Η Zenvo Automotive παρουσίασε τις νέες παραλλαγές των μοντέλων της Aurora στο Goodwood Festival of Speed, σηματοδοτώντας το ευρωπαϊκό ντεμπούτο για το Agil που εστιάζει στην πίστα και στο Tur, από το Touring.
Το ελαφρύτερο και ισχυρότερο αυτοκίνητο δρόμου της εταιρείας λέγεται ότι είναι η αρχή μιας νέας εποχής για τη δανέζικη μάρκα υπεραυτοκινήτων.
Το διθέσιο υπεραυτοκίνητο με κεντρική διάταξη κινητήρα είναι χτισμένο στη νέα αρθρωτή μονοκόκ πλατφόρμα ZM1 της Zenvo από ανθρακονήματα που αναπτύχθηκε από την Managing Composites.
Άκρως αεροδυναμικό, κάτω από τη σιλουέτα και τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν υβριδικό κινητήρα V12 quad-turbo (4 turbo) 6,6 λίτρων που εξέλιξε η Mahle Powertrain.
Η Ζenvo ιδρύθηκε το 2007 για να συνδυάσει τις τελευταίες τεχνολογίες και την καινοτομία με μια «αναλογική αίσθηση» σύμφωνα με τον Γιένς Σβέρντρουπ, πρόεδρο του Δ.Σ. ο οποίος τόνισε χαρακτηριστικά «Προσεγγίστηκε με πολύ δανέζικο τρόπο, που σημαίνει ότι κάθε τμήμα εξετάζεται προσεκτικά θέλοντας να εισαγάγουμε αυτό το στυλ και τη σχεδιαστική φιλοσοφία στην κατηγορία των υπεραυτοκίνητων. Το αποτέλεσμα μας έδωσε δύο μοντέλα, τα οποία αλληλοσυμπληρώνονται, προσφέρουν πραγματική οδηγική απόλαυση και, απίστευτες επιδόσεις».
Η εταιρεία ξεκίνησε με το πρωτότυπο TS1 και στη συνέχεια ανέπτυξε το TS1 GT grand tourer, το μοντέλο πίστας TSR, TSR-S και το sold-out TSR-GT. Επίσης στο Goodwood, το πρώτο παράδειγμα του περιορισμένης έκδοσης TSR-GT κάνει το δυναμικό του ντεμπούτο στο «the Hill Climb of Goodwood».
Η δανέζικη σχεδίαση αναγνωρίζεται για την κομψή απλότητα και τις καθαρές γραμμές της βάση της φιλοσοφίας του «form follows function» (η μορφή ακολουθεί τις λειτουργίες) που έγινε διάσημη από σχεδιαστές όπως ο Άρνε Εμίλ Γιάκομπσεν, Δανός αρχιτέκτονας και σχεδιαστής επίπλων .
«Το πλαίσιο και τα εξαρτήματα του Aurora είναι όλα έργα τέχνης και πήραμε μια πολύ σαφή απόφαση ότι δεν θέλαμε να κρύψουμε αυτές τις λεπτομέρειες κάτω από τη σιλουέτα, καθώς είναι όλα ορατά, και να δείξουμε όσο το δυνατόν περισσότερο το πλαίσιο, τον κινητήρα και την ανάρτηση», δήλωσε ο Κρίστιαν Μπραντ, αρχισχεδιαστής της Zenvo.
Μάλιστα ο Αλεχάντρο Μπατάν, επικεφαλής της Managing Composites, που είναι πίσω από την μονοκόκ πλατφόρμα (αυτοφερόμενο σασί, ενιαίο σύνολο) τόνισε «το έργο Aurora ξεκίνησε από λευκό φύλλο χαρτιού και με μια σαφή εστίαση σε αυτό που θέλαμε να πετύχουμε. Αυτό είχε τις δικές του προκλήσεις, καθώς δεν είχαμε ένα βασικό προϊόν για να αξιοποιήσουμε, αλλά ήταν επίσης μια φανταστική ευκαιρία καθώς σήμαινε ότι μπορούσαμε να σχεδιάσουμε και να δημιουργήσουμε το απόλυτο καλύτερο προϊόν, χρησιμοποιώντας τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες και συστήματα, πέρα από συμβιβασμούς ή περιορισμούς».
Περίπου το 70% του από ανθρακονήματα μονοκόκ, συμπεριλαμβανομένων των ενσωματωμένων μπροστινών και πίσω υποπλαισίων, μένει ακάλυπτο αντί να κρύβεται κάτω από το αμάξωμα.
Εκτίθενται επίσης τα εξαιρετικά κατασκευασμένα σε λεπτομέρειες εξαρτήματα της ανάρτησης των διπλών ψαλιδιών εμπρός και πίσω των αμορτισέρ με ενεργά διπλά ελατήρια.
Τα φρένα είναι Zenvo carbon κεραμικοί δίσκοι, οι τροχοί είναι ειδικά σχεδιασμένοι με κεντρικό μπουλόνι μαγνησίου by Zenvo, με ειδικά ελαστικά της Michelin Pilot Sport Cup 2 για το Tur και Cup 2R για Agil, διαστάσεων για μπροστά 265/35-20 και πίσω 325/30-21.
«Με τόσο μεγάλο μέρος του μονοκόκ ορατό, σημαίνει πραγματική ώθηση για την επίτευξη της τελειότητας όσον αφορά την ποιότητα της εργασίας, καθώς κάθε επιφάνεια είναι ορατή και τέλεια φινιρισμένη», εξήγησε ο Λικ Μαρτί, διευθύνων σύμβουλος της Managing Composites. «Όπως με την οδήγηση μιας μοτοσικλέτας, ο αναβάτης αισθάνεται το πλαίσιο, έτσι και ο οδηγός του Aurora, θα αισθάνεται τη «σύνδεσή» του με το δρόμο μέσω του πλαισίου, την αίσθηση του τιμονιού, τη λειτουργία του κινητήρα τοποθετημένο πίσω από την καμπίνα. Τα καθίσματα είναι επίσης ενσωματωμένα στο κύριο μονοκόκ, προσφέροντας έτσι μια τεράστια διαφορετική αίσθηση».
Με εκτεταμένη τεχνογνωσία στην προσομοίωση σύγκρουσης και στη δομή, η Managing Composites συμβάλλει στη διασφάλιση ότι το Aurora υπερβαίνει τα υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας. Ενσωματώνοντας σύνθετες δομές πρόσκρουσης εμπνευσμένες από την τεχνολογία της Formula 1, το Aurora παρέχει βελτιωμένη απορρόφηση ενέργειας και προστασία των επιβατών σε σενάρια πρόσκρουσης».
Εκτός από τη συνεισφορά τους στη βασική πλατφόρμα, η Managing Composites διαδραματίζει καίριο ρόλο στη σχεδίαση και την ανάπτυξη του ταμπλό και των επενδύσεων.
Αξιοποιώντας την εμπειρία και τη νοοτροπία «σχεδιασμός για την κατασκευή», η ομάδα με έδρα τη Μαδρίτη δημιουργεί ελαφριά και αεροδυναμικά αποδοτικά εξαρτήματα που όχι μόνο ενισχύουν τη συνολική απόδοση αλλά προσφέρουν επίσης μια αίσθηση προηγμένης «αυτοκινητοτεχνίας» και κομψότητας,
Η καμπίνα «απογυμνώνεται από ανέσεις και περιττές πολυτέλειες», με το πλαίσιο από άνθρακονήματα να είναι εκτεθειμένο σε πολλούς τομείς, ενώ το εξαιρετικά ελαφρύ τεχνικό υλικό χρησιμοποιείται για την επένδυση των καθισμάτων και επιλεγμένων τμημάτων των θυρών και του ταμπλό, αλλά αυξημένα επίπεδα ηχομόνωσης, δημιουργώντας ένα πιο παραδοσιακό περιβάλλον GT για τους επιβάτες.
Το Agil έχει μήκος 4.836 χλστ., πλάτος 2.020 χλστ. και ύψος 1.097 χλστ. σε μεταξόνιο 2.800 χλστ. φέρει πιο επιθετική σχεδίαση με την πίσω πτέρυγα που διαθέτει να λειτουργεί και ως αερόφρενο.
Το Tur έχει το ίδιο πλάτος και μεταξόνιο, αλλά είναι πιο κοντό στα 4.819 χλστ. και ψηλότερο στα 1.117 χλστ.
Το Tur διαχειρίζεται τη ροή αέρα πάνω, κάτω και μέσα από το μονοκόκ πιο αποτελεσματικά για χαμηλότερο συντελεστή οπισθέλκουσας από το αδερφάκι του που εστιάζεται περισσότερο στην πίστα.
Zenvo:Υβριδική ισχύς 1.850 ίππων
Ο «κατά παραγγελία» κινητήρας V12 έχει σχεδιαστεί για να πληροί τις νομοθετικές απαιτήσεις εκπομπών ρύπων στις αγορές των ΗΠΑ και της Ευρώπης. Το Mahle Jet Ignition επιτρέπει στον κινητήρα να λειτουργεί χωρίς την ανάγκη υπερπλήρωσης καυσίμου για προστασία εξαρτημάτων σε όλο το φάσμα λειτουργίας του, κάτι που αποτελεί απαίτηση για τη νέα νομοθεσία Euro 7 που ανακοινώθηκε.
«Η Mahle Powertrain έχει ιστορία στην υποστήριξη της ανάπτυξης πολλών κινητήρων υψηλών επιδόσεων όλα αυτά τα χρόνια, αλλά η συνεργασία μεταξύ Zenvo και Mahle Powertrain θα προσφέρει ένα πραγματικά μοναδικό κομμάτι μηχανικής τέχνης, ένα που θα χρησιμοποιήσει όλη την προηγούμενη εμπειρία μας για να ξεπεράσει τα όρια της τεχνολογίας κινητήρων στο μέλλον», δήλωσε ο Τζόν Χόλινγκγουόρθ, της Mahle Powertrain.
Ο κινητήρας V12 σε διαμόρφωση 90 μοιρών είναι τοποθετημένος στη μέση πίσω από το cockpit, αποδίδει περίπου 1250 ίππους στις 9800 σ.α.λ.
Το 7τάχυτο υβριδοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων συνεισφέρει επιπλέον 200 ίππους
Η διαφορετική χαρτογράφηση γραναζιών για τις αλλαγές ταχυτήτων διασφαλίζει τα χαρακτηριστικά μετάδοσης για τα δύο μοντέλα που θα διαφέρουν δραματικά μεταξύ τους, .
Η συνδυασμένη ισχύς είναι 1.450 ίππους με 1400 Nm ροπής που τον καθιστά τον πιο ισχυρό V12 που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε αυτοκίνητο δρόμου.
Το Agil με κίνηση στους πίσω τροχούς για τα 0-100 χλμ./ώρα σταματάει τα χρονόμετρα στα 2.5 δευτ. και για 0-300 χλμ./ώρα ο χρόνος είναι 10 δευτ.
Με τετρακίνηση – στάνταρ στο Tur και προαιρετική στο Agil – που αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 200 ίππων σε κάθε έναν από τους μπροστινούς τροχούς, η ισχύ ανεβαίνει στους 1.850 ίππους με 1700 Nm ροπής με 17 δευτ. για να «χτυπήσει» από στάση τα 400 χλμ./ώρα…και να απογειώσει στα ουράνια οδηγό και εκλεκτό συνοδηγό.
To 2026 θα ξεκινήσουν οι παραδόσεις, σε ποια τιμή; αυτά είναι προσωπικά δεδομένα, οπότε από κοντά αυτές οι πληροφορίες…στη Δανία δηλαδή.