Ίσως ο Μαξ Φερστάπεν να ζητήσει να αγοράσει ένα από τα μόλις πενήντα RB17 που θα κατασκευάσει η Red Bull.
Άλλωστε το ποσό των 5.952.200 ευρώ δεν είναι ιδιαίτερο εμπόδιο για τον 26χρονο πιλότο της Red Bull Racing στη Formula 1. Αυτά όμως είναι απλά εικασίες, πάμε λοιπόν να δούμε τις επίσημες πληροφορίες για το πρώτο hypercar που δημιούργησε η Red Bull, το εντυπωσιακό και διθέσιο RB17, το οποίο εμφανίζεται, σε πρωτότυπη προς το παρόν μορφή, στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood.
Σχεδιασμένο από τον Άντριαν Νιούι και την Red Bull Advanced Technologies, το RB17 ενσωματώνει τεχνογνωσία 20 ετών της Red Bull Racing στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ενώ υπενθυμίζουμε ότι η ομάδα έχει κερδίσει 6 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών.
Red Bull RB17: Ξεχειλίζει δύναμη
Το πανίσχυρο RB17 τροφοδοτείται από ατμοσφαιρικό V10 κινητήρα 4.5 λίτρων της Cosworth, απόδοσης 1.000 ίππων με την κόκκινη περιοχή στο στροφόμετρο να δείχνει 15.000 σ.α.λ. Μιλάμε όμως για ένα υβριδικό σύστημα κίνησης, καθώς το «παρών» δίνει και ένας ηλεκτροκινητήρας 200 ίππων, ο οποίος βρίσκεται ενσωματωμένος στο carbon αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που μεταδίδει την κίνηση στον πίσω άξονα.
Συνδυαστικά το RB17 παράγει πάνω από 1.200 ίππους, ενώ η αστείρευτη δύναμη, η προηγμένη αεροδυναμική και το χαμηλό βάρος (με carbon μονοκόκ σασί) κάτω των 900 κιλών, επιτρέπουν τελική ταχύτητα που ξεπερνά τα 350 χλμ./ώρα. Έτσι μπορεί να «πιάνει» ταχύτητες και να «γράφει» χρόνους γύρων μέσα στην πίστα, ισάξιους με μονοθέσιο της Formula 1. Διαθέτει επίσης ρυθμιζόμενη ανάρτηση, carbon φρένα και ειδικά ανεπτυγμένα ελαστικά Michelin.
Κάθε τυχερός ιδιοκτήτης του RB17 θα έχει τη δυνατότητα να λαμβάνει μέρος σε εκδηλώσεις που θα πραγματοποιούνται στις μεγαλύτερες πίστες του κόσμου και σε προγράμματα εκπαίδευσης, ενώ θα συμμετέχει στην εξατομίκευση του προσωπικού του hypercar, από το χρώμα του αμαξώματος, τα υλικά στο εσωτερικό μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια.
Η ανάπτυξη του RB17 ξεκίνησε το 2021 και συνεχίζεται ακόμα, ενώ οι δοκιμές θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι του 2025. Η κατασκευή του θα γίνεται στην έδρα της Red Bull, στο Μίλτον Κινζ. Αν και η χρήση του προορίζεται αποκλειστικά εντός πίστας, θα υπάρχει δυνατότητα μετατροπής, ώστε να κυκλοφορεί νόμιμα και στους δημόσιους δρόμους.