Η κάθε νέα Porsche 911 όπως και η κάθε γενιά ενός νέου αυτοκινήτου τείνει να είναι μεγαλύτερη από την προηγούμενη, με ελάχιστες εξαιρέσεις.
Αυτό συμβαίνει εδώ και δεκαετίες, λόγω και των αυστηρότερων κανονισμών ασφαλείας. Ο μεγαλύτερος αριθμός τεχνολογιών στα αυτοκίνητα τα κάνει επίσης βαρύτερα.
Αποτέλεσμα, ακόμη και τα σπορ αυτοκίνητα, κάποτε μικρά και ευέλικτα, ζυγίζουν πλέον σημαντικά περισσότερο από ό,τι στο παρελθόν, πλέον των εξωτερικών διαστάσεων. Στις εξαιρέσεις το Mazda MX-5, που διατηρεί κατά κάποιον τρόπο την αρχική του σχεδιαστική φιλοσοφία του.
Μια τάση που απασχολεί και την Porsche, η οποία ομολόγησε ότι οι κανονισμοί της έχουν δεμένα τα χέρια. Αυτό τόνισε ο διευθυντής σχεδίασης Μάικλ Μάουερ, ο οποίος υπογράμμισε πώς η νομοθεσία για την ασφάλεια και όχι μόνο συνέβαλε στην προσθήκη κιλών στην κάθε νέα Porsche 911.
Επιπλέον, η συνεχής προσθήκη ισχύος περιλαμβάνει τη χρήση μεγαλύτερων τροχών και φρένων. Και το βάρος μεγαλώνει…
Porsche: Η ισχύς της κάθε 911 καθορίζει στο σήμερα, το μέγεθος των τροχών και το μέγεθος των φρένων
Πλέον όλων των άλλων που συνδυάζονται με αυτά τα δύο, τόνισε ο Μάουερ.
Η Porsche θα ήθελε να λανσάρει μια μικρότερη 911, αλλά αυτό δεν είναι εφικτό στην τρέχουσα εποχή με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ο Μάουερ υπογραμμίζει πώς αυτό θα μπορούσε να γίνει τεχνικά δυνατό στο μέλλον, καθώς η ηλεκτρική τεχνολογία ωριμάζει.
Όταν η ενεργειακή πυκνότητα βελτιώνεται, επιτρέποντας τη μείωση του μεγέθους των μπαταριών, η 911 θα μπορούσε ενδεχομένως να είναι μικρότερη σε διαστάσεις.
Ωστόσο, πρέπει να θυμόμαστε ότι η Porsche έχει αποκλείσει το λανσάρισμα μιας πλήρως ηλεκτρικής 911 τη δεκαετία που διανύουμε.
Σε έναν τέλειο κόσμο, ο Μάουερ θα ήθελε την 911 όσο το δυνατόν πιο συμπαγή.
Όμως ο τρέχων σχεδιασμός και οι κανονισμοί δεν το επιτρέπουν. Ένα πρόβλημα που αφορά σχεδόν όλους τους τύπους αυτοκινήτων, όχι μόνο τα σπορ.
Παράδειγμα αποτελεί η νέα Porsche 911, η οποία στην έκδοση Carrera GTS διαθέτει για πρώτη φορά υβριδικό σύστημα, φέρνοντας επιπλέον ισχύ και 50 κιλά περισσότερα από την προηγούμενη γενιά, με τη ζυγαριά να φτάνει τα 1.590.
Σε μια σύγκριση με το παρελθόν η 911 Carrera RS 2.7 του 1972 ζύγιζε 959 κιλά.
Και να θυμίσουμε ότι οι σειρές 718 Cayman και Boxster έχουν αποχωρήσει από τη σκηνή, για να κάνουν χώρο για τις νέες αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.
Και ξέρουμε ήδη ότι τα επιπλέον κιλά θα είναι πολλά καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι βαρύτερα από αντίστοιχα με θερμικούς κινητήρες.