Δεν φτάνει που από μόνα τους τα αυτοκίνητα της Pagani είναι εξαιρετικά σπάνια, η ιταλική εταιρεία δημιουργεί και μοναδικά αντίγραφα
Μπορεί να μην έχουμε κάποιο αμιγώς ελληνικό αυτοκίνητο, ωστόσο αρκετές εταιρείες δανείζονται ελληνικές λέξεις για τα μοντέλα τους, με την Pagani να ονομάζει τη μοναδική Huayra με τη λέξη Epitome, που την επέλεξε ο ίδιος ο ιδιοκτήτης της.
Η Huayra Epitome θα κατασκευαστεί σε ένα μόλις αντίγραφο, αφού πρόκειται για ειδική παραγγελία από πελάτη της ιταλικής εταιρείας που ειδικεύεται στην κατασκευή εξωτικών και ιδιαίτερης εμφάνισης hypercars.
Τι το ξεχωριστό όμως έχει η Epitome; Μα φυσικά… χειροκίνητο κιβώτιο! Πρόκειται για τη μοναδική Huayra που διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο, καθώς όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις είναι αυτόματες.
Pagani Huayra Epitome: V12 με δύο τούρμπο και κόκκινο στις 6.700 σ.α.λ.
Η ιδέα και η «εντολή» για την κατασκευή της μοναδικής Epitome προήλθε από έναν πιστό πελάτη της εταιρείας που ήθελε να αποκτήσει κάτι το ξεχωριστό και να ανεβάσει ακόμα περισσότερο τις οδηγικές συγκινήσεις που προσφέρει η Huayra. Ήρθε σε επαφή με το εξειδικευμένο τμήμα Grandi Complicazioni της εταιρείας, που ειδικεύεται στην κατασκευή μοντέλων κατά παραγγελία και μετά από πολύμηνες συζητήσεις, κατέληξαν στο τελικό σχέδιο μετά από… 19 συνολικά μήνες.
Η καρδιά της Epitome, παραμένει ο V12 κινητήρας των 6.0 λίτρων, κατασκευασμένος από την AMG, φυσικά υπό τις οδηγίες της Pagani, με την ισχύ να φτάνει τους 864 ίππους και την ροπή τα 1.100 Nm. Για την περίσταση ο κόφτης ανέβηκε στις 6.700 σ.α.λ, αντί των 6.000 σ.α.λ των μοντέλων παραγωγής. Ωστόσο η μεγαλύτερη διαφοροποίηση αφορά στο σύστημα μετάδοσης και στο χειροκίνητο κιβώτιο των επτά σχέσεων. Το τελευταίο είναι τοποθετημένο πίσω, κατά τον εγκάρσιο άξονα και μεταφέρει την ισχύ στους πίσω φυσικά τροχούς μέσω συμπλέκτη τριών δίσκων και ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού.
Διαφοροποιήσεις υπάρχουν και στην ανάρτηση και κυρίως στη γεωμετρία, ώστε να μειώνονται οι κλίσεις κατά την επιτάχυνση και επιβράδυνση, ενώ στην κεντρική κονσόλα έχει τοποθετηθεί και διακόπτης… Soft, ώστε να προσφέρεται και σχετική άνεση σε άσχημα οδοστρώματα.
Ο… 4+2 εξατμίσεις είναι κατασκευασμένες από τιτάνιο, με τις τέσσερις κεντρικά τοποθετημένες να ενεργοποιούνται από έναν ακόμα διακόπτη στο κεντρικό τούνελ, ενώ οι δύο ξεχωριστές, τοποθετημένες στον πίσω διάχυτη, έχουν και ενεργό ρόλο στην αεροδυναμική, προσφέροντας πρόσθετη κάθετη δύναμη
Επιλογέας έργο τέχνης
Το εσωτερικό φυσικά το έχει επιμεληθεί ο μελλοντικός κάτοχος της Epitome, σε συνεργασία με το αντίστοιχο τμήμα της Pagani και πραγματικά σε αφήνει άφωνο με την αισθητική του και την πολυτέλεια, αντάξιο με τη μοναδικότητα της κατασκευής.
Φυσικά την παράσταση κλέβει η βάση του επιλογέα και ο ίδιος ο επιλογέας του χειροκίνητου κιβωτίου, αλλά και οι κωνικοί αεραγωγοί στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας.
Όσον αφορά το κόστος της συγκεκριμένης έκδοσης, παραμένει επτασφράγιστο μυστικό, όπως και το όνομα του μελλοντικού ιδιοκτήτη. Το σίγουρο είναι πως θα βρει τη θέση της στο γκαράζ του, ανάμεσα σε άλλα μοναδικά υπεραυτοκίνητα, όπως μία Pagani Imola Coupe.