Ο πλευρικός αερόσακος δεν είναι κάτι καινούργιο στην παθητική ασφάλεια των αυτοκινήτων, ωστόσο η ZF Lifetec παρουσιάζει μια εξελιγμένη του μορφή.
O λόγος για το νέο πλευρικό αερόσακο που αναπτύσσεται σε δυο στάδια, ώστε να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη προστασία στους επιβάτες. Πάμε λοιπόν να δούμε πώς λειτουργεί και ποια είναι η καινοτομία που φέρνει.
Σύμφωνα με την ZF Lifetec, ο νέος πλευρικός αερόσακος έχει την ικανότητα να ενεργοποιεί το πρώτο του στάδιο περίπου 200 χιλιοστά του δευτερολέπτου πριν συμβεί μια αναπόφευκτη σύγκρουση, ωθώντας τον επιβάτη περίπου 60 χιλιοστά προς το εσωτερικό του οχήματος, ώστε να αυξηθεί η απόσταση από τις πόρτες.
Στη συνέχεια ενεργοποιείται το δεύτερο στάδιο του πλευρικού αερόσακου, ο οποίος μπορεί να αναπτυχθεί αποτελεσματικότερα στον πολύτιμα μεγαλύτερο χώρο που έχει δημιουργηθεί από το πρώτο στάδιο, ανάμεσα στον επιβάτη και στην πόρτα του οχήματος. Σημειώνεται ότι χρησιμοποιούνται δυο μηχανισμοί φουσκώματος για τον πλευρικό αερόσακο δυο σταδίων. Ο πρώτος θάλαμος που ωθεί τον επιβάτη έχει χωρητικότητα 20 λίτρων και γεμίζει πριν την επερχόμενη σύγκρουση σε 30 χιλιοστά του δευτερολέπτου, ενώ ο δεύτερος θάλαμος 18 λίτρων σε 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου μετά τη σύγκρουση.
Η ZF Lifetec σχεδιάζει να αναπτύξει περεταίρω τον πλευρικό αερόσακο δυο σταδίων και να τον προσφέρει μέσα στα επόμενα χρόνια, ενώ έχει ήδη αποδείξει την αποτελεσματικότητά του σε αρκετές δοκιμές. Θα ενσωματώνεται στο κάθισμα και θα μπορεί να εφαρμοστεί σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων, υπό την προϋπόθεση ότι είναι διαθέσιμη η τεχνολογία αισθητήρων που απαιτείται για τη λειτουργία ανίχνευσης πριν από τη σύγκρουση.
Σημαντικός ο πλευρικός αερόσακος
Ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP αναφέρει ότι οι πλευρικές συγκρούσεις ευθύνονται σχεδόν για το ένα τέταρτο όλων των ατυχημάτων στην Ευρώπη. Επισημαίνει ακόμα ότι οι πλευρικές συγκρούσεις είναι η δεύτερη πιο συχνή αιτία θανάτου και σοβαρών τραυματισμών. Ο λόγος είναι ότι υπάρχει μικρή διαθέσιμη ζώνη παραμόρφωσης ανάμεσα στον επιβάτη και στην πόρτα. Επιπλέον, οι πλευρικές συγκρούσεις δε συνδέονται απαραίτητα με ατυχήματα που αφορούν δύο αυτοκίνητα μεταξύ τους. Ένα όχημα μπορεί να προσκρούσει πλευρικά, μετά από πλάγια ολίσθηση, σε δέντρο, κολόνα ή φανάρι.