Η Ford σκέφτηκε να «εκμεταλλευτεί» τον άφθονο χρόνο που περνάμε καθημερινά όλοι μας μέσα στο αυτοκίνητό μας.
Με ποιο τρόπο; Φέρνοντας ένα διαφημιστικό περιβάλλον μέσα στην καμπίνα του οχήματος. Η εταιρεία λοιπόν με το μπλε οβάλ έμβλημα έχει κατοχυρώσει με πατέντα ένα σύστημα που θα αναπαράγει, ηχητικά από τα ηχεία ή οπτικά στην κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων, διαφημίσεις όταν βρισκόμαστε εν κινήσει.
Η εν λόγω πατέντα κατατέθηκε στο Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων των Ηνωμένων Πολιτειών (USPTO) το Φεβρουάριο του 2023, αλλά δημοσιεύτηκε στα τέλη του περασμένου μήνα. Όπως συμβαίνει με τις διαφημίσεις που μας «βομβαρδίζουν» καθημερινά στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έτσι και οι διαφημίσεις στο αυτοκίνητο θα είναι εξατομικευμένες.
Ford: Πώς θα επιλέγονται οι διαφημίσεις
Θα επιλέγονται ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος, τη θέση GPS και τον προορισμό που έχουμε οριστεί στο σύστημα πλοήγησης. Ωστόσο όταν έχει επιλεγεί για παράδειγμα το σπορ ή off-road πρόγραμμα οδήγησης, το σύστημα θα μπορούσε να περιορίσει τον αριθμό των διαφημίσεων επειδή ο οδηγός πρέπει να εστιάζει ακόμα πιο προσεκτικά στο δρόμο.
Αίσθηση πάντως προκαλεί ότι το σύστημα θα μπορεί να παρακολουθεί τα επίπεδα ήχου μέσα στο αυτοκίνητο και τον ρυθμό μιας συνομιλίας για να αποφασίσει εάν μπορεί να αναπαραχθεί μια ηχητική διαφήμιση όταν υπάρχει παύση ή μια διαφήμιση με τη μορφή βίντεο όταν οι επιβάτες συνομιλούν. Με απλά λόγια τίθεται ζήτημα παραβίασης της ιδιωτικότητας στο βωμό του κέρδους.
Τουλάχιστον ο αριθμός των διαφημίσεων θα αυξομειώνεται ανάλογα με το αν ο οδηγός πατάει την οθόνη του συστήματος πολυμέσων για διακοπή ή εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά του. Ακόμα και η ίδια η Ford αναγνωρίζει ότι τέτοια συστήματα και μέθοδοι έχουν τα αντίθετα αποτελέσματα, με το χρήστη τελικά να αναζητά ελάχιστες ή καθόλου διαφημίσεις. Επιπλέον η εξασφάλιση μιας πατέντας δε σημαίνει αυτόματα ότι θα περάσει στην παραγωγή, καθώς το πιθανότερο είναι η Ford να αφήσει την ιδέα αυτή στο «συρτάρι».