Το diesel, και πάλι στο στόχο, η πλέον κατάλληλη επιλογή, σε όσους γράφουν πολλά χλμ. και με την επιστολή του Γερμανού Υπουργού Μεταφορών Volker Wissing επικρίνει την ΕΕ για την αναδρομική αναθεώρηση των εγκρίσεων εκπομπών ρύπων αυτοκινήτων.
Και ας σταματάνε σιγά-σιγά οι αυτοκινητοβιομηχανίες την προώθηση των μοντέλων diesel προς όφελος των υβριδικών, που «φωνές» αναφέρουν ότι τα plug-in hybrid πάνε και αυτά για κατάργηση, σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, καθώς έχουν μεν κίνητρα για να τα αγοράσεις στην Ευρώπη, αλλά ελάχιστοι είναι αυτοί που τα φορτίζουν δε…, με ότι συνεπάγεται αυτό.
Πάμε λοιπόν να δούμε τι νέα έχουμε αυτό το διάστημα.
Μέχρι στιγμής δεν είναι μόνο το 2035 που υπονομεύει το μέλλον των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης. Μάλιστα, σε μια διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή άλλαξε τη νομική της γνώμη σχετικά με τη συμμόρφωση με τις εκπομπές ρύπων αυτοκινήτων για παλαιότερα μοντέλα.
Μια αλλαγή που θα μπορούσε να σημαίνει αντίο σε όλα τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που έχουν εγκριθεί με Euro 5 και Euro 6 σε όλη την Ευρώπη
Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Volker Wissing έθεσε το ζήτημα σε ανοιχτή επιστολή που απέστειλε στην Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen. Ο Wissing ζήτησε ευθέως «να σταματήσει η πολιτική των Βρυξελλών κατά των αυτοκινήτων. Οι άνθρωποι χρειάζονται τα αυτοκίνητά τους και δεν θέλουν να τους αφαιρεθούν. Η Επιτροπή της ΕΕ πρέπει να δράσει γρήγορα».
Στη βάση όλων αυτών βρίσκονται οι διαδικασίες μέτρησης των εκπομπών καυσαερίων. Προχωρώντας στις λεπτομέρειες, μέχρι το 2017 ο κύκλος έγκρισης NEDC μετρούσε σε εγκεκριμένα εργαστήρια εάν οι ρυπογόνες εκπομπές συμμορφώνονταν με τις οριακές τιμές. Σύστημα που στη συνέχεια έδωσε τη θέση του στο WLTP, πιο κοντά στις πραγματικές τιμές οδήγησης, με δοκιμές σε δημόσιους δρόμους.
Στην επιστολή, ο Wissing προτρέπει τη Ursula von der Leyen να τροποποιήσει γρήγορα τους κανονισμούς, τους οποίους θεωρεί «αμφισβητούμενους», παρέχοντας σαφήνεια πριν από την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου (ECJ), που αναμένεται τον Νοέμβριο.
Στόχος είναι «να αποφευχθούν σοβαρές συνέπειες για εκατομμύρια οδηγούς αλλά και για την Ευρωπαϊκή οικονομία» καθώς γίνεται αντιληπτό ότι εάν «πετάξουν» τα αυτοκίνητά τους, πόσοι θα είναι σε θέση να τα αντικαταστήσουν άμεσα.
Σύμφωνα με τον Wissing, οι συνέπειες της απόφασης «δεν θα επηρεάσουν μόνο την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά κυρίως τους πολίτες που αγόρασαν και χρησιμοποιούν τέτοια οχήματα βασιζόμενοι στους υπάρχοντες κανονισμούς. Όλες οι εγκρίσεις θα τεθούν υπό αμφισβήτηση».
«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Πρόεδρός της φαίνονται αποφασισμένοι να διεξάγουν μια πραγματική εκστρατεία κατά της κινητικότητας των αυτοκινήτων και των ατόμων» συνεχίζει ο Γερμανός υπουργός.
Πρέπει λοιπόν να περιμένουμε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ξεκαθαρίσει τα πράγματα, απαντώντας στην επιστολή του Γερμανού υπουργού.
Πίσω από όλα αυτά η Γερμανία «δουλεύει» πολύ με diesel, καθώς όλα τα γερμανικά αυτοκίνητα και ιδίως οι λιμουζίνες των premium brands, Audi, BMW, Mercedes, ακόμα και τα Opel, Volkswagen έχουν στη γκάμα τους πολλά ντιζελοκίνητα καθώς οι Γερμανοί κινούνται πάρα πολύ από πόλη σε πόλη με τα αυτοκίνητά τους, και μη ξεχνάμε ότι η ηλεκτροκίνηση έχει παρουσιάσει σημαντική πτώση σε Γερμανία κυρίως, στις πωλήσεις σύμφωνα με τους αριθμούς που λένε πάντα την αλήθεια.