Ο Ιούλιος ήταν ο καλύτερος μήνας των ηλεκτρικών για το 2024, στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου
Με το κλείσιμο του πρώτου εξαμήνου, το μερίδιο των ηλεκτρικών ήταν 4,28%, με 3.341 πωλήσεις, τον Ιούλιο υπήρξε έκρηξη στις πωλήσεις των ηλεκτρικών, καθώς οι ταξινομήσεις τους έφτασαν τις 882 μονάδες, ενώ το μερίδιο τους ήταν 7.23%, υψηλότερο κατά πολύ του πρώτου εξαμήνου.
Η αύξηση αυτή αποκτά μεγαλύτερη σημασία, αν υπολογιστεί και το γεγονός πως συνολικά οι πωλήσεις τον Ιούλιο είχαν κάμψη της τάξης του -1.4%.
Που οφείλεται όμως αυτή η «έκρηξη» των πωλήσεων ηλεκτρικών τον Ιούλιο; Σίγουρα σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε το πρόγραμμα «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ 3», καθώς μετά το πρώτο «νεκρό» διάστημα από την ανακοίνωσή του, άρχισε να λειτουργεί. Επιπροσθέτως, έχουμε και νέους «παίκτες» στα ηλεκτρικά μοντέλα και νέες εισόδους στην πρώτη δεκάδα (10+1) με τα πιο δημοφιλή ηλεκτρικά της ελληνικής αγοράς, με βάση τις ταξινομήσεις τους και τις τιμές τους, χωρίς επιδότηση.
1) Tesla Model 3 – 686 μονάδες – Από 39.990 ευρώ
Το Model 3 συνεχίζει με άνεση να βρίσκεται στην πρώτη θέση, αυξάνοτας και τη διαφορά του από το δεύτερο μοντέλο. Η προσιτή τιμή, οι χώροι, οι επιδόσεις και η μεγάλη αυτονομία, συγκαταλέγονται στα πλεονεκτήματά του
2) Tesla Model Y – 442 μονάδες – Από 44.000 ευρώ
To Model Y παραμένει στη δεύτερη θέση των ηλεκτρικών μοντέλων, ενώ παράλληλα είναι και το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό SUV. Διαθέτει τα… ηλεκτρικά μέρη του Model 3, σε ένα πιο περιπετειώδη μανδύα.
3) Volvo EX30 – 363 μονάδες – από 37.572 ευρώ
Το EX30 φαίνεται να είναι το μοναδικό μοντέλο που μπορεί να σπάσει το «1-2» της Tesla, καθώς η εμπορική πορεία του ειναι συνεχώς ανοδική. Το σουηδικό design, η προσιτή τιμή για ηλεκτρικό SUV και ο ισχυρός κινητήρας των 272 ίππων, δεν περνουν απαρατήρητα.
4) Audi Q4 e-tron – 172 μονάδες – από 46.758 ευρώ
Αρκετά ψηλά ανέβηκε το Q4 e-tron, χάρη στην καλή επίδοση του Ιουλίου με 35 ταξινομήσεις, παρόλη την ακριβή τιμή του (το δέυτερο πιο ακριβό της δεκάδας). Ωστόσο η ποιότητα και η πολυτέλεια, σε συνδυασμό με την δυναμική του υπόσταση, εκτιμάται από το κοινό.
5) BYD Atto 3 – 166 μονάδες – από 34.990 ευρώ
Με τη δυναμική που δείχνει το Atto 3, δεν θα μείνει για πολύ στην πέμπτη θέση, καθώς συνδυάζει προσιτή τιμή, επιδόσεις και χώρους, με αρκετά μοντέρνα εμφάνιση.
6) Citroen e-C4 – 166 μονάδες – από 45.000 ευρώ
Εντυπωσιακό σχεδιασμό, γαλλική φινέτσα, σε συνδυασμό με άνετο εσωτερικό, διαθέτει το e-C4 που παρόλη την υψηλή του τιμή, βρίσκεται ψηλά στις πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων στην ελληνική αγορά
7) MG4 – 137 μονάδες – από 32.250 ευρώ
Το MG4 αντιστέκεται στα SUV, καθώς είναι το πιο δημοφιλές hatchback της… ηλεκτρικής αγοράς. Διαθέτει συμπαγείς διαστάσεις, σε συνδυασμό με προσιτή τιμή και επιδόσεις, που στην έκδοση X Power των 435 ίππων, θυμίζουν υπεραυτοκινήτου.
8) Jeep Avenger – 121 μονάδες – από 38.700 ευρώ
Τo Avenger συνεχίζει να βρίσκεται στην πρώτη δεκάδα τω πωλήσεων, ενώ παράλληλα είναι και από τα πιο δημοφιλή «μικρά» SUV, με συμπαγείς διαστάσεις. Ο περιπετειώδης χαρακτήρας του, δεν περνά απαρατήρητος στο δρόμο.
9) Peugeot e-2008 – 100 μονάδες – από 42.000 ευρώ
Το e-2008 αντικατέστησε το… e-208 στην πρώτη δεκάδα των πωλήσεων, καθώς όπως συμβαίνει και στα συμβατικά μοντέλα, το SUV αναδεικνύεται σε εμπορικότερη επιλογή σε σχέση με το hatchback.
10) Skoda Enyaq – 93 μονάδες – από 43.100 ευρώ
To Enyaq με την coupe σχεδίασή του ξεφεύγει από τα σχεδιαστικά πρότυπα των κλασικών SUV και διαθέτει άπλετους χώρους. Η βασική έκδοση αποδίδει 180 ίππους, ωστόσο υπάρχουν και πιο ισχυρές με 286 ίππους (48.900 ευρώ), αλλά και τετρακίνητες που ξεκινούν από τα 51.200 ευρώ.
11) BMW iX1 – 93 μονάδες – από 47.400 ευρώ
Ισοβαθμία στην τελευταία θέση της δεκάδας, με την BMW iX1 να τη μοιράζεται με το Enyaq. Μπορεί οι υπόλοιπες εκδόσεις της Χ1 να είναι πολύ πιο δημοφιλείς εμπορικά, ωστόσο και η ηλεκτρική έχει το δικό της κοινό.