Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Audi Q6 e-tron δε λύγισε, κυριολεκτικά και μεταφορικά, στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP.
Ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός βαθμολόγησε, για την ασφάλειά του, με πέντε αστέρια το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Audi που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE).
Audi Q6 e-tron: Προστασία ενηλίκων
Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο ο θάλαμος επιβατών του Q6 e-tron δεν παραμορφώθηκε, ενώ ο οδηγός και ο συνοδηγός είχαν καλή προστασία. Η ανάλυση της επιβράδυνσης και της παραμορφώσιμης επιφάνειας στο κινούμενο εμπόδιο, με το οποίο συγκρούστηκε μετωπικά το Q6 e-tron έδειξε ότι σε πραγματικές συνθήκες θα ήταν κάπως επιθετικό για το άλλο όχημα.
Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας η προστασία ήταν καλή ή επαρκής για όλες τις κρίσιμες περιοχές στο σώμα του οδηγού και του πίσω επιβάτη. Με άνεση το Q6 e-tron πέρασε την πλευρική δοκιμή πρόσκρουσης σε εμπόδιο, ενώ στην πιο απαιτητική πλευρική πρόσκρουση σε στύλο η προστασία που παρείχε ήταν καλή ή επαρκής.
Ο βαθμός συγκράτησης εκτίναξης του μπροστινού επιβάτη προς την απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος στην πλευρική πρόσκρουση διαπιστώθηκε ότι ήταν επαρκής, ενώ καλή προστασία είχαν τα κεφάλια των μπροστινών επιβατών. Τα εμπρός και πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλά τους, μπορούν να προστατέψουν αποτελεσματικά τον αυχένα σε μια ενδεχόμενη οπίσθια πρόσκρουση. Οι πόρτες και τα παράθυρα του Q6 e-tron θα μπορούσαν να ανοίξουν για να επιτρέψουν στους επιβάτες να διαφύγουν σε περίπτωση βύθισης του οχήματος στο νερό.
Audi Q6 e-tron: Προστασία παιδιών
Η υψηλότερη βαθμολογία που συγκέντρωσε το Q6 e-tron αφορά στην προστασία παιδιών. Τόσο στη μετωπική, όσο και στην πλευρική πρόσκρουση, οι δυο ανήλικες επιβάτες είχαν καλή προστασία. Ο αερόσακος του συνοδηγού απενεργοποιείται αυτόματα όταν τοποθετηθεί παιδικό κάθισμα στη θέση του συνοδηγού, ενώ ενεργοποιείται όταν καθίσει ένας ενήλικας. Επίσης το Q6 e-tron διαθέτει σύστημα που ενημερώνει τον οδηγό πριν αποβιβαστεί να ελέγξει στα πίσω καθίσματα αν υπάρχουν παιδιά ή βρέφη.
Audi Q6 e-tron: Προστασία πεζών
Το κεφάλι πεζού ή ποδηλατιστή στο καπό του Q6 e-tron έλαβε καλή ή επαρκή προστασία, ενώ πιο επικίνδυνες κρίθηκαν οι δύσκαμπτες κολόνες του εμπρός παρμπρίζ. Η προστασία της λεκάνης ήταν κακή στις άκρες του μπροστινού άκρου του καπό, αλλά καλή προς το κέντρο. Η προστασία τώρα των μηρών, των γονάτων και της κνήμης ήταν καλή σε όλες τις θέσεις δοκιμής.
Το σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) του Q6 e-tron μπορεί να εντοπίζει εκτός από άλλα οχήματα και ευάλωτους χρήστες του δρόμου, δηλαδή πεζούς, ποδηλατιστές και μοτοσικλετιστές. Η απόκριση του συστήματος στους πεζούς ήταν επαρκής, στους ποδηλατιστές, μοτοσικλετιστές και στα άλλα οχήματα καλή, με τις συγκρούσεις να αποφεύγονται στα περισσότερα σενάρια δοκιμών.
Audi Q6 e-tron: Συστήματα ασφαλείας
Στο στάνταρ εξοπλισμό ασφαλείας του Q6 e-tron περιλαμβάνεται σύστημα eCall που ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης, υπενθύμιση για τις ζώνες των εμπρός και πίσω καθισμάτων, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, υποβοήθηση παραμονής του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας και εντοπισμός τοπικών ορίων ταχύτητας με δυνατότητα αυτόματης προσαρμογής από τον περιοριστή ταχύτητας.
Ακολουθεί το βίντεο με τις δοκιμές πρόσκρουσης του Audi Q6 e-tron και η αναλυτική του βαθμολογία.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 91%
Προστασία παιδιών: 92%
Προστασία πεζών: 87%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 80%