To McMurtry Speirling Pure, ένα από τα ταχύτερα ηλεκτρικά… μονοθέσια, έσπασε το ρεκόρ πίστας στη Laguna Seca.
Η επίδοση αυτή μάλιστα έγινε σε… χαλαρούς ρυθμούς, αφού ήταν στο πλαίσιο επίδειξης των δυνατοτήτων του μοντέλου, καθως είχε διάρκεια μόλις 10 λεπτά.
Το ακόμα πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι πως και οι επτά γύροι που έκανε στην πίστα το Speirling PURE ήταν όλοι πιο γρήγοροι από τον προκάτοχο του ρεκόρ για ηλεκτρικό, του ειδικά διαμορφωμένου, Tesla Model Plaid S, των 1.020 ίππων.
McMurtry Speirling Pure: 1:18.43 στη Laguna Seca, 8 δευτ. ταχύτερα από το Model Plaid S
Θα περίμενε κανείς πως αυτή η επίδοση έγινε από κάποιον έμπειρο οδηγό αγώνων, ωστόσο πίσω από το τιμόνι του Speirling Pure βρέθηκε ένας… φίλος της εταιρείας, ο Philip Kadoorie, δείχοντας έτσι άλλο ένα δείγμα των δυνατοτήτων του… μονοθεσίου.
Το Speirling Pure μάλιστα, έσπασε και τον ταχύτερο χρόνο των αυτοκινήτων παραγωγής, ανεξαρτήτως καυσίμου, αφού αποδείχθηκε ταχύτερο κατά 6.3 δευτ. και από το Czinger 21C.
Το McMurtry Speirling Pure μάλιστα ήταν ρυθμισμένο στο… 50% της απόδοσης, τόσο στην ισχύ όσο και την… αεροδυναμική απόδοση. Η μπαταρία των 100 kWh προσφέρει μέγιστη ισχύ στους πίσω τροχούς, 1.000 ίππων, αλλά το μυστικό του Speirling Pure βρίσκεται στους… στροβίλους που βρίσκονται στο πίσω μέρος, προσφέροντας ενεργή αεροδυναμική, με μέγιστη ταχύτητα περιστροφής τις 23.000 σ.α.λ.
Οι μελλοντικοί κάτοχοι δηλαδή του μονοθεσίου, μπορούν να ρυθμίζουν ουσιαστικά την αεροδυναμική απόδοσή του, ανάλογα την πίστα και τις συνθήκες, με τη μέγιστη κάθετη δύναμη των 2… τόνων να παρέχεται ακόμα και από… στάση. Με αυτόν τον τρόπο το Speirling Pure επιτυγχάνει πλευρικές επιταχύνσεις της τάξης των 3G.
Ενδεικτικά οι επιδόσεις του Speirling Pure είναι 1.55 δευτ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση και 8 δευτ. για το 1/4 του μιλίου, κάτι παραπάνω από 400 μέτρα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 300 χλμ./ώρα. Όσον αφορά το κόστος… ξεκινάει από το 1 εκ. ευρώ
Η ιδέα βέβαια για τη χρήση στροβίλου προς ενίσχυση της αεροδυναμικής απόδοσης δεν είναι καινούρια, καθώς αντίστοιχο σύστημα είχε η Brabham BT46, σχεδιασμένη από τον Gordon Murray, που ωστόσο έτρεξε μόλις έναν αγώνα, τον οποίο και νίκησε, το σουηδικό γκραν πρι του 1978, με οδηγό τον Niki Lauda.
Αντίστοιχη τεχνολογία είχε και το Chaparral 2J του 1970 που είχε κερδίσει μάλιστα και Pole Position στην ίδια πίστα
Δείτε στο παρακάτω βίντεο τον γύρο του McMurtry Speirling Pure που έκανε το ρεκόρ στη Laguna Seca