Η απόβαση της MG στην ελληνική αγορά γράφει ιστορία στο «κοντέρ» των πωλήσεων, καθώς στη γκάμα της πέρα από τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, υπάρχουν και θερμικοί κινητήρες.
Το επόμενο σημαντικό κεφάλαιο για τη μάρκα γράφεται στη χώρα μας, όπου πραγματοποιήθηκε η πρεμιέρα του νέου MG3 Hybrid+ για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Μια έκπληξη κατά της διάρκεια της εκδήλωσης ήταν η εμφάνιση του “Stig”, ο κατά κόσμον Μπεν Κόλινς και διάσημος οδηγός της βρετανικής τηλεοπτικής εκπομπής, ο οποίος ανέλαβε να κάνει τις πρώτες συστάσεις με το νέο MG3 Hybrid+.
MG3 Hybrid+: Αρμονικό και κομψό
Οι φινετσάτες γραμμές του σίγουρα εναρμονίζονται με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Το μπροστινό τμήμα του MG3 Hybrid+ είναι αυτό που εκπέμπει περισσότερο δυναμισμό, χάρη στις «νευρώσεις» που σχηματίζονται στο καπό, το οποίο έχει ελαφριά κλίση στο χείλος του. Χαμηλότερα η φαρδιά μάσκα και το σχήμα “C” στα άκρα του προφυλακτήρα μαζί με τα καλαίσθητα Led φωτιστικά σώματα, δημιουργούν ένα ενδιαφέρον σύνολο.
Το πίσω τμήμα είναι πιο διακριτικό με διαιρούμενα Led φώτα και τύπου διαχύτη στη βάση του προφυλακτήρα. Το MG3 Hybrid+ είναι ένα συμπαγών διαστάσεων hatchback που ανήκει στην κατηγορία Β, έχοντας μήκος 4.113 χλστ., πλάτος 1.797 χλστ., ύψος 1.502 χλστ. Σε σύγκριση με το αμιγώς βενζινοκίνητο μοντέλο που αντικαθιστά (πιο γνωστό στην αγορά της Βρετανίας) είναι μακρύτερο και φαρδύτερο. Η παλέτα για το αμάξωμα του MG3 Hybrid+ περιλαμβάνει επτά αποχρώσεις (Pebble Black, Dover White, Cosmic Silver, Pastel Yellow, Diamond Red, Hampstead Red και Como Blue).
MG3 Hybrid+: Ευρύχωρο με πλούσιο εξοπλισμό
Η καμπίνα του MG3 Hybrid+ μπορεί να φιλοξενήσει έως 5 επιβάτες, ενώ το μεταξόνιο βρίσκεται στα 2.570 χλστ. εξασφαλίζοντας άνετους χώρους για τα πόδια των πίσω επιβατών, ενώ αρκετή είναι η απόσταση ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ικανοποίει, για τα δεδομένα της κατηγορίας, προσεφέροντας 293 λίτρα, θα θέλαμε όμως οι πλάτες των πίσω καθισμάτων να μην είναι ενιαίες, για λόγους πρακτικότητας όταν χρειάζεται να αναδιπλωθούν.
Πάντως παράπονα για εργονομία και χώρους μικροαντικειμένων δε «χωράνε», καθώς όλα είναι σωστά μελετημένα. Παρότι ολόκληρο το επάνω τμήμα του ταμπλό είναι από σκληρό πλαστικό οι επενδύσεις δερματίνης χαμηλότερα ενισχύουν την απτική ποιότητα, ενώ προσεγμένη δείχνει η συναρμογή και το φινίρισμα όλων των υλικών.
Στάνταρ είναι τόσο ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 7 ιντσών, όσο και η κεντρική οθόνη αφής 10,25 ιντσών, κάτω από την οποία υπάρχουν ορισμένα κουμπιά για βασικές λειτουργίες. Το εξοπλιστικό πακέτο συμπληρώνει o αυτόματος κλιματισμός, η δορυφορική πλοήγηση, η συνδεσιμότητα για smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Επιπλέον ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει ηχοσύστημα τεσσάρων ηχείων, σύνδεση με Bluetooth, τέσσερις θύρες USB, πίσω αισθητήρες στάθμευσης και κάμερα οπισθοπορείας.
Προαιρετική είναι η επένδυση με συνθετικό δέρμα, το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, τα θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα, το θερμαινόμενο τιμόνι και η κάμερα 360 μοιρών. Η λίστα με τα συστήματα ασφαλείας περιλαμβάνει Lane Keep Assist με Lane Departure Warning System, Adaptive Cruise Control, Forward Collision Warning και Traffic Jam Assist.
MG3 Hybrid+: Υβριδική υπεροχή
Το MG3 Hybrid+ εγκαινιάζει το πρώτο αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα της μάρκας (θα τοποθετηθεί και σε άλλα μοντέλα), το οποίο φέρνει νέα δεδομένα στην κατηγορία, καθώς ενσωματώνει μεγαλύτερη μπαταρία και έναν πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα.
Αναλυτικότερα, απαρτίζεται από θερμικό τετρακύλινδρο κινητήρα 1.5 λίτρων, ο οποίος λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, αποδίδοντας 102 ίππους και 128 Nm ροπής, ενώ επιτυγχάνει εξαιρετικά υψηλή θερμική απόδοση στο 41%. Το «παρών» δίνει επίσης ηλεκτροκινητήρας 136 ίππων και 250 Nm ροπής, γεννήτρια και μια μπαταρία χωρητικότητας 1,83 kWh. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 195 ίππους.
Σημειώνεται ότι η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς με αυτόματο κιβώτιο 3 σχέσεων. Σχετικά τώρα με τις επιδόσεις του νέου MG3, ανακοινώνεται επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 8 δευτ. (η καλύτερη στην κατηγορία του) ρεπρίζ 80-120 χλμ./ώρα σε 5 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 170 χλμ./ώρα.
Η επίσημη μέση κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές C02 είναι 4,4 λίτρα/100 χλμ. και 100 γρ./χλμ. αντίστοιχα (μετρήσεις WLTP). Οι εναλλαγές λειτουργίας του υβριδικού συστήματος εκτελούνται αυτόματα, ανάλογα με τις συνθήκες και είναι οι εξής:
EV: Το όχημα κινείται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια για όσο διάστημα το επιτρέπει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.
Σε σειρά: Ο κινητήρας λειτουργεί μέσω γεννήτριας, η οποία τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα για κίνηση.
Σε σειρά και φόρτιση: Η προαναφερθείσα λειτουργία σε συνδυασμό με φόρτιση της μπαταρίας όταν η στάθμη της είναι χαμηλή.
Κίνηση και φόρτιση: Ο κινητήρας κινεί τους τροχούς, ενώ φορτίζει επίσης την μπαταρία μέσω της γεννήτριας.
Παράλληλη: Τόσο ο κινητήρας όσο και ο ηλεκτροκινητήρας κινούν τους τροχούς.
Επίσης προφέρονται τρία εναλλασσόμενα από τον οδηγό προγράμματα οδήγησης (Eco, Standard και Sport). Η λειτουργία Eco εστιάζει στη βέλτιστη οικονομία καυσίμου και παρέχει ήπια απόκριση στο γκάζι, ενώ η Standard εξασφαλίζει ένα συνδυασμό οικονομίας και απόδοσης και ενδείκνυται για ταξίδια και τέλος το Sport στοχεύει στις καλύτερες επιδόσεις.
MG3 Hybrid+: Στο δρόμο
Στη σύντομη διαδρομή που κάναμε με το MG3 Hybrid+, έχοντας για φόντο την Αθηναϊκή Ριβιέρα, διαπιστώσαμε το πλεόνασμα της ιπποδύναμής του σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό, καθώς μπορεί να κινηθεί αρκετά σβέλτα, δίνοντας στον οδηγό μια ανάλαφρη αίσθηση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν πατάει με σταθερότητα στην άσφαλτο.
Το υβριδικό σύστημα όντως προσπαθεί διαρκώς να δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική κίνηση (μέχρι τα 60 χλμ./ώρα, ενώ πάνω από τα 80 χλμ./ώρα στο «παιχνίδι» μπαίνει και ο θερμικός κινητήρας), ενώ η ανάρτηση ισορροπεί στη «ζυγαριά» άνεσης-δυναμισμού. Στις εντονότερες επιταχύνσεις γίνεται αντιληπτή μια μικρή μετάβαση ισχύος, αλλά δεν προβληματίζει. Το τιμόνι στο πρόγραμμα Eco είναι ελαφρύ και γρήγορο, στο Sport γίνεται πιο ακριβές, ενώ ταυτόχρονα η απόκριση στο γκάζι είναι αμεσότερη. Η ανάκτηση ενέργειας κατά τη διαδικασία της πέδησης (ρυθμίζεται σε τρία επίπεδα από την οθόνη αφής) συνδυάζεται με αποτελεσματικά φρένα που δεν έχουν «ξερή» αίσθηση.
«Κλειδί» η τιμή του
Στην ελληνική αγορά η αρχική τιμή του νέου MG3 Hybrid+ διαμορφώνεται στα 20.450 ευρώ, αλλά με την προωθητική ενέργεια που θα ισχύει για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα θα είναι 19.950 ευρώ. Στην παρακάτω φωτογραφία μπορείτε να δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο.
Τέλος, να πούμε ότι το νέο MG3 Hybrid+ είναι άμεσα διαθέσιμο, ενώ συνοδεύεται από 7ετή εργοστασιακή εγγύηση/150.000 χλμ., 7 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και 7 χρόνια δωρεάν ελέγχου του οχήματος. Προς το τέλος του 2024 στη γκάμα του θα προστεθεί και ένας θερμικός κινητήρας.