Το Ami της Citroen είναι το όχημα που μας σύστησε τη μικροκινητικότητα στη νέα εποχή.
Αμιγώς ηλεκτρικό, είναι ίσως ο καλύτερος φίλος για τα στενά των πόλεων.
Με μήκος 2,41 μ. τρυπώνει παντού, παρκάρει παντού, δεν κυκλοφορεί στα εθνικά δίκτυα, η ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 45 χλμ./ώρα και μπορεί να οδηγηθεί από «πιτσιρίκια» 16 ετών.
Αποκλειστικά για δύο, και όμως παρά το μήκος του, είναι έτσι σχεδιασμένο που ακόμα και ψηλά αναστήματα βολεύονται χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς, με την πόρτα του οδηγού να ανοίγει ανάποδα από αυτήν του συνοδηγού.
Το χαρακτήρισαν ως το 2CV του 21ου αιώνα, εντελώς διαφορετικό σαν σκέψη, αλλά το ίδιο πρακτικό σε μια εποχή που όλα έχουν αλλάξει.
Χαρακτηρίζεται επίσης το αυτοκίνητο με τα πολλά πρόσωπα, καθώς ο κάθε ιδιοκτήτης μπορεί να το εξατομικεύσει όπως ακριβώς θέλει.
Από τολμηρό μέχρι κλασικό, η πλαστική σιλουέτα «δέχεται» ότι μπορεί να σκαρφιστεί ο ιδιοκτήτης.
Μην ξεχνάμε ότι στον… καλπάζοντα κόσμο της νέας αστικής κινητικότητας, τα ηλεκτρικά microcars όπως το Citroen Ami έχουν κατακτήσει ήδη επάξια μια θέση στις καρδιές των χρηστών.
Με το μικρό τους μέγεθος, τα φιλικά προς το περιβάλλον διαπιστευτήρια και την προσιτή τιμή τους (σε σχέση με τα υπόλοιπα EVs), τα μικροαυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς επιλογές για τους κατοίκους της πόλης που αναζητούν αποτελεσματικές και βολικές λύσεις μετακίνησης.
Ωστόσο, όπως κάθε όχημα, έτσι και το Citroen Ami μπορεί να επωφεληθεί από αξεσουάρ και αναβαθμίσεις για να βελτιώσει τη λειτουργικότητα, την άνεση και το στυλ του, με τρόπους που δεν θα περιμένατε καν!
Και αυτό γιατί όλα τα αξεσουάρ έρχονται σε «πακέτο» και τα τοποθετείτε μόνοι σας εύκολα και γρήγορα με το Ami σας να γίνεται προέκταση του ευτού σας.
Να λοιπόν μερικά αξεσουάρ που θα δώσουν ένα επιπλέον στυλ στον πιο μικρό φίλο της πόλης.
Και να μην ξεχάσουμε. Κάθε φορά που θα θέλετε να φορτίσετε το Ami, μην ψάχνετε για καλώδια και προεκτάσεις.
Το Ami φέρει δικό του καλώδιο για παροχή «σούκο» και βρίσκεται σε ειδική θήκη στο πίσω φτερό του συνοδηγού.
Ετσι όπου βρεθείτε και έχει παροχή, το συνδέεται και όση ώρα απολαμβάνετε τον espresso, με το φιλικό σας πρόσωπο, αυτό φορτίζει.
Ας δούμε λοιπόν τι αξεσουάρ προσφέρει το Ami, ξεκινώντας λοιπόν από τη μουσική.
Η οδήγηση στην πόλη (και όχι μόνο) χωρίς μουσική είναι… φαγητό χωρίς αλάτι! Ευτυχώς η Citroen έχει προβλέψει για ειδική υποδοχή στο Ami, ακριβώς πίσω από το τιμόνι του αλλά και με το ειδικό «extra» του ταμπλό, στις δύο γωνιές κοντά στο παρμπρίζ, για να βάλετε ένα κυλινδρικό Bluetooth ηχείο!
Απλώς το ανοίγετε, αυτό θα συνδέεται αυτόματα με το smartphone σας κάθε φορά και θα σας επιτρέπει να αναπαράγετε την αγαπημένη σας μουσική, να ακούτε podcasts, audiobooks, ραδιόφωνο ή οτιδήποτε άλλο θέλετε!
Από την πρώτη επαφή με το Ami είναι σαφές (και κοινώς αποδεκτό) ότι η εντυπωσιακή, γυάλινη οροφή του και τα μεγάλα πλαϊνά παράθυρα, μπορεί να προσφέρουν μια τέλια περιμετρική ορατότητα, αυξάνουν όμως τις θερμοκρασίες εντός της καμπίνας κάτω από τον ελληνικό ήλιο.
Έτσι, μία από τις πιο δημοφιλείς «βελτιώσεις» του Ami είναι η προσθήκη φιμέ μεμβρανών, κυρίως στην οροφή του, ώστε να περιορίζουν την ακτινοβολία που περνά στην καμπίνα και να μειώνουν τη θερμοκρασία, ειδικά το καλοκαίρι. Άλλωστε, τον χειμώνα η «φυσική» θέρμανση του Ami μέσω του ήλιου είναι ευπρόσδεκτη!
Για την φόρτιση όσο προνοητικοί κι αν είστε, κάποια στιγμή ίσως χρειαστεί να φορτίσετε μακριά από τα γνώριμα «λημέρια» σας και φυσικά το να βρείτε παροχή «σούκο» πάνω στον δρόμο δεν είναι πάντα εύκολο.
Μπορείτε, όμως, να βρείτε κοινόχρηστους φορτιστές για ηλεκτρικά οχήματα (AC)!
Το πρόβλημα είναι πως αυτοί οι φορτιστές έχουν βύσμα Type-2 και χρειάζονται το αντίστοιχο καλώδιο φόρτισης. Η λύση είναι ένας αντάπτορας Type-2 σε σούκο, που επιτρέπει τη φόρτιση του Ami σε αυτούς τους σταθμούς, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για ηλεκτρικά σκούτερ/μοτοσικλέτες, ακόμα και για πατίνια ή ηλεκτρικά ποδήλατα!
Μόνο προσοχή στο ποιον θα επιλέξετε, καθώς οι πολύ φθηνοί δεν «επικοινωνούν» με τους σταθμούς φόρτισης, προτιμήστε όσους έχουν πάνω τους διακόπτες και το κόστος τους είναι κοντά στα 200 ευρώ.
Φυσικά μπορείτε να αποφύγετε αυτήν την δαπάνη, καθώς ο κύκλος κίνησης λόγω των 75 χλμ. αυτονομίας είναι -πάντα θεωρητικά- συγκεκριμένος
Μα… ζάντες σε Ami; Γιατί όχι; Ειδικά αν έχετε στην κατοχή σας την «απλή» έκδοση χωρίς τα όμορφα τάσια, οι σιδερένιες, μαύρες, εργοστασιακές ζάντες σίγουρα στερούν αισθητικούς «πόντους» από το Ami σας.
Μπορείτε, λοιπόν, να επιλέξετε μια καλαίσθητη τετράδα ζαντών, αρκεί να μην «ξεφύγετε» πολύ από τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Θυμίζουμε ότι το Ami «πατάει» σε ζάντες 14 ιντσών με καρέ 4×108 και φάρδους 5,5 ιντσών με ET34 offset. Τώρα ξέρετε και είστε έτοιμοι να βγείτε προς εύρεση νέων ζαντών για το αγαπημένο σας microcar! Οι κάθετες μονάδες της Citroen θα σας βρουν τη λύση.
Στα «extra» του Ami θα βρείτε βάση για το κινητό σας, το οποίο μπορείτε να τροφοδοτείτε από την USB θύρα του αυτοκινήτου και να έχετε σύστημα πλοήγησης, επικοινωνία κ.λπ. Ωστόσο, αν θέλετε να το πάτε… ένα βήμα παραπέρα, θα βρείτε εύκολα μια βάση με βεντούζα για tablet ή μια βάση ειδικά για προσθήκη tablet 7-8 ιντσών στο Ami, ώστε να μη χρησιμοποιείτε το κινητό σας για πλοήγηση, αναπαραγωγή μουσικής και λοιπές λειτουργίες. Εύκολη και οικονομική λύση για πλήρες… infotainment!
Και όπως προαναφέραμε όλα τοποθετούνται εύκολα και γρήγορα από εσάς τον ίδιο.
Εκτός από τις μεμβράνες που αλλάζουν χρώμα στη σιλουέτα του Ami και τις φυμέ μεμβράνες
Citroen: Τι λέει η νομοθεσία για την μικροκινητικότητα
Τα microcars χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, σύμφωνα με τον ελληνικό ΚΟΚ. Τα «ελαφρά», με βάρος κάτω από 425 κιλά και μέγιστη ταχύτητα 45 χλμ./ώρα, ταξινομούνται στην κατηγορία L6e και μπορούν να οδηγηθούν από χρήστες τουλάχιστον 16 ετών, ακόμα και με δίπλωμα μοτοποδηλάτου (ΑΜ).
Τα «βαριά», με μέγιστη ισχύ 15 KW και μέγιστη ταχύτητα 90 χλμ./ώρα, ταξινομούνται ως L7e και απαιτούν άδεια οδήγησης Β’ κατηγορίας και ηλικία τουλάχιστον 18 ετών.
Το Ami ως αμιγώς ηλεκτρικό είναι στο πρόγραμμα της επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».
Η βασική τιμή είναι 10.700 ευρώ και με την έκπτωση της επιδότησης 7.300 ευρώ.
Περισσότερες φωτογραφίες