To πολυαναμενόμενο Dacia Duster ήρθε και στη χώρα μας, με νέο, πιο δυναμικό σχεδιασμό και, παραδοσιακά, τετρακίνητες εκδόσεις.
Το SUV της Dacia έφτασε αισίως στην τρίτη του γενιά, καθώς βρίσκεται στην αγορά εδώ και 13 χρόνια με περισσότερες απο 2 εκατομμύρια πωλήσεις. Οι αγοραστές εκτίμησαν το προσιτό κόστος κτήσης, αλλά και χρήσης, το στιβαρό αμάξωμα και τις εκτός δρόμου δυνατότητες.
Μπορεί τα περισσότερα πλέον SUV να είναι δικίνητα, το Duster ωστόσο διαθέτει και τετρακίνητες εκδόσεις, διευρύνοντας τις δυνατότητές του να κινηθεί και σε δύσβατα εδάφη.
Dacia Duster: Από 19.950 η βασική έκδοση
Ένα ακόμα στοιχείο που διατηρείται και στην τρίτη γενικά, είναι το χαμηλό κόστος κτήσης, αφού η βασική έκδοση ξεκινάει από τα 19.950 ευρώ, η οποία μάλιστα είναι και ιδιαίτερα οικονομική στη χρήση, αφού το κινητήριο σύνολο είναι διπλού καυσίμου, βενζίνης/LPG, με ισχύ 100 ίππους και μέγιστη αυτονομία με τη χρήση και των δύο καυσίμων, τα… 1.300 χλμ. Επόμενη έκδοση στην γκάμα του Dacia είναι η ήπια υβριδική TCe, με ισχύ 130 ίππους και τιμή από 23.990 ευρώ, με την τετρακίνητη παραλλαγή της να ξεκινάει από τα 26.990 ευρώ.
Η κορυφαία έκδοση του Duster είναι η full hybrid με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 94 ίππων και δύο ηλεκτροκινητήρες, (ένας κινητήρας 49 ίππων και μια γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσεως) που αυξάνουν τη συνολική απόδοση του συστήματος στους 140 ίππους. Το σύνολο αυτό συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο, με τέσσερις σχέσεις για τον θερμικό κινητήρα και δύο για τον ηλεκτροκινητήρα. Η κορυφαία HEV έκδοση, που μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά μέχρι και το 80% της κίνησης στην πόλη, ξεκινάει από τα 28.890 ευρώ.
Τετρακίνηση με πέντε προγράμματα λειτουργίας
Το σύστημα τετρακίνησης, 4×4 Terrain Control της Dacia, διαθέτει πέντε διαφορετικές επιλογές, Auto, Snow, Mud/Sand, OFF-ROAD και ECO. Η επιλογή OFF-ROAD, είναι παρόμοια με εκείνη του σημερινού μοντέλου, που «κλειδώνει» την κατανομή της ροπής, ωστόσο στο σημερινό μοντέλο, μπορεί να μεταβάλλεται ανάλογα τις συνθήκες πρόσφυσης και την ταχύτητα.
Οι εκτός δρόμου δυνατότητες, ενισχύονται και από την αυξημένη στα 21.7 εκ. απόσταση από το έδαφος, αλλά και στις γωνίες πρόβασης/διαφυγής που ειναι 31 και 36 μοίρες αντίστοιχα.
Σύγχρονο εσωτερικό
Αναβαθμισμένο είναι και το εσωτερικό της τρίτης γενιάς, με οικολογικά και ανακυκλώσιμα υλικά και πιο οδηγοκεντρικό περιβάλλον. Αυτό ενισχύεται από την κεκλιμένη προς τον οδηγό οθόνη αφής πολλαπλών λειτουργιών των 10.1 ιντσών και τα ανασχεδιασμένα χειριστήρια και τον νέο επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου. Ψηφιακός είναι πλέον και ο πίνακας οργάνων, με δυνατότητα μάλιστα προσαρμογής του, ανάλογα τις επιθυμίες του οδηγού.
Συνολικά το νέο Duster δείχνει αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς, διατηρώντας ωστόσο την προσιτή τιμή, που σίγουρα θα προβληματίσει τον ανταγωνισμό στην κατηγορία των B-SUV