Σε… διακοπές φαίνεται να πήγε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον φετινό Αύγουστο, καθώς σημείωσε πτώση κατά 21.4% σε σχέση με πέρυσι.
Η μικρή πτώση (-1.4%) του Ιουλίου, ίσως ήταν μία μικρή ένδειξη για το τι θα επακολουθούσε, καθώς οι πωλήσεις του Αυγούστου ήταν σημαντικά χαμηλότερες σε σχέση με εκείνες του αντίστοιχου περσινού μήνα. Βάσει της τάσης της αγοράς, ήταν σχεδόν σίγουρο πως τον Αύγουστο θα είχαμε ξεπεράσει τις 100.000 μονάδες, ωστόσο οι 8.149 ταξινομήσεις του Αυγούστου (10.368 τον 8/2023), δεν ήταν αρκετές για αυτό το στόχο.
Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι δεν ξεπεράστηκαν ήδη οι 100.000 μονάδες (98.374 φέτος – 93.109 πέρυσι), αλλά μειώθηκε, όπως έιναι λογικό και η ετήσια αύξηση από το 9% του Ιουλίου, στο 5.7%, κλείνοντας τα 2/3 του 2024.
Αγορά αυτοκινήτου: Αμετάβλητη η κορυφή
Η αγορά συνολικά μπορεί να είχε μεγάλη πτώση, ωστόσο την κορυφή δεν την επηρέασε καθόλου, καθώς η Toyota συνέχισε την ξέφρενη πορεία της, κατακτώντας μάλιστα μερίδιο του 23.1%, σχεδόν δηλαδή ένα στα τέσσερα καινούρια αυτοκίνητα τον Αύγουστο που ταξινομήθηκαν, ήταν μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας.
Η Toyota μάλιστα, ενώ η συνολική αγορά είχε πτώση τον Αύγουστο, η ίδια αύξησε τις πωλήσεις της κατά 19.3% (1.882 φέτος – 1.578 πέρυσι), ενώ στο σύνολο του έτους η αύξηση φτάνει το 42.3%.
Αυξημένες πωλήσεις τον Αύγουστο είχε και η Suzuki με +8.2%, αν και στο οκτάμηνο έχει σχεδόν διπλασιάσει τις πωλήσεις της με αύξηση 85.7% και 8.097 μονάδες φέτος έναντι 4.364 πέρυσι. Για την τρίτη Peugeot ο Αύγουστος δεν ήταν καλός μήνας, καθώς έχασε έδαφος για την δεύτερη θέση, με την μείωση των πωλήσεων να φτάνει το -42.4%, αν και στο σύνολο του έτους παραμένει θετική με αύξηση 2.6%.
Μένει να δούμε αν αυτή η απότομη πτώση του Αυγούστου ήταν συγκυριακή και αν η αγορά θα ανακάμψει τον Σεπτέμβριο και αντιστραφεί το αρνητικό κλίμα του Αυγούστου.