Ο Μαξ Φερστάπεν, παρότι οδηγούσε τη βαρέως ανανεωμένη Red Bull RB20 στο GP της Ουγγαρίας, δεν είχε απαντήσεις για την ταχύτητα της McLaren -που έκανε το 1-2 με τον Όσκαρ Πιάστρι και τον Λάντο Νόρις-, ενώ την ίδια στιγμή η λανθασμένη του στρατηγική τον άφησε πίσω από τον Λιούις Χάμιλτον στη μάχη της 3ης θέσης του βάθρου.
Ο Ολλανδός ήταν εξαιρετικά επικριτικός στη ραδιοεπικοινωνία για τη στρατηγική που επέλεξε η ομάδα του, βρίζοντας συχνά τον μηχανικό του Τζιανπιέρο Λαμπιάσε, ενώ στις δηλώσεις του μετά τον αγώνα είπε ότι όσοι του ασκούν κριτική για αυτό -και για τη σύγκρουσή του με τον Χάμιλτον 7 γύρους πριν το τέλος- “μπορούν να πάνε να γαμ***”.
Ο Νίκο Ρόσμπεργκ, σχολιαστής της γερμανικής τηλεόρασης, καθώς και άλλοι σχολιαστές της F1, εξέφρασαν την άποψή τους ότι εν μέρει οι αντιδράσεις θυμού του Μαξ Φερστάπεν να οφείλονται στο γεγονός ότι του έλειπε ύπνος διότι ξενύχτησε το βράδυ του Σαββάτου συμμετέχοντας σε διαδικτυακούς αγώνες αυτοκινήτων.
Ο σύμβουλος της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο, δεν αρνήθηκε το ξενύχτι του Ολλανδού, αλλά είπε: “Είχε μείνει ξύπνιος και πιο αργά στην Ίμολα, δεν ξέρω πότε πρόλαβε να συμπληρώσει τον ύπνο του, και κέρδισε τον αγώνα. Ο Μαξ έχει διαφορετικό πρόγραμμα από μένα ή από άλλους σχετικά με την ώρα που πάει για ύπνο, κι αυτό δεν είναι ασυνήθιστο για εκείνον.
Δεν ξύπνησε ούτε τις 10 η ώρα στο Ζαντβοορτ όταν τα ελικόπτερα πετούσαν πάνω από το motorhome του. Κοιμάται τις ώρες που πρέπει, είναι φυσιολογικό για εκείνον. Αυτά είναι αηδίες” συμπλήρωσε ο Αυστριακός.
O Κρίστιαν Χόρνερ, διευθυντής της RBR, από την πλευρά του εξήγησε: “Νομίζω ότι οι άνθρωποι βγάζουν συμπεράσματα, αλλά ο Μαξ ξέρει τι χρειάζεται και εμπιστευόμαστε την κρίση του σε αυτό. Ξέρει τι χρειάζεται για να οδηγεί ένα μονοθέσιο και να κερδίζει GP και να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής”.
Και σχετικά με τη διαχείριση του ξεσπάσματος θυμού του Ολλανδού μέσω της ραδιοεπικοινωνίας, στις συνομιλίες που είχε με τον μηχανικό του Τζιανπιέρο Λαμπιάσε, ο Χόρνερ είπε: “Κοιτάξτε, δουλεύουμε πάντα ως ομάδα, και όποιες συζητήσεις για το πώς να βελτιωθούμε δεν θα γίνονται μέσω των μέσων ενημέρωσης”.
Παράλληλα, ο Βρετανός εξήγησε ότι σε ένα σχόλιό του Λαμπιάσε προς τον Φερστάπεν για ‘παιδαριώδη συμπεριφορά’, ο μηχανικός του Μαξ στην πραγματικότητα αναφερόταν σε άλλους οδηγούς: “Ο Τζ.-Π. εκείνη τη στιγμή δεν αναφερόταν στον Μαξ. Νομίζω ότι αναφερόταν σε άλλους που διαμαρτύρονταν για ποινές μέσω του ραδιοφώνου.
Έτσι, δεν νομίζω ότι η αναφορά του GP εκείνη τη στιγμή ήταν ένα σχόλιο για τον Μαξ. Άλλοι προφανώς επιδιώκουν ποινές [για τους αντιπάλους τους] διότι προφανώς οι αγωνοδίκες ακούνε επίσης τις ραδιοεπικοινωνίες.
Αλλά κοιτάξτε, [ο Φερστάπεν και ο Λαμπιάσε] είναι μαζί εδώ και οκτώ χρόνια και υπάρχουν πράγματα που θα μπορούσαμε να κάνουμε καλύτερα στον αγώνα σήμερα, αλλά είναι κάτι που θα συζητήσουμε ως ομάδα” πρόσθεσε ο Χόρνερ.
Και κατέληξε: “Νομίζω ότι όλοι βλέπουν ότι πρέπει να βρούμε περισσότερη ταχύτητα. Και όλοι δουλεύουν σκληρά για να το πετύχουν. Έτσι, όποιες συζητήσεις κάνουμε θα γίνουν κεκλεισμένων των θυρών”.