Σε μια κατηγορία που θυμίζει πλέον «κινούμενη άμμο» το Ford Focus αρνείται να «βυθιστεί» καθώς βρίσκεται ακόμα στην επιφάνεια.
Το δημοφιλές μικρομεσαίο μοντέλο της εταιρείας με το μπλε οβάλ έμβλημα, έχει «πιαστεί» από την πιο πρόσφατη ανανέωσή του, χάρη στην οποία επικαιροποίηθηκε σε ζωτικούς τομείς, όπως ο εξηλεκτρισμός, η συνδεσιμότητα, ο εξοπλισμός και φυσικά η σχεδιαστική ανάπλαση.
Ford Focus: Διακριτικά δυναμικό
Οι αλλαγές στην εξωτερική εικόνα του Focus έχουν γίνει με το «γάντι». Το εμπρός καπό έχει ανυψωθεί ελαφρώς, ώστε η όψη του Focus να είναι πιο επιβλητική, ενώ το λογότυπο της Ford μετακόμισε από το χείλος του μπροστινού τμήματος στην πιο εμφατική πλέον μάσκα. Στάνταρ είναι πλέον οι Led προβολείς, ενώ τα Led φώτα ημέρας έχουν αλλάξει δομή και τα επίσης Led πίσω φωτιστικά σώματα απέκτησαν νέο μοτίβο.
Το λευκό Focus των φωτογραφιών, χάρη στη σπορτίφ έκδοση ST-Line, εκπέμπει ένα διακριτικό δυναμισμό. Αυτός πηγάζει από τη γυαλιστερή μαύρη κυψελοειδή μάσκα, τα πλευρικά μαρσπιέ, την αεροτομή οροφής, τη διπλή χρωμιωμένη εξάτμιση, τους προφυλακτήρες με επιθετικότερη σχεδίαση, τις 17αρες γκρι ζάντες, ενώ στα εμπρός φτερά τοποθετείται το λογότυπο της έκδοσης ST-Line. Να θυμίσουμε τις αναλογίες του Focus, με το μήκος, το πλάτος και το ύψος να βρίσκονται στα 4.392 χλστ., 1.848 χλστ. και 1.459 χλστ. αντίστοιχα.
Ford Focus: Εσωτερικές αλλαγές
Στα ενδότερα του ανανεωμένου Focus δύσκολα θα περάσει απαρατήρητη η σημαντικά μεγαλύτερη οθόνη αφής των 13,2 ιντσών, η οποία υποστηρίζει το σύστημα πολυμέσων SYNC 4, πλοήγηση, διαδικτυακές υπηρεσίες, δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων, ασύρματη συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Από την άλλη η υπερσυγκέντρωση «αρμοδιοτήτων» στη νέα οθόνη αφής και η μείωση των φυσικών κουμπιών περιορίζει λίγο την εργονομία.
Ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός, ενώ στο κέντρο του βρίσκεται ενσωματωμένη μια μικρή έγχρωμη οθόνη 4,2 ιντσών πολλαπλών ενδείξεων. Η ποιότητα και η συναρμογή των υλικών ικανοποιεί με μαλακό πλαστικό να σκεπάζει την επάνω επιφάνεια του ταμπλό. Η έκδοση ST-Line υπενθυμίζει την παρουσία της με δερμάτινο σπορ τιμόνι που έχει επίπεδη βάση, διακοσμητικό ένθετο τύπου carbon κατά μήκος του ταμπλό και στα πάνελ των εμπρός θυρών, άφθονες κόκκινες ραφές και αλουμινένια λαβή στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες ικανοποιούν (μεταξόνιο 2.700 χλστ.), το πορτμπαγκάζ έχει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και χωρητικότητα 392 λίτρων, ενώ κάτω από το δάπεδό του υπάρχει ρεζέρβα ανάγκης (σαφώς προτιμότερη από το κιτ επισκευής ελαστικού).
Ford Focus: Απόδοση με ήπιο υβριδικό σύστημα
Ο εξηλεκτρισμός του Focus στην προκειμένη περίπτωση αφορά το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V με ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα, αποθηκεύοντας ενέργεια που ανακτάται κατά τη διαδικασία της πέδησης σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου με ενεργειακή χωρητικότητα 0,38 kWh. Έτσι υποστηρίζεται στο έργο του με 16 ίππους και 50 Nm ροπής ο γνωστός «χιλιάρης» turbo βενζινοκινητήρας EcoBoost, απόδοσης 125 ίππων (6.000 σ.α.λ.) και 170 Nm ροπής (1.400-4.500 σ.α.λ.).
Συνεργάζεται με βελτιστοποιημένο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή προαιρετικά με αυτόματο διπλού συμπλέκτη Powershift 7 σχέσεων. Ο πίνακας των επιδόσεων αναγράφει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Αποδεχτή για τα δεδομένα είναι η μέση κατανάλωση καυσίμου των 7,2 λίτρων/100 χλμ. που καταγράψαμε (επίσημη μέτρηση 5,3 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 119 γρ./χλμ.).
Ford Focus: Ο λόγος που ακόμα ξεχωρίζει
Ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας του Focus παραμένει σημείο αναφοράς, ακόμα και στη βασική του βενζινοκίνητη έκδοση, καθώς δε λείπει το μπρίο, ενισχυμένο στις περιστάσεις από το ήπιο υβριδικό σύστημα. Ο τρικύλινδρος κινητήρας των 999 κ.εκ. ηχητικά θα γίνει αντιληπτός κυρίως όταν τον πιέσεις, με την ηχομόνωση της καμπίνας να παίζει το ρόλο της, ενώ διατηρείται ψυχωμένος, χάρη στην πυκνή κλιμάκωση που έχει το μηχανικό κιβώτιο, το οποίο μας άρεσε και για τα εύκολα κουμπώματα στις εναλλαγές των σχέσεων.
Αρκετή πληροφορία φτάνει στα χέρια του οδηγού από το τιμόνι, η αίσθηση του οποίου όπως και η απόκριση στο γκάζι επηρεάζεται από τα προγράμματα οδήγησης (Eco/Normal/Sport), χωρίς όμως αντιλαμβάνεσαι θεαματικές αλλαγές. Η πιο σφιχτή ανάρτηση της έκδοσης ST-Line σε καμία περίπτωση δεν κουράζει «κοπανώντας», ούτε θυσιάζει την άνεση απορροφώντας τις περισσότερες κακοτεχνίες του αστικού οδοστρώματος, ενώ στον αυτοκινητόδρομο συμβάλει στη σταθερότητα και στην προσεγμένη ποιότητα κύλισης.
Συμπέρασμα
Το Ford Focus διεκδικεί ρόλο σε μια παράσταση, όπου τους πρωταγωνιστικούς ρόλους έχει κλέψει η ηλεκτροκίνηση και τα SUV. Το σίγουρο είναι ότι δεν έχει χάσει το ταλέντο του, απλά απευθύνεται σε ένα πιο παραδοσιακό κοινό, το οποίο τελικά ίσως να βλέπει μπροστά, καθώς αρνείται να ακολουθήσει τη «μόδα» της αυτοκίνησης. Η αρχική τιμή του Focus 1.0 MHEV ST-Line με 125 ίππους και μηχανικό κιβώτιο, διαμορφώνεται στα 28.070 ευρώ, με 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect.