Στο φετινό EKO Ράλλυ Ακρόπολις οι προβολείς ήταν στραμμένοι στη Hyundai καθώς οι φήμες έλεγαν πολλά γύρω από το WRC αλλά και το WEC, παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής.
Ο Cyril Abiteboul, ο επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Hyundai δεν έκρυψε τα λόγια του μπροστά στους διαπιστευμένους εκπροσώπους του Τύπου, αφήνοντας πολλά και ενδιαφέροντα προς συζήτηση.
Hyundai: Παρόν το 2025 στο WRC, υπο σκέψεις το 2026
Τόνισε λοιπόν τα εξής ο Γάλλος επικεφαλής «Το 2025 θα είμαστε ως Hyundai Motorsport στο WRC, με στόχο τη νίκη. Για αυτό ακριβώς υπογράψαμε ως ομάδα, εδώ στην Ελλάδα, ένα νέο συμβόλαιο ενός έτους με τον Thierry Neuville.
Για το 2026 η υπόθεση WRC δεν είναι ακόμα ξεκάθαρη» για να συνεχίσει για το WEC, παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής.
Ο Cyril ξεκίνησε από αυτό που σχολιάζουν όλοι. Ότι εθεάθηκε στις 24 Ώρες του Λε Μαν συζητώντας με παράγοντες και αξιωματούχους.
Ο Abiteboul λοιπόν είπε τα εξής περί WEC. « Ναι ήμουν στο Λε Μαν, μην ξεχνάτε ότι είμαι Γάλλος και ένα τέτοιο event είτε είσαι Γάλλος είτε όχι έχει λόγο για να το παρακολουθήσεις. Είναι κάτι αντίστοιχο με τους Ιταλούς που πάνε στη Μόντσα για να παρακολουθήσουν Formula 1. To μόνο που μπορώ να πω είναι ότι η Hyundai είναι στο WRC». Επισήμως λοιπόν ο Cyril δεν ανέφερε τίποτα για τη συμμετοχή της εταιρίας στο WEC, που όλα δείχνουν ότι απομένει η επίσημη ανακοίνωση για την είσοδό της το 2026.
Όμως ο Cyril μαζί με τον Francois Xavier Demaison, επικεφαλής του τεχνικού τμήματος, είχαν επισκεφθεί τις 24 Ώρε Λε Μαν και το 2023, όπου συναντήθηκαν με αξιωματούχους της FIA και συζήτησαν σε ο,τι έχει να κάνει με τη σταθερότητα των κανονισμών σε βάθος χρόνων.
Μη ξεχνάμε ότι Xavier Demaison ήταν τεχνικός διευθυντής στη Williams F1 Team για δύο χρόνια, και τώρα στις πλάτες του θα «στηθεί» το project Ηyundai WEC, στην top κατηγορία, την LMDh το οποίο θα αναπτυχθεί στην έδρα της Hyundai Motorsport στο Αλτζενάου κοντά στη Φρανκφούρτη.
Το σασί θα φέρει της υπογραφή του οίκου Oreca και το μοτέρ θα έχει σαν βάση κάποιο από τα τελευταία που κινούν τα μοντέλα παραγωγής Hyundai-Kia το οποίο θα βελτιωθεί στο Αλτζενάου.
Όπως όλα τα πρωτότυπα της κατηγορία, έτσι και το Hyundai θα φέρει και ηλεκτροκινητήρα από την Bosch, μπαταρία και όλο το σύστημα από τη Willimas και κιβώτιο X-Track.
Σε ότι αφορά τους οδηγούς η Hyundai έχει «κλείσει» τον Γάλλο Romain Dumas και τον Βραζιλιάνο Luis Felipe Derani, που θα είναι παρόντες σε όλη τη φάση ανάπτυξης του project.
Μάλιστα είναι τόσο σίγουρη η συμμετοχή της Hyundai στο WEC που ο Jari Matti Latvala, αγωνιστικός διευθυντής της Toyota, μετά τη συνέντευξη του Abiteboul σχολίασε τα εξής «εύχομαι τα καλύτερα, να το κάνουν όπως η Toyota, μια ομάδα στο WRC και μια άλλη στο WEC»
Πάντως δεν είναι κάτι φρέσκο το ενδιαφέρον της Hyundai για το WEC.
Είναι αρκετά χρόνια που κυκλοφορεί αυτή η φήμη για το WEC, όμως ένας κολοσσός όπως η Hyundai η κάθε κίνηση πρέπει να συνοδεύεται από στρατηγικό πλάνο, που τώρα έφτασε ο κατάλληλος χρόνος.
To WEC γνωρίζει τρομερή άνθιση και δεν είναι τυχαίο οτι συμμετέχουν εταιρίες πρώτης γραμμής όπως Ferrari, Toyota, Peugeot, Porsche, Alpine, BMW, Cadillac, ενώ πολλά ακούγονται για την επιστροφή της Alfa Romeo
Πάντως η Hyundai στο motorsport δε σταματάει στο WEC, καθώς ο επόμενος στόχος της είναι η Formula 1, καθώς θέλει να είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία από την Κορέα που εισέρχεται στο top πρωτάθλημα του παγκόσμιου motorsport.