Να λοιπόν το μήνυμα της Hyundai με την αστραπή των δρόμων, το Ioniq 5 N.
Ένα αυτοκίνητο το οποίο είναι αμιγώς ηλεκτρικό αλλά με την παρουσία του στις αγορές, ταυτόχρονα καταργεί όλα τα άλλα “N Models” με τους θερμικούς κινητήρες.
Και αν προσθέσετε, roll-cage, bucket, ζώνες 6 σημείων, πυρόσβεση, έχετε έτοιμο ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο.
Χωρίς όλα αυτά, ένα σημερινό GT, και ας είναι ηλεκτρικό.
Υποταγή στην ηλεκτροκίνηση; Μπα δεν το νομίζουμε, αφού «παίζει» και πρωταγωνιστεί στο WRC, αλλά το μήνυμα , μήνυμα, που υπογραμμίζεται και με την παρουσία του Ντάνι Σόρδο με ένα βελτιωμένο Ioniq 5 N, στην ανάβαση του Pikes Peak στο Κολοράντο, περισσότερα διαβάστε εδώ
H ουσία όμως είναι ότι απογειώνεσαι στη θέα του Ioniq 5 N, και η σιλουέτα του σε τρελαίνει.
Πέρα από το αγωνιστικό χρώμα της Hyundai Motοrsport που συναντάμε στα i20 Rally1 που οδηγούν οι Νεβίλ, Τάνακ και αναλόγως του αγώνα, Σόρδο, Μίκελσεν, Λάπι, αποτελεί πόλο έλξης.
Σαν κάποια δύναμη να τραβάει τα βλέμματα πάνω του.
Όχι τυχαία…
Είναι τα αεροδυναμικά βοηθήματα (όχι εξεζητημένα…) με τις πονηρές πορτοκαλί λεπτομέρειες που προκαλούν ερωτηματικά.
Προσθέστε τις ζάντες 21 ιντσών, με ελαστικά 275/35, έτσι σχεδιασμένες ώστε να αφήνουν το «μάτι» στις κόκκινες δαγκάνες των φρένων μ δίσκους διαμέτρου 400 χλστ. για μπροστά και 360 για πίσω…
«Τραβάς» την αναδυόμενη χειρολαβή, ανοίγεις την πόρτα και περιμένεις.
Δεν εισέρχεσαι, αλλά κοιτάς, ερευνητικά, τι θα συναντήσεις στο εσωτερικό.
Πρώτα η ματιά «πέφτει» στα bucket καθίσματα από αλκαντάρα, με ενιαίο προσκέφαλο και το logo “N” .
H συνέχεια στο τιμόνι, με τα τέσσερα επιπλέον μπουτόν, που αλλάζει τις ρυθμίσεις των ηλεκτροκινητήρων, καθώς και το οδηγικό μενού, αλλά η πρόκληση είναι στο πορτοκαλί, με τα αρχικά NGB, που όταν το πατήσεις δίνει για μερικά δευτ. επιπλέον ισχύ.
Αισθάνεσαι ανήσυχος και η ανησυχία κορυφώνεται όταν δεις τον πίνακα οργάνων (12.3 ιντσών, ψηφιακός, όπως και η οθόνη επίσης 12.3 ιντσών) με ένδειξη τα 300 χλμ./ώρα.
Μιλάμε για ηλεκτρικό έτσι; Μην το προσπερνάμε…
Βάζεις τη ζώνη σφαλείας, πατάς το μπουτόν start/stop του κινητήρα, από τον επιλογέα, στην κολώνα του τιμονιού αριστερά, επιλέγεις το “D” και ξεκινάς.
«παίζεις» με τα μπουτόν, (τα γαλάζια) και το ταχύμετρο δίνει τη θέση του στο στροφόμετρο.
Όριο οι 8.000 σ.α.λ. και δίπλα τα χρονόμετρο.
Πατάς το γκάζι και ο ήχος από τις αλλαγές και τα «σκασίματα» των «ταχυτήτων» γεμίζει τον εσωτερικό χώρο, από τα μεγάφωνα.
Σκέψεις σε πλημυρίζουν. Τι έφτιαξαν οι μηχανολόγοι, αμιγώς ηλεκτρικό, χωρίς εξατμίσεις και ταχύτητες και αισθάνεσαι ότι «αλλάζεις».
Μπροστά όμως ξεχύνεται ο «φιδίσιος» φαρδύς δρόμος με πολύ καλή ορατότητα.
Δεν το πολυσκέφτεσαι.
Hyundai: Πατάς το γκάζι και ορμάς. Στη διάθεσή σου 650 άλογα από δύο ηλεκτροκινητήρες, (238 και 412 ίπποι) με 770 Nm ροπής.
Εντυπωσιάζεσαι από το πως «βιδώνεται» η μούρη κάτω, αν αργήσεις και δεν τοποθετηθείς η αδράνεια από τα 2.300 κιλά περίπου «ανοίγει» τη στροφή, αλλά έχεις την τιμονάρα με 2 και κάτι στροφές απ’ άκρη σε άκρη και το παιχνίδι συνεχίζεται.
Ρεύμα να έχεις , καθώς τα παιχνίδια αυτού του είδους έχουν αντίκτυπο στην κατανάλωση που θα δείτε να «χτυπάει» 29.1 kWh/100 χλμ..
Αλλά και για ήσυχες βόλτες με το εσωτερικό να γεμίζει από το υψηλής απόδοσης Hi-Fi της Bose, δεν θα σας το αρνηθεί, αλλά το Ioniq 5 N, δεν είναι για κάθε ημέρα.
Για κάθε ημέρα είναι το i10, χωρίς άγχος να παρκάρεις , πέρα από το οικονομικό της υπόθεσης.
To Ioniq 5 N είναι ένα αυτοκίνητο που προκαλεί τα όρια σου, είναι για να απολαμβάνει το driving, αλλά κυρίως ανεβάζει το image της Hyundai, δημιουργώντας κάτι το εξαιρετικό.
Το γράψαμε στο motori mag Ιουλίου, στην περιγραφή του αυτοκινήτου, και θα το επαναλάβουμε, “the life is to short” και σας ευχόμαστε να βρείτε τον τρόπο για να το οδηγήσετε έστω και μια φορά.
ΥΓ. εάν δεν τελείωνε το ρεύμα ακόμα στην Πάρνηθα θα ανεβοκατεβαίναμε μέχρι τώρα, σε μια διαδρομή που σε γεμίζει συναίσθημα και το Ioniq 5 N σου βγάζει το πάθος.
Τελική 260 χλμ./ώρα, 0-11 σε 3,4 δευτ. αυτονομία 448 χλμ.
Από 78.990 ευρώ χωρίς επιδότηση.
Περισσότερες φωτογραφίες
.