Τα πολυπληθή και δημοφιλή σύγχρονα SUV θα ζήλευαν το πρώτο Opel Zafira, το οποίο «δίδαξε» πρακτικότητα.
Η γερμανική εταιρεία λοιπόν γιορτάζει φέτος την 25η επέτειο του Zafira που ξεχώρισε την εποχή εκείνη για πολλούς λόγους. Η παραγωγή του Zafira ξεκίνησε την άνοιξη του 1999, ενώ παρά τις συμπαγείς εξωτερικές του διαστάσεις (μήκος 4,32 μ., πλάτος 1,74 μ., ύψος 1,68 μ.), προσέφερε μια ευρύχωρη και ευμετάβλητη καμπίνα, η οποία μπορούσε να φιλοξενήσει μέχρι και 7 επιβάτες.
Το «μυστικό» του βρίσκονταν στο έξυπνο και πατενταρισμένο σύστημα καθισμάτων Flex7. Τα καθίσματα της τρίτης σειράς μπορούσαν να αναδιπλωθούν και να αποθηκευτούν σε κατάλληλα διαμορφωμένες εσοχές στο δάπεδο του οχήματος, δημιουργώντας έναν εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης. Παράλληλα η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορούσε να αναδιπλωθεί και να ασφαλιστεί πίσω από τα μπροστινά καθίσματα για εξοικονόμηση χώρου.
Έτσι καταργούσε την ταλαιπωρία της χρονοβόρας αφαίρεσης των καθισμάτων από το όχημα και την ανάγκη αποθήκευσης τους, ενώ πίσω από την πρώτη σειρά καθισμάτων διαμορφώνονταν ένας μεγάλος χώρος φόρτωσης 1.700 λίτρων. Με την αναδίπλωση και του καθίσματος του συνοδηγού, το Zafira μπορούσε να μεταφέρει αντικείμενα μήκους έως και 3 μέτρων.
Επίσης το Zafira διακρίνονταν για το συντελεστή οπισθέλκουσας (0,33) που το έκανε να ξεχωρίζει για την αεροδυναμική του στην κατηγορία. Το χαμηλό κέντρο βάρους του οχήματος και το πλαίσιο DSA (Dynamic SAfety) εξασφάλισαν ευστάθεια και την καλύτερη δυνατή ασφάλεια.
Opel Zafira: Οι εκδόσεις OPC και CNG
Το Zafira συνέχισε να ανατρέπει τα δεδομένα όταν το 2001, δυο μόλις χρόνια μετά το λανσάρισμά του, απέδειξε ότι ένα 7θεσιο αυτοκίνητο μπορεί να έχει και σπορ χαρακτήρα. Ο λόγος για το Zafira OPC, το οποίο τροφοδοτούνταν από δίλιτρο turbo κινητήρα, απόδοσης 192 ίππων και 250 Nm ροπής. Με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,2 δευτ. και τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα ήταν τότε το ταχύτερο επιβατικό βαν στην Ευρώπη.
Το 2001 προστέθηκε επίσης στη γκάμα του Zafira η έκδοση CNG με κινητήρα 1.6 λίτρων που μπορούσε να καταναλώνει και φυσικό αέριο. Σε σύγκριση με τις συμβατικές βενζινοκίνητες εκδόσεις μείωνε σημαντικά τις εκπομπές ρύπων, ενώ διατήρησε τη μεταβλητότητα του εσωτερικού, καθώς οι δεξαμενές φυσικού αερίου εγκαταστάθηκαν κάτω από το δάπεδο.
Το 2000 η ανάπτυξη κυψελών καυσίμου της Opel υλοποιήθηκε μέσα από το HydroGen1, το οποίο βασίζονταν στο Zafira. Η κυψέλη καυσίμου υδρογόνου παρείχε ηλεκτρική ενέργεια σε έναν τριφασικό ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 75 ίππων και 251 Nm ροπής, ενώ αργότερα η ισχύς αυξήθηκε στους 82 ίππους, προσφέροντας τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Αναμφισβήτητα το Zafira υπήρξε πρωτοπόρος σε πολλούς τομείς, χάρη στην αρχιτεκτονική του που εμπνέει μέχρι σήμερα την Opel.