H Nissan ταράζει τα «νερά» της κατηγορίας, ανανεώνοντας το δημοφιλές ιαπωνικό SUV, το Qashqai.
Η συχνότερη ερώτηση που δεχόμασταν τις μέρες που συμβιώσαμε μαζί του ήταν η εξής: «Αυτό είναι το καινούργιο Qashqai;», κάτι που αποδεικνύει ότι οι σχεδιαστικές επεμβάσεις της ανανέωσης δεν έγιναν με το «σταγονόμετρο», αλλά είχαν τη μορφή «κύματος», το οποίο σίγουρα «έσκασε» με μεγαλύτερη ορμή στο μπροστινό τμήμα.
Nissan Qashqai: Αναβαθμισμένη αισθητική
Τα βλέμματα μαγνητίζει η νέα πλατύτερη μάσκα σχήματος “V” που «γεμίζει» περισσότερο την όψη του Qashqai. Εμπνευσμένη από τις αρχαίες ιαπωνικές πανοπλίες, αλλά και από το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Ariya, αποτελείται από πολλά μικρά τρισδιάστατα μαύρα γυαλιστερά στοιχεία. Παρατηρήστε επίσης τα φώτα ημέρας, τα οποία απαρτίζονται από πέντε φωτεινά τμήματα που έχουν το ίδιο σχήμα με τη γρίλια της μάσκας.
Στο πίσω τμήμα τώρα, το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων παραμένει αμετάβλητο, αλλά η σύνθεση εντός της μονάδας έχει επανασχεδιαστεί. Τα στοιχεία κόκκινου φωτισμού αποτελούνται πλέον από τέσσερα επιμέρους στοιχεία, ενώ το εξωτερικό τους περίβλημα είναι τώρα διάφανο. Ελάχιστα διαφοροποιημένος εμφανίζεται ο πίσω προφυλακτήρας.
To «σώμα» του ανανεωμένου Qashqai αναδεικνύει ακόμα περισσότερο η νέα σκούρα πράσινη απόχρωση ονόματι “Deep Ocean” που βλέπετε στις φωτογραφίες, ενώ μας άρεσαν και οι νέες 18αρες δίχρωμες ζάντες στις οποίες πατάει. Οι αναλογίες του φρεσκαρισμένου Qashqai το διατηρούν στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των C-SUV, με μήκος 4.425 χλστ., πλάτος 1.835 χλστ. και ύψος 1.625 χλστ.
Nissan Qashqai: Ποιότητα, τεχνολογία και χώροι
Χαμηλότερης έντασης είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό του ανανεωμένου Qashqai, καθώς το σκηνικό παραμένει γνώριμο, ωστόσο έχουν συντελεστεί τεχνολογικές αναβαθμίσεις. Ξεκινώντας από τη στάνταρ μεγαλύτερη κεντρική οθόνη αφής των 12,3 ιντσών με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης που έχει εύκολο στην περιήγηση μενού, ενώ παρέχει πλέον πρόσβαση σε υπηρεσίες της Google (Play Store, Google Assistant, Google Maps). Επίσης προσφέρεται ασύρματη συνδεσιμότητα για τα smartphones, μέσω Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και επιφάνεια για επαγωγική φόρτιση.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων διαθέτει επίσης οθόνη 12,3 ιντσών, με ευανάγνωστες ενδείξεις. Οι νυχτερινές διαδρομές γίνονται πιο… ρομαντικές με τον ατμοσφαιρικό κρυφό φωτισμό στις πόρτες, στο ταμπλό και περιμετρικά του λεβιέ ταχυτήτων.
Ποιοτικά η καμπίνα του Qashqai μπορεί να σταθεί αντάξια ακόμα και απέναντι σε premium μοντέλα. Μαλακό πλαστικό σκεπάζει όχι μόνο το επάνω τμήμα του ταμπλό, αλλά και χαμηλότερα τμήματα, κάτι που ισχύει και για τα πάνελ των θυρών. Η συναρμογή και το φινίρισμα των υλικών διεκδικούν με τη σειρά τους δάφνες.
H ψηλή θέση οδήγησης εξασφαλίζει καλή περιμετρική ορατότητα, το κάθισμα προσαρμόζεται αμέσως στον εκάστοτε σωματότυπο, ενώ είναι φαρδύ και αρκετά ξεκούραστο. Εκτιμήσαμε ακόμα το άνοιγμα σχεδόν 90 μοιρών των πίσω θυρών, που κάνει σαφώς πιο εύκολη την επιβίβαση και την αποβίβαση. Οι πίσω επιβάτες έχουν μπόλικο χώρο για τα πόδια τους, χάρη στο μεταξόνιο των 2.665 χλστ., ενώ υπάρχει αρκετός «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή.
Το κεντρικό δάπεδο είναι σχεδόν επίπεδο και δε θα ενοχλήσει το μεσαίο τρίτο πίσω επιβάτη. Το πορτμπαγκάζ έχει σχετικά χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, διπλό δάπεδο κάτω από το οποίο βρήκαμε ρεζέρβα ανάγκης, ενώ η χωρητικότητα του είναι 504 λίτρα και αυξάνεται στα 1.447 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Nissan Qashqai: Το ήπιο υβριδικό σύστημα
Από τη γέννηση της τρίτης του γενιάς, το Qashqai διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 12V (μίζα-γεννήτρια), το οποίο εξακολουθεί να δίνει το «παρών» στη γκάμα του. Αποστολή του είναι να υποστηρίζει τον τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα των 1.332 κ.εκ. στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, στον περιορισμό των εκπεμπόμενων ρύπων, ενώ συμβάλει κατά την επιτάχυνση.
Συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων που έχει αραιή κλιμάκωση, μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ ο μαλακός σε αίσθηση λεβιές του εξασφαλίζει κουμπώματα χωρίς κόπο. Το ήπιο υβριδικό Qashqai παράγει 140 ίππους (5.500 σ.α.λ.) και 240 Nm ροπής (1.650-4.000 σ.α.λ.), ενώ ικανοποιητικές για τα δεδομένα χαρακτηρίζονται οι επιδόσεις με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί 10,2 δευτ. και την τελική ταχύτητα να ορίζεται στα 196 χλμ./ώρα.
Η μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε ήταν 7,5 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 6,5 λίτρα/100 χλμ.- εκπομπές C02 145 γρ./χλμ..). Ο βενζινοκινητήρας διακρίνεται για την πολιτισμένη και γραμμική του λειτουργία, ενώ στις αρκετά χαμηλά στροφές εμφανίζει μια ατονία, όταν επιλεγμένο είναι το πρόγραμμα Eco. Η προθυμία του γίνονται εντονότερη με το πρόγραμμα Sport, ενώ ενδιάμεση λύση αποτελεί το Normal. Ωστόσο οι εναλλαγές των προγραμμάτων οδήγησης δε φέρνουν τεράστιες αλλαγές.
Nissan Qashqai: Στο δρόμο
Τη λέξη premium θα τη χρησιμοποιούσε ξανά αναφερόμενοι στην ποιότητα κύλισης του ανανεωμένου Qashqai, το οποίο κινείται αρχοντικά πάνω στην άσφαλτο. Σημείο αναφοράς αποτελεί η προσεγμένη και βελτιωμένη ηχομόνωση ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Η ανάρτηση, χωρίς να χαρακτηρίζεται αρκετά μαλακή ή σφιχτή, απέδειξε ότι είναι εξαιρετικά απορροφητική (ξεχνάς ότι πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας) όταν οι τροχοί συναντούν λακκούβες, ενώ αφήνει στο αμάξωμα περιθώρια μόνο για λογικές κλίσεις.
Η άνεση και το αίσθημα της ασφάλειας έχουν τον πρώτο λόγο και σίγουρα μιλάμε για ένα ταξιδιάρικο και οικογενειακό αυτοκίνητο. Αποτελεσματικά τα φρένα εμπνέουν εμπιστοσύνη με αεριζόμενους δίσκους εμπρός, ενώ το τιμόνι έχει επαρκή πληροφόρηση, αλλά σου υπενθυμίζει ότι το Qashqai δεν είναι φτιαγμένο για διασκεδαστική γρήγορη οδήγηση.
Συμπέρασμα
Η επικαιροποίηση του Nissan Qashqai έγινε στοχευμένα σε τομείς που αφορούν το κοινό του, εξέλιξε δηλαδή τα προσόντα που το έχουν αναδείξει. Πιο κομψό από ποτέ, παραμένει αποδοτικό με την εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων του, ενώ είναι πλουσιότερο σε τεχνολογικό εξοπλισμό. Σίγουρα θα κρατήσει τους προβολείς στραμμένους πάνω του, με την αρχική τιμή των 29.990 ευρώ, στην έκδοση Unique, να μην «τυφλώνει».