Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2024 ξεκίνησαν με την παρέλαση των κρατών στον Σηκουάνα, υπο βροχή, αλλά και με έντονα τα στοιχεία της διαφορετικότητας.
Είναι η πρώτη φορά που η έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων δεν γίνεται σε Στάδια, αλλά κάτω από ένα εντυπωσιακό marketing project ταξιδεύοντας το Παρίσι και στις τέσσερις γωνίες της Γης.
Η Ελλάδα άνοιξε την παρέλαση ενώ η Γαλλία ως διοργανώτρια χώρα ήταν αυτή που την έκλεισε.
Η τελετή λήξης είναι στις 11 Αυγούστου, ενώ οι Παραολυμπιακοί είναι μεταξύ 28 Αυγούστου και 8 Σεπτεμβρίου, ημέρα που τερματίζει και το φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στη Λαμία.
Στους Ολυμπιακούς Αγώνες, εκτός από τα αγωνίσματα, τους αθλητές, τις επιδόσεις και τα ρεκόρ, υπάρχουν και τα αυτοκίνητα, τα οποία έχουν πιο περιθωριακό ρόλο. Μπορεί ο ρόλος τους ήταν στο να μεταφέρουν ένα μεγάλο σημαντικό ατόμων που εμπλέκονται με την οργάνωση, ή να είναι στη διαδρομή του μαραθωνίου, παρουσίασαν όμως στην πάροδο των χρόνων πρωτοποριακές ιδέες, ενώ δεν έλειψαν και οι παγκόσμιες πρωτιές.
Γυρίζοντας πίσω τις σελίδες της ιστορίας, παρατηρούμε ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες, έδωσαν το όνομά τους σε ένα μοντέλο της Opel, το Olympia.
H ιστορία αναφέρει ότι το Opel Olympia ήταν το πρώτο γερμανικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με αυτοφερόμενο αμάξωμα κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από χάλυβα. Οφείλει το όνομά του στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1936 που διεξήχθησαν στο Βερολίνο.
Το μοντέλο αυτό έμεινε στην παραγωγή μέχρι τον Οκτώβριο του 1940, όταν η κυβέρνηση του Γ’ Ράιχ διέταξε την Opel να σταματήσει την παραγωγή πολιτικών οχημάτων, και να το «γυρίσει» στα φορτηγά για τον στρατό.
Μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η παραγωγή ξανάρχισε τον Δεκέμβριο του 1947 αλλά με ένα νέο μοντέλο το Olympia Rekord.
Πολλά χρόνια αργότερα εμφανίστηκε η ηλεκτροκίνηση.
Ήταν στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1972 στο Μόναχο. Μια μαύρη σελίδα του αθλητισμού όταν σημαδεύτηκε από την ομηρία Ισραηλινών αθλητών από Παλαιστίνιους τρομοκράτες, που οδήγησε σε σφαγή στο αεροδρόμιο της πόλης.
Εκεί η BMW διάθεσε στην οργάνωση ηλεκτρικές BMW οι οποίες ήταν βασισμένες στο αμάξωμα της σειρά 1602.
Το αυτοκίνητο έφερε μπαταρίες μολύβδου, με βάρος 350 κιλά και αυτονομία γύρω στα 60 χλμ.
Το αυτοκίνητο δεν αποτέλεσε κάποια πρόταση καινοτομίας της εποχής, ωστόσο ήταν ένα ενδιαφέρον έργο έρευνας και ανάπτυξης.
Ένα άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν ο πρωταγωνιστής στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1992 στη Βαρκελώνη, αυτή τη φορά με το σήμα Seat. Μέσα σε μόλις τρεις μήνες, η ισπανική εταιρεία είχε μετατρέψει ένα από τα καινούργια μοντέλα της εποχής, το sedan Toledo, σε όχημα με μπαταρία.
Η Seat εκείνη την εποχή τόνισε ότι, η παραγωγή ενός ηλεκτρικού οχήματος ήταν κάτι εντελώς νέο, κάτι ιδιαίτερα συναρπαστικό και για την ίδια την εταιρία. Το όχημα ήταν τόσο μοναδικό που, μόλις τελείωσαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες , ταξινομήθηκε στη Γερμανία γιατί κανείς δεν ήξερε πώς να ταξινομήσει ένα ηλεκτρικό όχημα στην Ισπανία.
Ο κύριος στόχος εκείνη την εποχή ήταν να διασφαλιστεί ότι η μπαταρία των 500 κιλών του Seat Toledo παρείχε επαρκή αυτονομία για την ολόκληρη τη μαραθώνιας διαδρομής των 42.195 χλμ.
Σχεδόν τρεις δεκαετίες πριν, η ισχύς των 16 kW (22 ίππων) ήταν υπεραρκετή για τη συγκεκριμένη απόσταση. Το ηλεκτρικό Seat Toledo σχεδιάστηκε για να ταιριάζει με την ταχύτητα των μαραθωνοδρόμων, η οποία είναι μικρότερη από 30 χιλιόμετρα την ώρα.
Ας πάμε όμως στο 2006, όταν η Fiat βρήκε την ευκαιρία λόγω των Χειμερινών Αγώνων του Τορίνο για να παρουσιάσει το νέο τότε Sedici στο παγκόσμιο κοινό.
Το 2008, η Volkswagen, ακόμα ισχυρή εταιρεία στην Κίνα εκείνη την εποχή, υποστήριξε τους Θερινούς Αγώνες στο Πεκίνο και το 2021 η BMW χρηματοδότησε τους Αγώνες στο Λονδίνο.
Και πάμε στο σήμερα με την Toyota ως Παγκόσμιος Εταίρος Μετακίνησης της Διεθνούς Ολυμπιακής και Παραολυμπιακής Επιτροπής, με την ιαπωνική εταιρία να είναι ένας από τους πρώτους επίσημους χορηγούς των Ολυμπιακών Αγώνων του 1964 στο Τόκιο
Ολυμπιακοί Αγώνες: Η Toyota στο Παρίσι 2024
Η Toyota ήταν χορηγός και στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο το 2021 και είναι επίσης χορηγός των Ολυμπιακών στην Πόλη του Φωτός το 2024 σήμερα με ένα στόλο οχημάτων που ανέρχεται συνολικά σε πάνω από 2.650 ηλεκτροκίνητα οχήματα και 700 λύσεις ηλεκτρικής μικροκινητικότητας.
Στο Παρίσι η Toyota εγκαινίασε το πάρκο Inclusive Mobility Park.
Αποτελεί μια επίδειξη του οράματος της Toyota «Ευτυχία για Όλους», με λύσεις που στοχεύουν να κάνουν την κινητικότητα προσιτή και ευχάριστη Ελπίζουμε ότι οι επισκέπτες θα μάθουν περισσότερα για την κινητικότητα χωρίς αποκλεισμούς, θα διασκεδάσουν και θα εμπνευστούν από το Πάρκο», δήλωσε ο Γιοσιχίρο Νακάτα, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Toyota Ευρώπης.
Το Toyota Inclusive Mobility Park βρίσκεται κοντά στον Πύργο του Άιφελ και θα είναι ανοιχτό για τους επισκέπτες κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού 2024. Τέλος, θα είναι προσβάσιμο στους κατοίκους της περιοχής στις 9 και 10 Σεπτεμβρίου.