«Λάμπει» με συνολικά έξι αστέρια η E-Class, καθώς το ένα προέρχεται από το διάσημο έμβλημα της Mercedes και τα υπόλοιπα πέντε από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP.
Το πολυτελές γερμανικό μοντέλο λοιπόν, κατάφερε να αποσπάσει την ύψιστη διάκριση στις δοκιμές πρόσκρουσης, αποδεικνύοντας ότι παρέχει κορυφαίου επιπέδου ασφάλεια.
Mercedes E-Class: Προστασία ενηλίκων
Στη μετωπική πρόσκρουση σε σταθερό εμπόδιο ο θάλαμος επιβατών της E-Class παρέμεινε σταθερός, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί του οδηγού και του συνοδηγού.
Η ανάλυση της επιβράδυνσης και της παραμορφώσιμης επιφάνειας στο κινούμενο εμπόδιο με το οποίο συγκρούστηκε μετωπικά η E-Class έδειξαν ότι σε πραγματικές συνθήκες θα ήταν ένας μέτρια επικίνδυνος «αντίπαλος» για το άλλο όχημα.
Στη μετωπική πρόσκρουση τώρα σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας, όλες οι κρίσιμες περιοχές στο σώμα του οδηγού είχαν καλή προστασία, ενώ η αντίστοιχη προστασία για τον πίσω επιβάτη ήταν καλή ή επαρκής.
Τους μέγιστους βαθμούς συγκέντρωσε η Ε-Class στην πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο, αλλά και σε στύλο. Επαρκής χαρακτηρίστηκε ο βαθμός συγκράτησης του μπροστινού επιβάτη προς την απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος σε μια πλευρική πρόσκρουση, με τα κεφάλια των επιβατών να έχουν καλή προστασία. Τα μπροστινά και πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλα τους, απέδειξαν ότι μπορούν να προστατέψουν καλά την περιοχή του αυχένα σε μια ενδεχόμενη οπίσθια πρόσκρουση.
Mercedes E-Class: Προστασία παιδιών
Οι δυο ανήλικοι επιβάτες της E-Class είχαν καλή προστασία σε όλες τις κρίσιμες περιοχές των σωμάτων τους στις μετωπικές και πλευρικές δοκιμές πρόσκρουσης. Σημειώνεται ακόμα ότι ο αερόσακος του συνοδηγού απενεργοποιείται αυτόματα όταν τοποθετηθεί στη θέση αυτή παιδικό κάθισμα, ενώ ενεργοποιείται αυτόματα όταν καθίσει ενήλικας. Η E-Class διαθέτει σύστημα ενημέρωσης του οδηγού να ελέγξει πριν αποβιβαστεί αν στα πίσω καθίσματα υπάρχει παιδί ή βρέφος, ώστε να μη ξεχαστεί μέσα στο όχημα.
Mercedes E-Class: Προστασία πεζών
Το κεφάλι του πεζού ή του ποδηλάτη είχε καλή προστασία στο καπό της E-Class, ενώ πιο επικίνδυνες αποδείχτηκαν, για ακόμα μια φορά, οι δύσκαμπτες κολόνες του εμπρός παρμπρίζ. Ωστόσο η προστασία της λεκάνης ήταν ανεπαρκής σε όλα σχεδόν τα σημεία που εξετάστηκε, ενώ οι μηροί, τα γόνατα και η κνήμη είχαν κυρίως καλή προστασία.
Mercedes E-Class: Συστήματα ασφαλείας
Η απόδοση του συστήματος αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) ήταν καλή στις δοκιμές με άλλα οχήματα, με τις συγκρούσεις να αποφεύγονται σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις. Αποτελεσματικό αποδείχτηκε και απέναντι σε ευάλωτους χρήστες του δρόμου όπως πεζούς, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές.
Η E-Class διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα eCall που ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης, επίσης εξοπλίζεται με σύστημα που ενεργοποιεί τα φρένα μετά από μια σύγκρουση για να αποφευχθούν δευτερεύουσες, με υπενθύμιση για τις ζώνες των εμπρός και πίσω καθισμάτων, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης του οδηγού, με σύστημα υποστήριξης παραμονής του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας, με εντοπισμό των τοπικών ορίων ταχύτητας και δυνατότητα αυτόματης προσαρμογής.
Ακολουθεί το βίντεο με τις δοκιμές πρόσκρουσης της Mercedes E-Class και η αναλυτική της βαθμολογία.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 92%
Προστασία παιδιών: 90%
Προστασία πεζών: 84%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 87%