Η Opel πριν από μισό αιώνα δημιούργησε μια «χρονοκάψουλα» για τον τομέα της ασφάλειας στην αυτοκίνηση.
Ο λόγος για το πρωτοποριακό OSV 40, το οποίο αποτέλεσε ένα κινητό εργαστήριο για την εξέλιξη της ασφάλειας στα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας. Παρουσιάστηκε σε πρωτότυπη μορφή το 1974 στο Διεθνές Τεχνικό Συνέδριο για την Ενισχυμένη Ασφάλεια Οχημάτων στο Λονδίνο. Βασίζονταν στο Kadett C, το οποίο είχε παρουσιαστεί το προηγούμενο έτος.
Αποκωδικοποιώντας το όνομά του, τα τρία γράμματα OSV προέρχονται από τις λέξεις Opel Safety Vehicle, ενώ ο αριθμός 40 αναφέρεται στα μίλια (περίπου 68 χλμ./ώρα) που κινούνταν όταν προσέκρουσε μετωπικά σε ένα συμπαγές εμπόδιο. Το OSV 40 κατάφερε να «επιζήσει» από τη συγκεκριμένη πρόσκρουση, καθώς το μπροστινό του τμήμα απορρόφησε την ενέργεια τόσο καλά που συμπιέστηκε κατά 50 εκατοστά.
Παράλληλα μετά την πρόσκρουση και οι τέσσερις πόρτες του μπορούσαν να ανοίξουν, χωρίς να απαιτείται η χρήση ειδικών εργαλείων. Εξίσου εντυπωσιακά ήταν τα αποτελέσματα του OSV 40 στη μετωπική σύγκρουση σε στύλο με 50 χλμ./ώρα, στην οπίσθια πρόσκρουση, στην πλευρική πρόσκρουση με στύλο και κατά τη διάρκεια της δοκιμής ανατροπής με 48 χλμ./ώρα.
Σύμφωνα με την Opel οι προφυλακτήρες OSV 40 ήταν γεμάτοι με αφρό πολυουρεθάνης που τους έδωσε απορροφητική ικανότητα. Επιπλέον στο μπροστινό τμήμα χρησιμοποιήθηκαν πλαϊνά μέλη γεμάτα με αφρό που σπάνε με ελεγχόμενο τρόπο σε ταχύτητες σύγκρουση άνω των 8 χλμ./ώρα. Οι μηχανικοί της Opel γέμισαν επίσης τις κοιλότητες των μαρσπιέ και των θυρών με αφρό πολυουρεθάνης για να δημιουργήσουν αυξημένα αποθέματα ασφαλείας στην πλευρική πρόσκρουση.
Μια ακόμα πρόσκληση που έπρεπε να αντιμετωπίσουν ήταν ότι παρά τον πρόσθετο εξοπλισμό ασφαλείας, το βάρος του οχήματος έπρεπε να παραμείνει κάτω από 1.000 κιλά. Η ζυγαριά έδειξε τελικά ότι το βάρος του OSV 40 ήταν μόλις 960 κιλά. Στο εσωτερικό, όλες οι επιφάνειες με τις οποίες θα μπορούσαν να έρθουν σε επαφή οι επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος καλύφθηκαν με ένα στρώμα αφρού πολυουρεθάνης δύο εκατοστών.
Opel OSV 40: Τα καθίσματα συνέβαλαν στην ασφάλεια
Το τιμόνι ήταν εφοδιασμένο με ένα πρόσθετο πτυσσόμενο στοιχείο στον κάτω τμήμα της κολόνας τιμονιού, για καλύτερη απορρόφηση της ενέργειας σε περίπτωση πρόσκρουσης. Ειδική μνεία αξίζει στα μπροστινά καθίσματα, τα οποία ήταν πλατύτερα, ώστε να δημιουργήσουν ένα ενιαίο χώρισμα για το πίσω διαμέρισμα. Τα πλαϊνά στηρίγματα, στην περιοχή των ώμων, απέτρεψαν τη σύγκρουση οδηγού και συνοδηγού σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.
Οι πλάτες των μπροστινών καθισμάτων ήταν στερεωμένες στην οροφή, αυξάνοντας τη σταθερότητα του θαλάμου επιβατών, ενώ η διακεκομμένη σχεδίαση των προσκέφαλων εξασφάλιζε ότι ο οδηγός είχε καλή ορατότητα προς τα πίσω. Τα τέσσερα καθίσματα του OSV 40 είχαν όλα ζώνες ασφαλείας τριών σημείων, ενώ τα μπροστινά διέθεταν σύστημα αυτόματου εντατήρα ζωνών ασφαλείας.
Τέσσερα ψηλά τοποθετημένα επιπλέον φώτα πίσω από το πίσω παράθυρο έκανα ακόμα πιο ορατό στα άλλα οχήματα το OSV 40 σε φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Ο διαιρούμενος πλευρικός καθρέπτης του οδηγού, προσέφερε ορατότητα στο κάτω μέρος μειώνοντας στο ελάχιστο τη «νεκρή» γωνία. Τα αποτελέσματα από την ανάπτυξη και τις δοκιμές του OSV 40 σύντομα ενσωματώθηκαν σε μοντέλα παραγωγής της Opel.