Στην Αθηναϊκή Ριβιέρα έριξε «άγκυρα» η ναυαρχίδα της Skoda στα SUV, το νέο Kodiaq, με το οποίο είχαμε μια σύντομη πρώτη γνωριμία.
Η δεύτερη γενιά του τσέχικου SUV μας συστήθηκε με φόντο την ιστορική Λίμνη Βουλιαγμένης, στο πλαίσιο της επίσημης εγχώριας παρουσίασης, ενώ στη συνέχεια είχαμε την ευκαιρία να «γράψουμε» τα πρώτα χλμ. πίσω από το τιμόνι του. Το νέο Kodiaq είναι κομψότερο σχεδιαστικά, πλουσιότερο εξοπλιστικά, ακόμα πιο ευρύχωρο, ενώ έχει εξηλεκτριστεί.
Skoda Kodiaq: Επιβλητικό και κομψό
Η σιλουέτα του δείχνει ακόμα πιο πληθωρική, καθώς στο μήκος έχουν προστεθεί +61 χλστ., φτάνοντας πλέον τα 4.758 χλστ., ενώ το πλάτος και το ύψος βρίσκονται στα 1.864 χλστ. και 1.659 χλστ. αντίστοιχα, με το αμάξωμα να απέχει από το έδαφος 19 εκ. Η Skoda έχει εφαρμόσει στο Kodiaq στοιχεία από τη νέα της σχεδιαστική γλώσσα “Modern Solid”, ενώ ταυτόχρονα έχει βελτιώσει την αεροδυναμική, με ενεργές εισαγωγές αέρα και επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, με το συντελεστή οπισθέλκουσας να διαμορφώνεται τώρα στο cd 0,282.
Πρεμιέρα στο νέο Kodiaq κάνουν επίσης οι προαιρετικοί Led Matrix προβολείς δεύτερης γενιάς και η μπροστινή μάσκα με οριζόντια φωτεινή λωρίδα. Τα επίσης προαιρετικά τεχνολογίας Led πίσω φωτιστικά σώματα, σχήματος “C”, ενώνονται στο κάτω τμήμα τους, με μια λεπτή λωρίδα που επεκτείνεται στην πόρτα του χώρου αποσκευών.
Παρατηρούμε ακόμα, το νέο λογότυπο της μάρκας με ματ φινίρισμα, τους πιο τετραγωνισμένους θόλους των τροχών, την επιμηκυμένη γραμμή της οροφής με διακριτική κλίση προς τα πίσω, τις αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες 18 έως 20 ιντσών, αλλά και τη νέα μεταλλική απόχρωση “Bronx Gold” για το αμάξωμα, με την παλέτα να περιέχει συνολικά εννέα επιλογές.
Skoda Kodiaq: Χώροι γηπέδου
Περνώντας στα ενδότερα του νέου Kodiaq, πέρα από τους άπλετους χώρους, σε κερδίζουν τα ποιοτικά και βιώσιμα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, με μαλακό πλαστικό να καλύπτει την επάνω επιφάνεια του ταμπλό, αλλά και χαμηλότερα τμήματα. Η κεντρική οθόνη αφής δεν είναι πλέον ενσωματωμένη στο ταμπλό και φτάνει τις 13 ίντσες. Φυσικά δεν απουσιάζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 10 ιντσών, ούτε το head-up display.
Tο τιμόνι έχει δυο ακτίνες, όπως τα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα της Skoda. Η μεταφορά του επιλογέα για το αυτόματο κιβώτιο DSG στην κολόνα του τιμονιού (όπως στο ηλεκτρικό Enyaq) απελευθερώνει σημαντικό αποθηκευτικό χώρο στη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Ειδική μνεία αξίζει στα νέα χειριστήρια ονόματι “Smart Dials” που κάνουν πρεμιέρα, ενώνοντας την εργονομία των παραδοσιακών χειριστηρίων με τις ψηφιακές οθόνες. Πρόκειται για τρία στρογγυλά περιστροφικά χειριστήρια, τοποθετημένα λίγο πιο κάτω από την οθόνη αφής. Το καθένα ενσωματώνει από μια έγχρωμη οθόνη 32 χιλιοστών, επιτρέποντας γρήγορη πρόσβαση σε πολλές λειτουργίες του οχήματος, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού.
Το αριστερό και δεξί χειριστήριο, επιτρέπουν στον οδηγό και στο συνοδηγό αντίστοιχα, να ελέγχουν τη θερμοκρασία της καμπίνας, τη θέρμανση και τον κλιματισμό των καθισμάτων τους, εμφανίζοντας την τρέχουσα ενεργή λειτουργία. Το κεντρικό τώρα χειριστήριο “Smart Dial”, ελέγχει έως και τέσσερις διαφορετικές λειτουργίες, όπως την ένταση του ήχου, την ταχύτητα του ανεμιστήρα, την κατεύθυνση του αέρα, τον έξυπνο κλιματισμό, τα προγράμματα οδήγησης και το ζουμ του χάρτη. Το Phone Box παρέχει δυνατότητα γρήγορης επαγωγικής φόρτισης του smartphone έως και 15W, ενώ υποστηρίζει μέχρι και δύο κινητά τηλέφωνα, σε συνδυασμό με μια λειτουργία ενεργής ψύξης.
Οι πίσω επιβάτες έχουν άφθονο χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.791 χλστ.) και μεγάλη απόσταση ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή, ενώ πρακτικότητα προδίδουν τα συρόμενα έδρανα των καθισμάτων. Φυσικά το νέο Kodiaq διατίθεται και ως 7θέσιο με τρίτη σειρά καθισμάτων. Αύξηση +75 λίτρα πήρε το πορτμπαγκάζ αγγίζοντας τώρα τα 910 λίτρα (πενταθέσια διάταξη) και τα 340-845 λίτρα (επταθέσια διάταξη), ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η μέγιστη χωρητικότητα εκτοξεύεται στα 2.105 λίτρα.
Skoda Kodiaq: Γκάμα κινητήρων
Kάτω από το εμπρός καπό τοποθετείται ο εισαγωγικός βενζινοκινητήρας 1.5 TSI των 150 ίππων, ο οποίος φέρνει ήπιο υβριδικό σύστημα για πρώτη φορά στο Kodiaq, ενώ συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DSG και με αναβαθμισμένη τεχνολογία ενεργών κυλίνδρων (ACT+).
Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων, ο TDI των 2.0 λίτρων παράγει 150 ή 193 ίππους, συνδυάζεται επίσης με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DSG, ενώ στη δεύτερη και ισχυρότερη εκδοχή του υπάρχει και σύστημα τετρακίνησης.
Για πρώτη φορά το Kodiaq αποκτά plug-in υβριδική έκδοση, η οποία υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία 100 χλμ. με μπαταρία χωρητικότητας 25,7 kWh, ενώ ο 1.5 TSI iV βενζινοκινητήρας συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και συνδυαστικά αποδίδει 204 ίππους.
Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με μέγιστη ισχύ 11 kW, σε οικιακά wallboxes και σημεία φόρτισης AC, από το 10% έως το 80% σε 2,5 ώρες. Για ταχυφόρτιση DC, η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στα 50 kW και σε αυτή την περίπτωση η επαναφόρτιση της μπαταρίας από το 10% έως το 80% διαρκεί μόλις 25 λεπτά. Επιπρόσθετα, υπάρχει λειτουργία ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.
Skoda Kodiaq: Πρώτη διαδρομή
Στη διάθεσή μας είχαμε το πετρελαιοκίνητο Kodiaq των 150 ίππων, ενώ αυτό που μας εντυπωσίασε πριν ξεκινήσουμε τη διαδρομή μας, ήταν η αναγραφόμενη αυτονομία των 1.000 χλμ. με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 55 λίτρων. Ο εν λόγω πετρελαιοκινητήρας έχει ελαστική λειτουργία και η χροιά του γίνεται εντονότερη μόνο όταν βυθίζεις απότομα το δεξί πεντάλ, ενώ «γεμίζει» από χαμηλά, καθώς η ροπή των 360 Nm απελευθερώνεται από τις 1.600-2.750 σ.α.λ.
Προφανώς στόχος δεν είναι οι επιδόσεις, αν και οι αριθμοί ικανοποιούν για τα δεδομένα, με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,6 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 205 χλμ./ώρα. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή προσφέροντας εξαιρετική ορατότητα, ενώ τις περισσότερες φορές δεν αντιλαμβάνεσαι τον όγκο και το ύψος του οχήματος. Σταθερό στο ανοιχτό δρόμο το Kodiaq πατάει με στιβαρότητα χωρίς να είναι «πλαδαρό» ή να γέρνει ανησυχητικά στις στροφές, ενώ το τιμόνι είναι ελαφρύ σε αίσθηση. Η ανάρτηση «καταπίνει» σχεδόν κάθε κακοτεχνία, ενώ τα κατάφερνε αρκετά καλά ακόμα και όταν μπήκαμε σε ήπιο χωματόδρομο. Περισσότερα όμως θα έχουμε να πούμε στην αναλυτική δοκιμή του νέου Kodiaq.
Skoda Kodiaq: Τιμές
Στην ελληνική αγορά το νέο Skoda Kodiaq είναι ήδη διαθέσιμο, με την αρχική τιμή του να διαμορφώνεται στα 38.300 ευρώ, στην εξοπλιστική έκδοση Selection με τον 1.5 TSI MHEV των 150 ίππων και το αυτόματο DSG7 κιβώτιο ταχυτήτων. Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο του νέου Kodiaq.