Σε μία εποχή που όλες οι εταιρείες προσφεύγουν στον εξηλεκτρισμό για αύξηση της ισχύος, η Nilu αντιστέτεκεται.
Ποια είναι όμως η εταιρεία NiLu και ποια τα χαρακτηριστικά του μοναδικού της μοντέλου, με την ονομασία 27;
Η εταιρεία ιδρύθηκε στην Καλιφόρνια από τον Σάσα Σελιπάνοφ, που έχει θητεύσει σε διάφορες θέσεις στον Όμιλο VW, στις VW, Audi, Lamborghini, αλλά και στη Bugatti που ήταν υπεύθνος σχεδιασμού των Vision GT και Chiron. Επόμενος σταθμός ήταν η Genesis, ως υπεύθυνος του τμήματος προηγμένου σχεδιασμού, και στη συνέχεια μετακόμισε στην… Koenigsegg, έχοντας ρόλο κλειδί στο μοντέλο CC850.
Μαζί με τη σύζυγό του Ίνα Σελιπάνοφ, συνυδρίτρια και διευθύντρια οικονομικών, κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα, να κατασκευάσουν ένα απόλυτο αγωνιστικό, αρχικά αυτοκίνητο, που ωστόσο θα λάβει και έγκριση Τύπου για χρήση δρόμου
Nilu 27: 1.070 ατμοσφαιρικοί ίπποι στις 11.000 σ.α.λ
Πως προέκυψε όμως η ονομασία Nilu και γιατί το πρώτο της μοντέλο ονομάζεται 27; Το πρώτο είναι σχετικά απλό, καθώς προέρχεται από τα αρχικά των δύο θυγατέρων του Σάσα, Νίκα και Λουτσία. Το 27 ήταν ο αριθμός στο μονοθέσιο του Ζιλ Βιλνέβ που είχε δει ο Σάσα τη δεκαετία του 1980 να πλαγιολισθαίνει και θέλησε να τιμήσει με αυτόν τον τρόπο τον μεγάλο οδηγό.
Με την τεράστια εμπειρία που είχε αποκτήσει ο Σασα στα υπεραυτοκίνητα, θέλησε να δώσει στο δικό του δημιούργημα κάτι το μοναδικό και από ότι δείχνουν τα χαρακτηριστικά του κινητήρα τα κατάφερε.
Πρόκειται για έναν ατμοσφαιρικό V12, 6.5 λίτρων κατασκευασμένο από την Hartley Engines (με έδρα τη Νέα Ζηλανδία), που αποδίδει 1.070 ίππους στις 11.000 σ.α.λ, και 860 Nm στις 7.000 σ.α.λ. (πάνω από το όριο περιστροφής των περισσότερων κινητήρων) χωρίς κανενός είδους υποβοήθηση. Δεν πρόκειται μόνο για έναν από τους ισχυρότερους, καθαρόαιμους ατμοσφαιρικούς κινητήρες, αλλά και για έναν από τους πιο πολύστροφούς με το κόκκινο στις… 13.000 σ.α.λ!
Το δε βάρος του φτάνει τα 1.260 κιλά (αναλογία κιλών/ίππο: 1.17) με την τελική ταχύχητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα… 400 χλμ./ώρα. Η κίνηση φυσικά μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου επτά σχέσεων, τα φρένα είναι προφανώς κεραμικά προερχόμενα από την Brembo και οι αναρτήσεις αποτελούνται από διάταξη διπλών ψαλιδιών από αλουμίνιο και στους δύο άξονες.
Τα ελαστικά είναι διαστάσεων 265/35 R20 μπροστά και 325/30 R21 πίσω σε μονομπούλονες ζάντες της ιταλικής Apptech που σε συνδυασμό με τα κεραμικά φρένα, διατηρούν το βάρος των τροχών σε χαμηλά επίπεδα.
Το ίδιο ισχύει και συνολικά για το αυτοκίνητο, αφού το αμάξωμα είναι από ανθρακονήματα που εδράζεται σε σωληνωτό υποπλαίσια από αλούμινιο. Ο στόχος της εταιρείας είναι αρχικά η παραγωγή 15 μοντέλων για χρήση πίστας, ενώ μελλοντικά η παραγωγή 54 μονάδων για χρήση δρόμου, μετά τις απαραίτητες εγκρίσεις τύπου.
Δείτε στο παρακάτω βίντεο το εξωπραγματικό Nilu 27