H «συμβίωση» του νέου Renault Symbioz με τον EuroNCAP, είχε στόχο να δείξει το επίπεδο ασφάλειας που παρέχει το νέο γαλλικό υβριδικό SUV.
Ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός βαθμολόγησε με τέσσερα αστέρια το νέο Symbioz, όπως και το αδελφό μοντέλο Captur. Επισημαίνει ωστόσο ότι το Captur το 2013 και το 2019 είχε καταφέρει να αποσπάσει την ύψιστη διάκριση των πέντε αστεριών.
Renault Symbioz: Προστασία ανηλίκων
Στη μετωπική πρόσκρουση σε σταθερό εμπόδιο η καμπίνα του Symbioz παρέμεινε ακλόνητη, ωστόσο αδύναμη χαρακτηρίστηκε η προστασία στο στήθος του οδηγού και οριακή για το πόδι του χαμηλά. Παράλληλα η προστασία του συνοδηγού κυμάνθηκε από καλή έως επαρκής. Η ανάλυση της επιβράδυνσης και της παραμορφώσιμης επιφάνειας στο κινούμενο εμπόδιο, με το οποίο συγκρούστηκε μετωπικά το Symbioz, έδειξε ότι σε πραγματικές συνθήκες θα ήταν μέτρια επικίνδυνο για το άλλο όχημα.
Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας η προστασία ήταν καλή ή επαρκής για όλες τις κρίσιμες περιοχές του σώματος, εκτός από το στήθος του οδηγού, όπου η προστασία ήταν και πάλι οριακή, κάτι που ίσχυσε και στην πιο δύσκολη πλευρική πρόσκρουση σε στύλο.
Οριακός όμως ήταν και ο βαθμός συγκράτησης εκτίναξης του μπροστινού επιβάτη, προς την απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος, στην πλευρική πρόσκρουση. Τα εμπρός και πίσω καθίσματα μαζί με τα προσκέφαλά τους μπορούν να προστατέψουν αποτελεσματικά τον αυχένα σε μια ενδεχόμενη οπίσθια πρόσκρουση.
Renault Symbioz: Προστασία παιδιών
Οι ανήλικοι επιβάτες του Symbioz, ηλικίας 6 και 10 ετών, είχαν καλή προστασία σε όλες τις κρίσιμες περιοχές των σωμάτων τους, με εξαίρεση το λαιμό του μεγαλύτερου παιδιού, καθώς η σχετική προστασία κρίθηκε οριακή. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτρέπεται η τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά, ενώ υπάρχει εμφανής ένδειξη που ενημερώνει τον οδηγό για τη λειτουργία του συστήματος.
Το Symbioz όμως δε διαθέτει σύστημα ανίχνευσης παρουσίας παιδιών στα πίσω καθίσματα. Οι περισσότεροι από τους τύπους παιδικών καθισμάτων θα μπορούσαν να εγκατασταθούν σωστά στο Symbioz, αλλά το πίσω κεντρικό κάθισμα δε μπορούσε να φιλοξενήσει τα συστήματα συγκράτησης που είναι τοποθετημένα στη ζώνη.
Renault Symbioz: Προστασία πεζών
Το καπό του Symbioz παρείχε καλή έως επαρκή προστασία στο κεφάλι του πεζού ή του ποδηλατιστή, ενώ πιο επικίνδυνες κρίθηκαν οι δύσκαμπτες κολόνες του παρμπρίζ και η βάση του. Η προστασία της λεκάνης από τον προφυλακτήρα ήταν ανεπαρκής σε πολλές θέσεις δοκιμής, αλλά αυτή των μηρών ήταν κυρίως καλή, ενώ η προστασία των γονάτων κυμάνθηκε από καλή έως αδύναμη, ανάλογα με τη θέση της δοκιμής.
Το σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) του Symbioz μπορεί να εντοπίζει εκτός από οχήματα και ευάλωτους χρήστες του δρόμου, δηλαδή πεζούς, ποδηλατιστές και μοτοσικλετιστές. Η απόδοση του συστήματος ήταν καλή απέναντι στα άλλα οχήματα, στους ποδηλατιστές, στους μοτοσικλετιστές και επαρκής στους πεζούς. Ένα σύστημα για την αποφυγή συγκρούσεων με πεζούς στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου διατίθεται προαιρετικά, αλλά δεν υπήρχε στο όχημα της δοκιμής.
Renault Symbioz: Συστήματα ασφαλείας
Το Symbioz διαθέτει σύστημα eCall που ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης και σύστημα που ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα μετά από πια πρόσκρουση για να αποφευχθούν δευτερεύουσες. Η Renault απέδειξε ότι οι πόρτες και τα παράθυρα θα μπορούσαν να ανοίξουν σε περίπτωση βύθισης του οχήματος στο νερό, ώστε να διαφύγουν οι επιβάτες.
Στο στάνταρ εξοπλισμό ανήκει η υπενθύμιση για τις ζώνες ασφαλείας των εμπρός και πίσω επιβατών, ανίχνευση κόπωσης του οδηγού, υποβοήθηση παραμονής εντός της λωρίδας κυκλοφορίας, εντοπισμός τοπικών ορίων ταχύτητας και δυνατότητα αυτόματης προσαρμογής μέσω του περιοριστή ταχύτητας.
Ακολουθεί το βίντεο με τις δοκιμές πρόσκρουσης του Renault Symbioz και η αναλυτική του βαθμολογία.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 73%
Προστασία παιδιών: 80%
Προστασία πεζών: 76%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 69%