Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου κινείται σε θετικούς ρυθμούς στο σύνολό της, ωστόσο ισχύει το ίδιο για τα ηλεκτρικά;
Το πρώτο εξάμηνο του 2024 ταξινομήθηκαν 3.341 ηλεκτρικά μοντέλα αποσπώντας μερίδιο 4,28%, ενώ το 2023 έκλεισε με 5.935 μονάδες και μερίδιο 5.35%. Παρατηρούμε δηλαδή ότι δεν ακολουθείται η τάση της συνολικής αγοράς, αφού το μερίδιο του πρώτου εξαμήνου είναι μειωμένο.
Το ίδιο ωστόσο συμβαίνει και στην ευρωπαϊκή αγορά αν και εκεί τα μερίδια των ηλεκτρικών είναι υπερδιπλάσια της ελληνικής (12.5% μερίδιο στο εξάμηνο, έναντι 14.3% στο σύνολο του 2023)
Για τη χώρα μας πάντως είναι δικαιολογημένη αυτή η μικρή κάμψη, αφού ουσιαστικά το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» ξεκίνησε στις αρχές Ιουνίου.
Ποια ηλεκτρικά μοντέλα ξεχώρισαν με την εμπορική τους πορεία το πρώτο εξάμηνο; Ας δούμε τους «νικητές» των κατηγοριών, βάσει των στοιχείων του ΣΕΑΑ και τις τιμές των βασικών εκδόσεων, χωρίς επιδότηση και μέχρι την κατηγορία D.
Κατηγορία Α: Fiat 500e – 51 μονάδες – από 34.877 ευρώ
Με αυτονομία 460 χλμ., το 500e σας βγάζει από το άγχος της φόρτισης, ειδικά όταν κινείστε εντός πόλης. Προσθέστε και την ξεχωριστή εμφάνιση, χάρη στην οποία θα κινείστε με στιλ. Διατίθεται δε και σε ανοιχτή έκδοση, ενώ υπάρχει και η πιο πρακτική με μία επιπλέον μικρή πόρτα
Κατηγορία Β: Peugeot e208 – 43 μονάδες- από 36.200 ευρώ
Στην Ευρώπη είναι από τα πιο δημοφιλή ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά και στην ελληνική αγορά διατηρεί τα πρωτεία στην κατηγορία των μικρομεσαίων ηλεκτρικών. Οι δύο εκδόσεις του μάλιστα των 136 και πρόσφατα των 156 ίππων, είναι πιο ισχυρές από όλες τις βενζινοκίνητες, ενώ παραδοσιακά, διαθέτει πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά.
Κατηγορία B-SUV: Volvo EX30 – 272 μονάδες – από 39.172 ευρώ
Το Volvo EX30 έχει μπει δυναμικά στην ελληνική αγορά των ηλεκτρικών μοντέλων, με «όπλα» την προσιτή τιμή (για η ηλεκτρικό), τον ισχυρό κινητήρα των 272 ίππων και το σουηδικό design.
Κατηγορία C: MG4 – 118 μονάδες – από 32.800 ευρώ
Το MG4 αναδεικύεται στο πιο δημοφιλές ηλεκτρικό hatchback της ελληνικής αγοράς, χάρη στην τιμή του, τον δυναμικό σχεδιασμό και τη μεγάλη αυτονομία των 520χλμ. Αν δε επιθυμείτε και επιδόσεις… υπεραυτοκινήτου, υπάρχει και η έκδοση X Power με 435 ίππους
Κατηγορία C-SUV: BMW iX1 – 83 μονάδες – από 47.630 ευρώ
Η BMW iX1 συνδυάζει τα κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά της μάρκας, αυτονομία που πλησιάζει τα 500χλμ (474) και φυσικά την ποιότητα κατασκευής που συνοδεύει τα αυτοκίνητα της γερμανικής εταιρείας.
Κατηγορία D: Tesla Model 3 – 590 μονάδες – από 41.490 ευρώ
Το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό της ελληνικής αγοράς συνολικά είναι το Tesla, ενώ μαζί με το συγγενές Model Y, αθροίζουν σχεδόν 1.000 πωλήσεις, με μεγάλη απόσταση από το τρίτο Volvo EX30. Η μεγάλη αυτονομία, οι ισχυροί κινητήρες και η προσιτή για ηλεκτρικό τιμή, το φέρνουν στην κορυφή των πωλήσεων
Κατηγορία D-SUV: Tesla Model Y – 406 μονάδες – από 44.990 ευρώ
Το Model Y συνδυάζει τα… ηλεκτρικά μέρη του Model 3 σε SUV εμφάνιση, και ελαφρά αυξημένη τιμή, ενώ και λόγω αυξημένου βάρους έχει και μειωμένη αυτονομία σε σχέση με το Model 3.