Το νέο Suzuki Swift δυσκολεύτηκε στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP.
Το μικρό ιαπωνικό μοντέλο απέσπασε μόνο τρία αστέρια για την ασφάλεια που παρέχει, ενώ παρακάτω θα δούμε τους λόγους που του στέρησαν τα άλλα δυο αστέρια της μέγιστης βαθμολογίας που απονέμει ο EuroNCAP.
Suzuki Swift: Προστασία ενηλίκων
Η καμπίνα του Swift παρέμεινε σταθερή στη μετωπική πρόσκρουση, με τα γόνατα και τους μηρούς των μπροστινών επιβατών να έχουν καλή προστασία. Ωστόσο, ορισμένες επιφάνειες του ταμπλό κρίθηκε ότι κρύβουν κινδύνους για τα γόνατα και τους μηρούς επιβατών διαφορετικών μεγεθών και για όσους κάθονται σε διαφορετικές θέσεις. Επομένως η Suzuki δεν απέδειξε ότι θα παρείχε το ίδιο επίπεδο προστασίας σε όλους τους επιβάτες.
Σημειώνεται ακόμα ότι η προστασία για το στήθος του οδηγού ήταν περιορισμένη και του πίσω επιβάτη οριακή στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας. Η ανάλυση της επιβράδυνσης και της παραμορφώσιμης επιφάνειας στο κινούμενο εμπόδιο, με το οποίο συγκρούστηκε μετωπικά το Passat, έδειξαν ότι σε πραγματικές συνθήκες θα ήταν ένας μέτρια επικίνδυνος «αντίπαλος» για το άλλο όχημα.
Στην πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο, η προστασία του θώρακα ήταν επαρκής και η προστασία άλλων κρίσιμων περιοχών του σώματος ήταν καλή. Στην πιο δύσκολη πλευρική πρόσκρουση σε στύλο, η προστασία όλων των κρίσιμων περιοχών του σώματος ήταν καλή. Το Swift δεν εξοπλίζεται με κεντρικό αερόσακο, ενώ δεν παρείχε στοιχεία που να δείχνουν το βαθμό συγκράτησης του μπροστινού επιβάτη προς την απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος σε μια πλευρική πρόσκρουση.
Τα μπροστινά και πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλα τους, απέδειξαν ότι μπορούν να προστατέψουν καλά την περιοχή του αυχένα, σε μια ενδεχόμενη οπίσθια πρόσκρουση. Σε περίπτωση απώλειας ρεύματος λόγω βύθισης του οχήματος στο νερό, οι πόρτες του Swift μπορούν να ανοίξουν για τη διαφυγή των επιβατών.
Suzuki Swift: Προστασία παιδιών
Το παιδί 10 ετών μέσα στο Swift κατά τη μετωπική πρόσκρουση είχε κακή προστασία στην περιοχή του αυχένα, οριακή στο θώρακα και επαρκή στο κεφάλι. Ο μικρότερος συνεπιβάτης, 6 ετών, είχε περιορισμένη προστασία στον αυχένα και οριακή στο κεφάλι. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτρέπεται η ασφαλής τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά, ωστόσο απουσιάζει το σύστημα που ενημερώνει τον οδηγό να ελέγξει τα πίσω καθίσματα πριν αποβιβαστεί για το αν υπάρχει ξεχασμένο παιδί ή βρέφος.
Suzuki Swift: Προστασία πεζών
Η προστασία από το καπό του Swift στο κεφάλι πεζού ή ποδηλάτη ήταν κυρίως καλή ή επαρκής, με πιο επικίνδυνες να κρίνονται οι δύσκαμπτες κολόνες του εμπρός παρμπρίζ. Η προστασία της λεκάνης από τον προφυλακτήρα ήταν καλή σε όλες τις θέσεις δοκιμής, ενώ ανάμεικτα ήταν τα αποτελέσματα για μηρούς, γόνατα και κνήμη, αν και σε μεγάλο βαθμό σημειώθηκε καλή προστασία.
Suzuki Swift: Συστήματα ασφαλείας
Το σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) του Swift εντοπίζει εκτός από οχήματα και ευάλωτους χρήστες του δρόμου. Η απόκριση του συστήματος για τους πεζούς ήταν επαρκής, για τους ποδηλάτες καλή, για τους μοτοσικλετιστές ικανοποιητική και για τα άλλα οχήματα επαρκής.
Το Swift διαθέτει σύστημα eCall που ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης, αλλά το σύστημα δεν πληρούσε πλήρως τις απαιτήσεις του EuroNCAP. Επιπλέον εξοπλίζεται με κάμερα που εντοπίζει τα τοπικά όρια ταχύτητας, περιοριστή ταχύτητας, υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας και ανίχνευση κόπωσης οδηγού.
Ακολουθεί το βίντεο με τις δοκιμές πρόσκρουσης του Suzuki Swift και η αναλυτική του βαθμολογία.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 67%
Προστασία παιδιών: 65%
Προστασία πεζών: 76%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 62%