Το Peugeot 208 δεν χρειάζεται συστάσεις, καθώς είναι από τα πιο επιτυχημένα εμπορικά μοντέλα της ευρωπαϊκής αγοράς
To δε ηλεκτρικό e-208 είναι το πιο εμπορικό ηλεκτρικό μοντέλο της κατηγορίας του στην ευρωπαϊκή αγορά και από τα πιο επιτυχημένα συνολικά ηλεκτρικά.
Τι παραπάνω μπορεί να χρειάζεται ένα τόσο επιτυχημένο μοντέλο; Μία ακόμα πιο ισχυρή έκδοση, που βελτιώνει τις επιδόσεις, έστω και αν πρόκειται για ηλεκτρικό μοντέλο. Η έκδοση αυτή, η GT των 156 ίππων, 20 επιπλέον από τη βασική, ήρθε με την πρόσφατη ανανέωση του γαλλικού μοντέλου και, ελλείψει κάποιας βενζινοκίνητης έκδοσης GTI, είναι και η πιο ισχυρή της γκάμας, για την ώρα τουλάχιστον.
Peugeot e-208: Με GT χαρακτήρα
Σίγουρα οι 156 ίπποι υπολείπονται των 200 ή των 208 του προηγούμενου μοντέλου, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για ηλεκτρικό αυτοκίνητο και πως οι εποχές στην αυτοκίνηση έχουν αλλάξει. Άλλωστε η έκδοση των 156 ίππων φέρει το λογότυπο GT που δείχνει και τον προσανατολισμό του μοντέλου.
Μπορεί πλέον οι 156 ίπποι και τα 260-500 Nm ροπής, σαν αριθμοί πλέον να μην προκαλούν αίσθηση με την υπερπροσφορά ισχύος και αλόγων, ωστόσο κινούν με γρήγορους ρυθμούς το γαλλικό μοντέλο. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα καλύπτονται από στάση σε 8.2 δευτ και το χιλιόμετρο από στάση απαιτεί οριακά παραπάνω από μισό λεπτό (30.7 δευτ.- τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα με περιοριστή) ενώ τα ικανά αποθέματα ροπής, χαρίζουν και πολύ καλές ενδιάμεσες επιταχύνσεις, ειδικά στην επιλογή Sport, (Eco και Normal οι άλλες δύο) με την πιο άμεση απόκριση στο γκάζι.
Επιπροσθέτως, το μικρής διαμέτρου flat top & bottom τιμόνι, γίνεται πιο βαρύ και πιο ακριβές, βελτιώνοντας την αίσθηση και την ακρίβεια στην οδική συμπεριφορά. Η τελευταία, όσο και η ποιότητα κύλισης, είναι από τα δυνατά σημεία του 208, σε κάθε του έκδοση, απλώς η επιπλέον δύναμη του κινητήρα σε ωθεί να κινείσαι πιο γρήγορα.
Ακόμα και οι 156 ίπποι, δεν θα φέρουν σε δύσκολη θέση το στιβαρό πλαίσιο, που δείχνει έτοιμο να αντέξει περισσότερα άλογα, ενώ και το βάρος κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα (1.455 κιλά). Το e-208 δικαιολογεί δηλαδή πλήρως το λογότυπο GT, καθώς κινείσαι γρήγορα και ξεκούραστα, αλλά και με χαμηλή κατανάλωση ενέργειας που κυμάνθηκε στα 14.3 kWh / 100 χλμ, λίγο παραπάνω από τη μέση τυποποιημένη των 14.0 kWh/100 χλμ.
Εντός πόλης, το e-208 κινείται με χαρακτηριστική ευκολία και εκεί είναι που εκτιμάς το γρήγορο και ελαφρύ τιμόνι, όταν επιλέξεις το Eco ή το Normal, από τον σχετικό διακόπτη. Η ορατότητα είναι πολύ καλή, όπως και η προσφερόμενη άνεση, τόσο από την ανάρτηση, όσο και από τα μπάκετ καθίσματα.
Ποιοτικό με σπορ πινελιές το εσωτερικό
Εκτός από τα οδικά χαρακτηριστικά, ο οδηγός θα εκτιμήσει και την εικόνα του εσωτερικού, ειδικά της έκδοσης GT με τις δερμάτινες επενδύσεις, τις σπορ πινελιές με απομίμηση ανθρακονημάτων στο ταμπλό και την κεντρική κονσόλα και τους «αεροπορικούς», πρακτικούς διακόπτες που κάνουν τη διαφορά.
Η μικρή διάμετρος του τιμονιού είναι ένα ακόμα στοιχείο στο εσωτερικό του 208, που ανάλογα με το σωματότυπο του οδηγού και τη θέση του καθίσματος, το τιμόνι μπορεί να περιορίσει ελαφρώς την ορατότητα στο i-cockpit της Peugeot.
Οι χώροι πάντως είναι καλοί για τα δεδομένα της κατηγορίας, τόσο των επιβατών, όσο και των αποσκευών με χωρητικότητα 311 λίτρα και αρκετό βάθος. Υπάρχουν αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα και ποτηροθήκες, ακόμα και «κρυφή» θέση για ασύρματη φόρτιση του κινητού.
Όσον αφορά στο κόστος, η τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης δεν έχει ανακοινωθεί για το ηλεκτρικό 208 που στο συγκεκριμένο μοντέλο θέλει να συνεχίζει την παράδοση των …GTI και Rallye, αλλά κάτω από διαφορετικό πρίσμα.
Περισσότερες φωτογραφίες: