Στον σύγχρονο κόσμο της αυτοκίνησης, υπάρχουν πολλές συνεργασίες εταιρειών, με τη Mazda να μην αποτελεί εξαίρεση.
Μπορεί η Mazda να διαθέτει τη δική της γκάμα, με ξεχωριστά και καινοτομικά μοντέλα, όπως το MX-5 ή το SUV MX-30 και τον περιστροφικό κινητήρα, ωστόσο στη βάση της γκάμας το Mazda 2 είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας με την Toyota, καθώς μοιράζεται τα μηχανικά και… ηλεκτρικά μέρη του Yaris.
Η συνταγή γνωστή και.. επιτυχημένη. Είναι άλλωστε πολλά τα μοντέλα που μοιράζονται μηχανικά μέρη, όχι μόνο μεταξύ των εταιρειών ίδιου ομίλου, αλλά και ξεχωριστών, όπως πριν μερικά χρόνια με τα πολύ δημοφιλή Aygo/C1/108
Mazda 2: Πλήρως υβριδικό με 116 ίππους
Η έκδοση των φωτογραφιών του Mazda 2 είναι η πλήρως υβριδική με τους 116 ίππους που χαρίζουν αρκετά καλές επιδόσεις στο μικρομεσαίο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να καλύπτονται σε 9,7 δευτ. με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 175 χλμ./ώρα. Το υβριδικό σύνολο συνδυάζεται με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT, με την μετάβαση από τον ηλεκτρικό στον θερμικό κινητήρα και αντίστροφα να γίνεται αυτόματα.
Μέχρι τα 30 χλμ./ώρα και όταν είναι εφικτό, το «δυάρι» κινείται ηλεκτρικά και στη συνέχεια τίθεται σε λειτουργία ο θερμικός, τρικύλινδρος κινητήρας των 1.5 λίτρων (ισχύς 92 ίπποι). Η μέγιστη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα ανέρχεται στους 80 ίππους, με τη συνολική ισχύ του συστήματος να φτάνει τους 116.
Στην πράξη γίνεται αντιληπτή η μετάβαση από τον έναν κινητήρα στον άλλο, καθώς ο θερμικός κινητήρας, ως τρικύλινδρος, παράγει τον χαρακτηριστικό ήχο. Το Mazda 2 κινείται σχετικά σβέλτα, με καλή απόκριση στο γκάζι (ειδικά στη θέση POWER – ECO και Normal οι άλλες δύο) και λόγω διαστάσεων (3.94 μέτρα μήκος – 1.695 μέτρα πλάτος και 2.56 μέτρα μεταξόνιο) είναι ευέλικτο.
Εντός πόλης βρίσκεται στο στοιχείο του, προσφέροντας χαμηλή κατανάλωση και άνετες μετακινήσεις, αλλά δεν θα αρνηθεί και εξορμήσεις εκτός των τειχών. Στον αυτοκινητόδρομο και στους επαρχιακούς δρόμους βέβαια, όπως συμβαίνει και με τα περισσότερα υβριδικά, δεν είναι εξίσου οικονομικό, (6.2 λτ/100 χλμ. μέση δοκιμής) αφού ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί περισσότερο, ειδικά αν κινούμαστε σε γρήγορους ρυθμούς.
Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σχετικά σφιχτή, με αρκετά περιθώρια πρόσφυσης (συνεισφέρουν και τα ελαστικά διαστάσεων 205/45 R17), προσφέροντας παράλληλα καλή ποιότητα κύλισης και μόνο σε κάποιες έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες της ασφάλτου, αντιδρά «ξερά» ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας.
Στον αυτοκινητόδρομο κινείται επίσης με άνεση και δεν δυσκολεύεται να ακολουθεί την κίνηση, ωστόσο στις νόμιμες ταχύτητες των 130 χλμ/ώρα γίνεται αισθητή η λειτουργία του θερμικού κινητήρα.
Ποιοτικό το εσωτερικό του Mazda 2
Περνώντας στο εσωτερικό, η ποιότητα κατασκευής και η στιβαρότητα είναι αμφότερες πολύ καλές, ενώ η έκδοση των φωτογραφιών, Homura είναι και πολύ καλά εξοπλισμένη. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας, κάτι που είναι λογικό, αφού το μήκος του Mazda 2, είναι κάτω από τα τέσσερα μέτρα.
Στα μέτρα της κατηγορίας είναι και ο χώρος αποσκευών των 294 λίτρων, ωστόσο δεν διαθέτει ρεζέρβα, αλλά κιτ επισκευής.
Από 20.293 η βασική έκδοση
Οι τιμές του Mazda 2 ξεκινούν από τα 20.923 ευρώ,
Περισσότερες φωτογραφίες