Εμπλοκή φαίνεται να παρουσιάζεται, με τα μέχρι τώρα δεδομένα, τόσο λόγω προβλημάτων στη χρηματοδότηση όσο και σε σχέση με την ασφάλεια των μεταφορών, σε ό,τι αφορά στο μεγάλο διαγωνισμό που προωθούν το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Ελληνικό Μετρό.
Ο εν λόγω διαγωνισμός αφορά στην προμήθεια 7 διρευματικών συρμών για τη γραμμή 3 του Μετρό, που έχουν τη δυνατότητα να κινούνται τόσο στο υπόγειο τμήμα, όσο και στο υπέργειο τμήμα μεταξύ των σταθμών Δουκίσσης Πλακεντίας και Αεροδρόμιο.
Με τη συνδρομή αυτών των νέων συρμών, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στην Ελληνικό Μετρό φιλοδοξούν να μειωθούν οι αποστάσεις στο δίκτυο σε ώρες αιχμής, κυρίως δε, να μειωθεί ο χρόνος σύνδεσης του λιμένα Πειραιά με το Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» στα Σπάτα.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, για την ώρα ο διαγωνισμός αυτός αντιμετωπίζει τα εξής βασικά προβλήματα. Το πρώτο είναι η έλλειψη χρηματοδοτικών πόρων, καθώς τα κονδύλια για τις μεταφορές στο νέο ΕΣΠΑ είναι αρκετά περιορισμένα (στα 2,2 δισ. ευρώ πλέον, έναντι 8 δισ. ευρώ και άνω σε προηγούμενα προγράμματα) ενώ έχουν προκύψει και έκτακτες ανάγκες – δαπάνες, με χαρακτηριστικότερες τις ζημίες από τις καταστροφικές κακοκαιρίες σε Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα και Εύβοια.
Επίσης, όπως αναφέρεται από το υπουργείο, πρέπει να ξεπεραστούν οι ενστάσεις της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων (ΚΕΜΚΕ) για τη χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου διότι οι εν λόγω συρμοί «βγαίνουν» στο δίκτυο του προαστιακού, άρα στο διευρωπαϊκό δίκτυο, άρα να βεβαιωθεί ότι δεν υπάρχει προνομιακή θέση της ΣΤΑ.ΣΥ.
Ένα άλλο σημαντικό ζήτημα, είναι οι προδιαγραφές των συστημάτων ασφαλείας. Οι νέοι συρμοί θα είναι διρευματικοί, άρα χρειάζονται πιστοποιήσει ασφαλείας από τον ΟΣΕ και τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.
Οι συρμοί λέγονται διρευματικοί, καθώς έχουν τη δυνατότητα να κινούνται με τα δύο διαφορετικά συστήματα ηλεκτροκίνησης τόσο στο υπόγειο δίκτυο του Μετρό όσο και στο υπέργειο δίκτυο του Προαστιακού.