Το Σεπτέμβριο του 2023 η Toyota μας σύστησε για πρώτη φορά, το Hilux με κυψέλες καυσίμου.
Από τότε η ιαπωνική εταιρεία πραγματοποίησε σημαντικά βήματα προόδου στην εξέλιξη του υδρογονοκίνητου Hilux, ενώ βρίσκεται πλέον στο τελικό στάδιο. Σύμφωνα με την Toyota στις εγκαταστάσεις της στην πόλη Ντέρμπι της Βρετανίας, έχουν πλέον κατασκευαστεί, σε πρωτότυπη μορφή, δέκα Hilux με κυψέλες καυσίμου. Αυτό επετεύχθη με την υποστήριξη των εταίρων της στην κοινοπραξία και της βρετανικής κυβέρνησης.
Πέντε Hilux FCEV υποβάλλονται σε απαιτητικές δοκιμές για την αξιολόγηση της ασφάλειας, της απόδοσης, της λειτουργικότητας και της ανθεκτικότητας, ώστε οι μηχανικοί της Toyota να αντλήσουν πολύτιμα δεδομένα σε πραγματικές συνθήκες. Τα υπόλοιπα πέντε Hilux FCEV συμμετέχουν σε επιδείξεις που γίνονται σε πελάτες και εκπροσώπους του Τύπου, ενώ θα δώσουν το «παρών» στους επερχόμενους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι.
Toyota: Τεχνικά χαρακτηριστικά του Hilux FCEV
Οι εξωτερικές διαστάσεις του Hilux FCEV παραμένουν ίδιες με αυτές που έχει το συμβατικό pickup. Συγκεκριμένα, το μήκος του είναι 5.325 χλστ., το πλάτος 1.855 χλστ., το ύψος 1.810 χλστ. και το μεταξόνιο 3.085 χλστ.
Ωστόσο κάτω από τη μεταλλική του σιλουέτα κρύβεται η προηγμένη τεχνολογία της υδρογονοκίνησης, αλλά και «ζωτικά όργανα» που προέρχονται από το Mirai. Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε ότι το Mirai έγινε το 2015 το πρώτο στον κόσμο σεντάν μαζικής παραγωγής με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.
Το υδρογόνο στο Hilux FCEV αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές υψηλής πίεσης, οι οποίες ενσωματώνονται στο πλαίσιο τύπου σκάλας, με την καθεμία να έχει χωρητικότητα 2,6 κιλά και τη συνολική χωρητικότητα να ανέρχεται σε 7,8 κιλά.
Οι κυψέλες καυσίμου πολυμερούς ηλεκτρολύτη περιέχουν 330 κελιά, παράγουν 174 ίππους και είναι τοποθετημένες πάνω από το μπροστινό άξονα. Η μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία αποθηκεύει την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται στο όχημα από τις κυψέλες καυσίμου είναι τοποθετημένη στο πίσω τμήμα φόρτωσης, πάνω από τις δεξαμενές υδρογόνου. Με τη διάταξη αυτή δε μειώνονται οι εσωτερικοί χώροι του Hilux.
Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, καθώς στον πίσω άξονα του Hilux FCEV έχει ενσωματωθεί ο ηλεκτροκινητήρας, απόδοσης 182 ίππων και 300 Nm ροπής. Η εκτιμώμενη αυτονομία του Hilux FCEV αναμένεται να φτάνει έως και τα 600 χλμ., ενώ χάρη στο μικρό βάρος του υδρογόνου, μπορεί να επιτευχθεί υψηλότερο ωφέλιμο φορτίο και ικανότητα ρυμούλκησης, σε σύγκριση με άλλα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Όταν κινείται το Hilux FCEV το μόνο που αφήνει πίσω του είναι σταγόνες νερού. Προς το παρόν η Toyota δεν ανακοινώνει επιδόσεις (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα). Όπως έχει επισημάνει η Toyota, ο περιορισμός των εκπομπών ρύπων δε μπορεί να βασιστεί αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση, αλλά απαιτούνται περισσότερες εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Η Toyota αναμένει ότι η Ευρώπη θα είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές κυψελών καυσίμου υδρογόνου έως το 2030.