Αν αναζητήσουμε τον ηγέτη της υβριδικής τεχνολογίας, σίγουρα θα καταλήξουμε στην Toyota, με το Prius να αποτελεί τον πρωτεργάτη.
Ήταν το 1997 όταν ο ιαπωνικός κολοσσός λάνσαρε το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο παραγωγής, εισάγοντας μια νέα γενιά οχημάτων που συνδυάζουν ηλεκτροκινητήρα με θερμικό κινητήρα υψηλής απόδοσης, ώστε να μειωθεί σημαντικά η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων. Μετά από 27 χρόνια το Prius συνεχίζει να θέτει νέα ορόσημα, καθώς πρόσφατα στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού σημείωσε ακόμα ένα άθλο.
Toyota Prius: Πρωταθλητής στην οικονομία καυσίμου
Το Toyota Prius λοιπόν έκανε Παγκόσμιο Ρεκόρ Guinness για τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου σε οδήγηση από τη δυτική έως την ανατολική ακτή των Η.Π.Α. Πίσω από το τιμόνι του Prius βρίσκονταν ο Wayne Gerdes, ο οποίος πέτυχε μέση κατανάλωση καυσίμου μόλις 2,5 λίτρα/100 χλμ!
Η αφετηρία του ήταν το Δημαρχείο του Λος Άντζελες και ο τερματισμός του το Δημαρχείο της Νέας Υόρκης, ενώ κατέρριψε το προηγούμενο αντίστοιχο ρεκόρ που είχε επιτευχθεί στα μέσα της δεκαετίας του ’70.
Συνολικά ο Wayne Gerdes διένυσε 5.167 χλμ. κινούμενος σε διαφορετικής μορφολογίας εδάφη και αντιμετωπίζοντας ακραίες καιρικές συνθήκες. Ενδεικτικό είναι ότι έφτασε σε υψόμετρο 2.133 μέτρων, σε μέρη όπως η Έρημος Μοχάβι όπου η θερμοκρασία ξεπερνούσε τους +40 βαθμούς Κελσίου, ενώ αντιμετώπισε ισχυρούς ανέμους που έρχονταν από τον Κόλπο του Μεξικού.
Το εγχείρημα του Wayne Gerdes δεν ήταν καθόλου εύκολο, ενώ όπως επισήμανε χρειάζονταν προσεκτικός προγραμματισμός και μελέτη εναλλακτικών διαδρομών αν το απαιτούσαν οι συνθήκες. Αξίζει λοιπόν να αποστηθίσουμε ορισμένες συμβουλές που δίνει ο Wayne Gerdes για επίτευξη χαμηλότερης κατανάλωσης καυσίμου.
Προτείνει πιο απαλές επιταχύνσεις από στάση και διατήρηση σταθερής πίεσης στο πεντάλ του γκαζιού. Αναφέρει ακόμα ότι καλό θα ήταν να αφήνουμε νωρίτερα το πόδι μας από το γκάζι όταν πλησιάζουμε σε κάποια στάση, για να εκμεταλλευτούμε όσο το δυνατόν περισσότερο την ορμή του οχήματος.