Η Audi παρατηρώντας τη μείωση των παραγγελιών και το υψηλό κόστος παραγωγής επιβάλλει τη διακοπή της παραγωγής των μεγάλων αμιγώς ηλεκτρικών SUV.
Η Audi αποφάσισε ότι δεν υπάρχει πλέον χώρος στη γκάμα της για το μεγάλο ηλεκτρικό SUV Q8 e-tron όπως και για την κουπέ έκδοση Q8 Sportback e-tron.
Η παγκόσμια μείωση των παραγγελιών για τα δύο SUV με μπαταρίες έπεισε τη γερμανική εταιρεία να κλείσει τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου των Βρυξελλών από το οποίο «βγαίνουν» τα Q8 e-tron.
Ένα ιστορικό εργοστάσιο, κοντά στις Βρυξέλλες, που ιδρύθηκε το 1948 και προοριζόταν πρώτα για την παραγωγή οχημάτων της Volkswagen και από το 2006 για την Audi.
Η πτώση των πωλήσεων του Audi Q8 e-tron επιβεβαιώνεται από τα ευρωπαϊκά στοιχεία κυκλοφορίας από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του 2024 όπου σύμφωνα με τον οργανισμό Jato αγγίζουν τις 6.448 μονάδες για το Q8 e-tron (-2%) και τις 3.011 μονάδες για το Q8 Sportback e- tron (-23%).
Στην πραγματικότητα, η συρρίκνωση των πωλήσεων των δύο ηλεκτρικών SUV δεν διαφέρει πολύ και από αυτή του «θερμικού» Q8 που έχει καταγράψει 5.233 ταξινομήσεις και -36% από την αρχή του έτους.
Η Audi ανακοίνωσε επίσης ότι θα ξεκινήσει συνομιλίες με το συμβούλιο εργαζομένων, τα συνδικάτα και τους κοινωνικούς εταίρους για πιθανή αναδιάρθρωση του εργοστασίου «Audi Brussels» και πιθανό οριστικό κλείσιμο της παραγωγής.
Audi: Ότι είναι ορατό το κλείσιμο, αυτό επιβεβαιώνεται από την ίδια την εταιρία
Αναφέρει μάλιστα την ιδιαιτερότητα του βελγικού εργοστασίου που είναι δύσκολο να ανανεωθεί καθώς βρίσκεται πλέον κοντά στο κέντρο της πόλης αλλά και λόγω του υψηλού κόστους παραγωγής και των logistics.
Αυτό, σε συνδυασμό με τις λίγες παραγγελίες που συγκέντρωσε το Q8 e-tron και την επικείμενη άφιξη των πρώτων ηλεκτρικών μοντέλων που βασίζονται στην νέα προηγμένη πλατφόρμα PPE, οδηγεί στην απόφαση να «μπει» λουκέτο.
Να θυμίσουμε ότι το Audi Q8 e-tron γεννήθηκε το 2018 ως Audi e-tron και ότι άλλαξε το όνομά του από το 2023.
Διαθέσιμο με δύο ή τρεις ηλεκτροκινητήρες, η γκάμα των μεγάλων ηλεκτρικών SUV της Audi έχει δει εναλλασσόμενες αποδόσεις ισχύος από 313 έως 503 ίππους, όλα αυτά τα χρόνια, πάντα quattro και μπαταρίες από 71 έως 114 kWh που εγγυώνται εύρος αυτονομίας μεταξύ 283 και 600 χλμ.
Η ηλεκτροκίνηση λοιπόν τρώει τα παιδιά της; Η αλήθεια είναι ότι βρισκόμαστε σε μια πολύ δύσκολη περίοδο και ένα πόλεμο δασμών και νέων φόρων με συμμαχία Αμερικής-Ευρώπης απέναντι στην εισβολή των Κινέζων με την άπειρες αυτοκινητοβιομηχανίες που συνεχίζουν να «γεννιόνται» κάθε ημέρα με οχήματα όλων των κατηγοριών…