«Παλικάρι» αποδείχτηκε το νέο Ford Explorer στις αυστηρές δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP.
Το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο crossover της εταιρείας με το μπλε οβάλ έμβλημα, απέσπασε την υψίστη διάκριση των πέντε αστέρων.
Ford Explorer: Προστασία ενηλίκων
Σύμφωνα πάντα με το επίσημο πόρισμα του EuroNCAP, στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο ο θάλαμος επιβατών του Explorer παρέμεινε σταθερός. Όλα τα κρίσιμα σημεία στο σώμα του οδηγού και του συνοδηγού είχαν καλή προστασία. Μοναδική εξαίρεση το πόδι του οδηγού χαμηλά, που έλαβε απλά επαρκή προστασία.
Η ανάλυση της επιβράδυνσης και της παραμορφώσιμης επιφάνειας του κινούμενου εμποδίου, με το οποίο το Explorer συγκρούστηκε μετωπικά, έδειξε ότι σε πραγματικές συνθήκες θα ήταν ένας μέτρια επικίνδυνος «αντίπαλος» για το άλλο όχημα.
Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας όλες οι κρίσιμες περιοχές του σώματος έδειξαν ότι είχαν καλή ή επαρκή προστασία, εκτός από το στήθος του οδηγού που είχε οριακή προστασία, με βάση τις δυνάμεις συμπίεσης που δέχτηκε.
Με ευκολία το νέο Explorer ολοκλήρωσε την πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο, αλλά και την πιο απαιτητική πλευρική πρόσκρουση σε στύλο. Η συγκράτηση του μπροστινού επιβάτη προς την απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος, σε μια πλευρική πρόσκρουση, χαρακτηρίστηκε οριακή, ενώ καλή προστασία είχε το κεφάλι του οδηγού και του συνοδηγού. Τα μπροστινά και πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλα τους, απέδειξαν ότι μπορούν να προστατέψουν καλά την περιοχή του αυχένα σε μια ενδεχόμενη οπίσθια πρόσκρουση.
Ford Explorer: Προστασία παιδιών
Η δεύτερη υψηλότερη βαθμολογία του Explorer αφορά την προστασία παιδιών, τα οποία δεν κινδύνεψαν τόσο στις μετωπικές όσο και στις πλευρικές προσκρούσεις. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτρέπεται η τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά, ενώ υπάρχει εμφανής ένδειξη που ενημερώνει τον οδηγό για τη λειτουργία του συστήματος. Παράλληλα το Explorer διαθέτει σύστημα που ενημερώνει τον οδηγό πριν αποβιβαστεί να ελέγξει τα πίσω καθίσματα, ώστε να μη ξεχαστούν μέσα στο όχημα παιδιά η βρέφη.
Ford Explorer: Προστασία πεζών
Το καπό του Explorer προστατεύει επαρκώς έως καλά το κεφάλι του πεζού ή του ποδηλατιστή, ενώ πιο επικίνδυνες κρίνονται οι δύσκαμπτες κολόνες του παρμπρίζ και η βάση του. Ο προφυλακτήρας σε ολόκληρη την επιφάνειά του, προστάτεψε καλά τη λεκάνη, τους μηρούς, τα γόνατα και τα πόδια.
Το σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) του Explorer εντοπίζει εκτός από οχήματα και ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως πεζούς, ποδηλατιστές και μοτοσικλετιστές. Η απόκρισή του ΑΕΒ απέναντι στους πεζούς και στα οχήματα ήταν επαρκής, ενώ στους ποδηλάτες και τους μοτοσικλετιστές καλή.
Ford Explorer: Συστήματα ασφαλείας
Στη φαρέτρα του Explorer περιλαμβάνεται σύστημα eCall που ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης, καθώς και σύστημα ενεργοποίησης των φρένων μετά από μια σύγκρουση, ώστε να αποφευχθούν δευτερεύουσες. Στο στάνταρ εξοπλισμό ανήκει η υπενθύμιση για τις ζώνες ασφαλείας των εμπρός και πίσω επιβατών, η ανίχνευση κόπωσης του οδηγού, η υποβοήθηση παραμονής εντός της λωρίδας κυκλοφορίας, ο εντοπισμός των τοπικών ορίων ταχύτητας και η αυτόματη προσαρμογή μέσω του Adaptive Cruise Control. Σημειώνεται ότι σε περίπτωση βύθισης του οχήματος στο νερό οι πόρτες και τα παράθυρα θα μπορούσαν να ανοίξουν για τη διαφυγή των επιβατών.
Ακολουθεί το βίντεο με τις δοκιμές πρόσκρουσης του Ford Explorer και η αναλυτική του βαθμολογία.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 89%
Προστασία παιδιών: 86%
Προστασία πεζών: 80%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 72%