Η απόβαση του κινέζικου κολοσσού BYD στην ελληνική αγορά, πραγματοποιείται με μια γκάμα εξηλεκτρισμένων οχημάτων.
Μετά το sedan Seal λοιπόν, οδηγούμε το μικρομεσαίο ηλεκτρικό SUV Atto 3, το οποίο διεκδικεί χώρο σε μια αυξανόμενη και ανταγωνιστική κατηγορία.
BYD Atto 3: Χωρίς υπερβολές
Σχεδιαστικά το Atto 3 δεν εμφανίζει ιδιαίτερες «εξάρσεις», πάντως διαπιστώσαμε ότι δεν περάνει απαρατήρητο. Η κομψή του σιλουέτα έχει απαλές καμπύλες, ενώ στο μπροστινό τμήμα ξεχωρίζει η κλειστού τύπου μάσκα με Led προβολείς και φώτα ημέρας.
Στο πίσω τμήμα τα επίσης Led φωτιστικά σώματα επικοινωνούν μεταξύ τους με μια λωρίδα που στενεύει στο κέντρο της, ενώ στην πόρτα του χώρου αποσκευών αναγράφεται ολόκληρο το όνομα της BYD (Build Your Dreams). Πατάει σε όμορφες ζάντες 18 ιντσών με αεροδυναμικά καλύμματα και περιμετρικά του αμαξώματος υπάρχει διακριτικό μαύρο προστατευτικό πλαστικό. Οι αναλογίες του Atto 3 σε μήκος, πλάτος και ύψος είναι 4.455 χλστ., 1.875 χλστ. και 1.615 χλστ. αντίστοιχα.
BYD Atto 3: Σκηνικό που ξεχωρίζει
Από το εσωτερικό του Atto 3 σίγουρα δε λείπει η έμπνευση, καθώς το σκηνικό είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό με μοντέρνες γραμμές. Υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που αξίζει να εστιάσεις, όπως οι κυματιστές γραμμές στο ταμπλό, οι χειρολαβές των θυρών που ενσωματώνονται πάνω από τα κομψά στρογγυλά ηχεία, ο αεροπορικού τύπου επιλογέας για την κίνηση του οχήματος, οι ιδιαίτερες περδίσες των αεραγωγών και τα λαστιχένια ένθετα στα πάνελ των θυρών για τη συγκράτηση αντικείμενων που θυμίζουν χορδές κιθάρας, καθώς όταν περνάς ανάμεσα τα δάχτυλά σου αναπαράγουν ήχους!
Από πλευράς ποιότητας και φινιρίσματος των υλικών δεν υπάρχουν ενστάσεις, με μαλακά πλαστικά, άφθονη χρήση δερματίνης και κόκκινων ραφών στις περισσότερες επιφάνειες. Κάτω από την «αιωρούμενη» βάση της κεντρικής κονσόλας υπάρχει άφθονος αποθηκευτικός χώρος, ενώ το ίδιο ισχύει και για το βαθύ εσωτερικό του κεντρικού υποβραχιόνιου.
Στα highlights, που θα απολαύσει κυρίως το νεανικότερο κοινό, είναι η διαρκής εναλλαγή χρωμάτων του ατμοσφαιρικού κρυφού φωτισμού, η πανοραμική γυάλινη ανοιγόμενη ηλιοροφή (με ηλεκτρικά συρόμενο σκίαστρο και κουμπιά αφής στην πλαφονιέρα) και η ικανότητα της μεγάλης κεντρικής οθόνης αφής των 15,6 ιντσών (στη βασική έκδοση 12,8 ιντσών) να αλλάζει από οριζόντια σε κάθετη διάταξη και αντίστροφα, απλά με το άγγιγμα του σχετικού εικονιδίου.
Το μενού της είναι εύκολο στην περιήγηση, χωρίς δαιδαλώδεις διαδρομές για τις ρυθμίσεις, ενώ δέχεται και φωνητικές εντολές, αφού προηγηθεί η φράση κλειδί “Hi BYD”. Λιγότερο πομπώδης ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με μικρή οθόνη 5 ιντσών.
Τα μπροστινά καθίσματα με ενιαία προσκέφαλα είναι μαλακά και ξεκούραστα για το σώμα, κάτι που διαπιστώνεις όταν είσαι κολλημένος για ώρες στην κίνηση. Οι πίσω επιβάτες έχουν άφθονους χώρους για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.720 χλστ. και επίπεδο κεντρικό δάπεδο), ενώ παρά την ύπαρξη ηλιοροφής δεν περιορίζεται ο «αέρας» για τα κεφάλια τους.
Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ βρίσκεται στα 440 λίτρα, ενώ όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αυξάνεται στα 1.338 λίτρα. Έχει λίγο ψηλό κατώφλι φόρτωσης, ενώ το διπλό του δάπεδο χρησιμεύει για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης του οχήματος. Φυσικά ρεζέρβα δεν υπάρχει…
BYD Atto 3: Μπαταρία-ηλεκτροκινητήρας
Το Atto 3 έχει ανεγερθεί στην πλατφόρμα e-Platform 3.0, ενώ στο δάπεδο ενσωματώνεται η μπαταρία φωσφορικού λιθίου σιδήρου (LFP) Blade της BYD με διάρκεια ζωής πάνω από 5.000 κύκλους φόρτισης και αποφόρτισης. H χωρητικότητα της μπαταρίας είναι 60,4 kWh, ενώ μετά από μια πλήρη φόρτιση, χωρίς να ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό και με επιλεγμένο το πρόγραμμα Eco, η αναγραφόμενη αυτονομία ήταν 457 χλμ., με την BYD να ανακοινώνει συνδυαστική αυτονομία 420 χλμ.
Ωστόσο η μέγιστη ισχύς φόρτισης που υποστηρίζει είναι 88 kW, έτσι σε wallbox 11 kW για μια πλήρη φόρτιση απαιτούνται 6 ώρες και 20 λεπτά, ενώ σε ταχυφορτιστή DC φτάνει από 30-80% σε 29 λεπτά. Μέσα στην πόλη η μέση κατανάλωση ενέργειας που καταγράψαμε ήταν 15,5 kWh/100 χλμ. και κοντά στις 17 kWh/100 χλμ. σε συνδυαστικές διαδρομές, ενώ η επίσημη μέση αυτονομία αναφέρει 16 kWh/100 χλμ.
Ο σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη ηλεκτροκινητήρας του Atto 3 παράγει 204 ίππους (150 kW) και 310 Nm ροπής, επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς.
BYD Atto 3: Οδηγώντας
Με το πρόγραμμα οδήγησης Sport η απόκριση στο γκάζι είναι λίγο εντονότερη, αλλά χωρίς θεματικά αποτελέσματα, κάτι που ισχύει και για την αίσθηση του τιμονιού, καθώς γίνεται τεχνητά πιο βαρύ χωρίς να φέρει περισσότερη ακρίβεια. Σε δρόμους με ανηφορική κλίση το Atto 3 εμφανίζει ορισμένες φορές μια μικρή απώλεια δύναμης.
Η ανάρτηση του Atto 3 (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά-πολλαπλών συνδέσμων πίσω) στοχεύει ξεκάθαρα στην άνεση, καθώς είναι αρκετά απορροφητική, φιλτράροντας τις αμέτρητες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, εκτός και αν συναντήσεις λακκούβες-κρατήρες. Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές βρίσκονται σε λογικό επίπεδο.
Ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο κινείται αθόρυβα, ενώ συμβάλει και η καλή ηχομόνωση που δεν αφήνει θορύβους κύλισης και αεροδυναμικούς να διαπεράσουν την καμπίνα. Τα φρένα (με αεριζόμενους δίσκους) έχουν γραμμική και όχι σπογγώδη αίσθηση, ενώ ρυθμιζόμενο είναι το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας.
Με χαμηλότερη τιμή
Η τεχνογνωσία της BYD στην ηλεκτροκίνηση αποτελεί και για το Atto 3 ένα σημαντικό εχέγγυο αξιοπιστίας, ενώ σίγουρα ξεχωρίζει για το design, τον πλούσιο εξοπλισμό, την επαρκή αυτονομία, τους χώρους και την ποιότητα κατασκευής.
Ισχυρότερο θέλγητρο ωστόσο αποτελεί η νέα χαμηλότερη τιμή του, που ισχύει για παραγγελίες έως τις 31 Ιουλίου 2024. Η αρχική τιμή της έκδοση Comfort βρίσκεται πλέον στα 26.525 ευρώ (37.990 ευρώ στη βασική έκδοση) με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» και την προωθητική ενέργεια “Euro 2024 Electric Bonus”, ενώ παρέχεται και δωρεάν 3ετές σέρβις.