Έχεις στην κατοχή σου ένα αυτοκίνητο 100 ίππων και το οδηγείς καθημερινά εδώ και χρόνια; Τότε σίγουρα γνωρίζεις τα… “χούγια” του και ακόμα πιο σίγουρα γνωρίζεις ότι με τον καιρό έχει χάσει την σπιρτάδα του. Είναι απόλυτα φυσιολογικό ένα αυτοκίνητο ανεξαρτήτως μοντέλου και κατηγορίας, να χάνει μέρος της συνολικής του απόδοσης με το πέρασμα των χρόνων και φυσικά την έντονη χρήση.
ADVERTISEMENT
Το απίστευτα αυτοκίνητα στο γκαράζ (και το Τανκ) του Arnold Schwarzenegger (Photos)
Εάν λοιπόν νιώθετε και εσείς πως το αυτοκίνητο σας έχει αρχίσει να ζορίζετε λίγο παραπάνω στην ανηφόρα, μπορείτε να ελέγξετε και να διορθώσετε μερικά σημεία και να βελτιωθεί αισθητά η κατάσταση.
- Αρχικά για να υπάρχει σωστή καύση, θα πρέπει να εξασφαλιστεί η σωστή ποιοτική εισαγωγή αέρα. Πρώτο βήμα λοιπόν να ελέγξουμε και να καθαρίσουμε το φίλτρο αέρα του αυτοκινήτου και αμέσως μετά τα μπεκ. Είναι σύνηθες φαινόμενο να βουλώνουν από κακή βενζίνη και να μην αποδίδουν τα μέγιστα. Τρίτα στη σειρά έρχονται τα μπουζί, τα οποία εάν δεν προμηθεύσουν με σωστό σπινθήρα, ο θάλαμος καύσης δεν θα δημιουργήσει το αποτέλεσμα που προβλέπεται, ακόμα και αν αναλογία καυσίμου – αέρα είναι σωστή.
- Σε πολλές περιπτώσεις ένα aftermarket sport φίλτρο αέρα (φιλτροχωάνη) τοποθετημένο σε λάθος σημείο, μπορεί να ρουφά ζεστό αέρα και να σαμποτάρει την καύση, ρίχνοντας τις επιδόσεις!
- Τα φίλτρα εξάτμισης από την άλλη, είναι ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας για την συνολική απόδοση του αυτοκινήτου. Καταλύτης και σιγαστήρας, εάν είναι μπουκωμένα μετά από επίπονη χρήση, θα το καταλάβετε στην επόμενη ανηφόρα, στην οποία το όχημα σας θα δυσκολευτεί κατά πολύ να την ανέβει.
- Τέλος, προσπαθήστε να μην αφήνετε το αυτοκίνητο σας σε σημείο που να ανάβει το λαμπάκι της ρεζέρβας, καθώς πολλές φορές η βενζίνη περιέχει μικρά σκουπιδάκια τα οποία εάν το ντεπόζιτο σας είναι άδειο, η τρόμπα θα τα τραβήξει και η λειτουργία του κινητήρα θα μπει σε περίεργα μονοπάτια. Εδώ μπορεί όχι μόνο να χάνεται ιπποδύναμη, αλλά να οδηγηθείτε και στο συνεργείο.