Η Toyota ρίχνει το γάντι και μας μεταφέρει στο μέλλον.
Η «ιστορία» έχει ως εξής. Τον Μάρτιο ο Άκιο Τογιόντα ανακοίνωσε την επανάσταση που έρχεται στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, με στόχο την ηλεκτροκίνηση, καθώς ο ισχυρός άνδρας του ιαπωνικού κολοσσού έχει τοποθετηθεί με όχι και τόσο θετικές απόψεις απέναντι στην ιδέα, ότι η ηλεκτροκίνηση δεν μονόδρομο των μετακινήσεων στο μέλλον.
Τα τελευταία χρόνια λοιπόν, η Toyota έχει προσελκύσει το γενικό ενδιαφέρον των διεθνών ΜΜΕ με την έρευνα και τα έργα της σε οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων, με το υδρογόνο παραμένει στο επίκεντρο.
Αυτήν την περίοδο, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή η ανάπτυξης ενός κινητήρα με καύσιμο την αμμωνία.
Μια καινοτομία που παρουσιάστηκε στα μέσα του περασμένου έτους από τον κινεζικό όμιλο GAC (Guangzhou Automobile Group), και τους τελευταίους μήνες έχει εδραιωθεί μια τεχνολογική συνεργασία με την Toyota που συνέβαλε στη δημιουργία ενός πρωτοτύπου που τροφοδοτείται από υγρή αμμωνία.
Στην πράξη είναι μια παραλλαγή με κάποιες τροποποιήσεις των κινητήρων εσωτερικής καύσης, που κινούνται κυρίως από αμμωνία.
Χημικά είναι ένα μόριο το οποίο αποτελείται από ένα άτομο αζώτου και τρία άτομα υδρογόνου.
Μόριο χωρίς άνθρακα, το οποίο εάν χρησιμοποιηθεί σε κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν περιλαμβάνει διοξείδιο του άνθρακα, ένα από τα κύρια αέρια που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, μεταξύ των εκπομπών των ρύπων.
Αυτή η τεχνολογία κινητήρα που τροφοδοτείται με αμμωνία θα μπορούσε να σηματοδοτήσει ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός, ένα άλμα προς την απανθρακοποίηση.
Η νέα σειρά κινητήρων αμμωνίας αντιπροσωπεύει μια πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή ειδικά λόγω της υψηλής ενεργειακής πυκνότητας αυτού του καυσίμου.
Η παραγωγή αμμωνίας βασίζεται σε ευρέως διαθέσιμα στοιχεία αζώτου και υδρογόνου, και επομένως είναι συμφέρουσα από οικονομικής άποψης και βιωσιμότητας.
Τoyota: Ο πειραματικός κινητήρας με αμμωνία είναι τετρακύλινδρος 2λιτρος και αποδίδει ισχύ 161 ίππων
Μάλιστα μετά τα αποτελέσματα από την πρώτη φάση δοκιμών οι μετρήσεις έδειξαν οτι μειώνει τις εκπομπές άνθρακα κατά 90%.
Αυτή είναι μια πρόκληση με μια τεχνολογία στα σπάργανά της, όπου είναι ακόμα απαραίτητο να εργαστεί κανείς για τον έλεγχο της καύσης, αλλά σε αντίθεση με το υδρογόνο, το πρόβλημα αποθήκευσης της υγρής αμμωνίας δεν δημιουργεί ιδιαίτερα προβλήματα ασφάλειας, το οποίο είναι και το πλέον σημαντικό.
Υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει, αλλά είναι μια δυνητικά επαναστατική καινοτομία ικανή να δώσει σημείο καμπής στην αγορά της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία σήμερα δεν έχει βάλει ακόμη στο τραπέζι έναν πραγματικό αντίπαλο απέναντι στην ηλεκτροκίνηση.
Και η Toyota, με επικεφαλής τον Άκιο Τογιόντα «κινούνται» για να βρουν τον αντίπαλο που θα ταράξει τα νερά.