Ο Carlos Tavares, διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, εκμεταλλεύτηκε τα εγκαίνια των νέων γραφείων του εμπορικού τμήματος Pro One στο Mirafiori για να σχολιάσει τη δύσκολη στιγμή της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, τονίζοντας τα εξής-αρχικά.
Η BMW αναφέρει κέρδη κάτω από τις προβλέψεις και η Volkswagen, ακόμη χειρότερα, εξετάζει το ενδεχόμενο να απολύσει 15.000 υπαλλήλους, παραδέχοντας ότι δεν υπάρχει σχέδιο Β.
Τι συμβαίνει όμως; Το νούμενο Ένα του ιταλο-γαλλικού κολοσσού, γνωστός για τις τολμηρές απόψεις του, δεν κρατιέται και θίγει πολλά καυτά θέματα. Ωστόσο, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα των προστίμων που συνδέονται με τις εκπομπές CO2 πέρα από τα όρια που θα τεθούν σε ισχύ το 2025.
Carlos Tavares«Είμαι κατά της αναβολής της έναρξης ισχύος των νέων κανόνων»
Για να συνεχίσει ο Πορτογάλος τονίζοντας τα εξής «Ξέρουμε εδώ και χρόνια ότι την επόμενη χρονιά θα επιβληθούν αυστηρότερα όρια και έχουμε δουλέψει σκληρά για να είμαστε έτοιμοι. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει σκιαγραφήσει ένα πλαίσιο εντός του οποίου οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει να κινηθούν για να ανταγωνίζονται ο ένας τον άλλον, δίκαια. Η αλλαγή των καρτών λίγους μήνες μετά το πράσινο φως για αυτή τη νέα πρόκληση δεν είναι σωστή».
Ο Tavares συνεχίζει: «Έχουμε πάρει πολλές αντιδημοφιλείς αποφάσεις στο πρόσφατο παρελθόν. Μας επικρίθηκαν αυστηρά για αυτό. Αλλά ο μόνος λόγος που ενεργήσαμε με συγκεκριμένο τρόπο ήταν για να αποφύγουμε να καταλήξουμε σαν τη Volkswagen. Και, προς το παρόν τουλάχιστον, καταφέραμε να αποφύγουμε τέτοια δραστικά μέτρα».
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε «τροχιά επιβίωσης» και η Stellantis πρέπει να γίνει ουδέτερος ως προς τον άνθρακα έως το 2038. Η Ευρωπαϊκή Ένωση μας ζήτησε να μειώσουμε τις εκπομπές και έχει θέσει τα στάδια σε αυτό το μονοπάτι. Νέοι κανόνες θα έρθουν το 2025. Τα αυτοκίνητα του Ομίλου είναι έτοιμα, τα στελέχη και όλος ο μηχανισμός είναι έτοιμοι και τα εργοστάσιά μας είναι επίσης έτοιμα. Γιατί να αναβληθεί; Δεν είναι πλέον πρόβλημα η υπερθέρμανση του πλανήτη; ».
Ο Carlos Tavares τόνισε στη συνέχεια ότι όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση διαπίστωσε ότι έπρεπε να αντιμετωπίσουμε την οικολογική μετάβαση το έκανε για να επιτρέψει στους καταναλωτές να έχουν τα καλύτερα δυνατά προϊόντα. Κάθε μέρα προσπαθούμε για να τα έχουν. Είναι πολύ δύσκολο, αλλά δεν υπάρχει επιστροφή. «Δεν μπορείς να φοβάσαι – είπε ο Tavares – η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε ένα είδος τρόπου επιβίωσης, είμαστε πέρα από το φόβο. Δεν μπορούμε να παραπονεθούμε, δεν μπορούμε να διστάσουμε, πρέπει να επικεντρώσουμε τις προσπάθειές μας στο να παραμείνουμε ζωντανοί. Για να παραμείνουμε ζωντανοί πρέπει να επιτύχουμε την ισοτιμία κόστους μεταξύ ηλεκτρικών και θερμικών αυτοκινήτων, αλλά εδώ ανοίγει ένα άλλο κεφάλαιο. Λειτουργούμε σε μια γεωγραφική περιοχή γεμάτη χάος και είναι δύσκολο να προβλεφθεί. Οι κυβερνήσεις αποφάσισαν να μειώσουν τα αγοραστικά κίνητρα και αυτό επιβραδύνει την αγορά».
Η Maserati και το μέλλον της
Ο Tavares μίλησε και για την τύχη της εταιρείας με σήμα την τρίαινα γιατί πολλά λέγονται. «Με τη Maserati έχουμε τα σωστά αυτοκίνητα και τις κατάλληλες τεχνολογίες. Μπορούμε να προσφέρουμε θερμικά ή αμιγώς ηλεκτρικά πολυτελή σπορ αυτοκίνητα». Εάν οι πωλήσεις είναι υποτονικές αυτή τη στιγμή, είναι θέμα μάρκετινγκ (καιρός είναι επιτέλους ένα top στέλεχος να ρίξει ανοικτά τα βέλη σε τμήματα που δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους, που δεν φέρνουν αποτελέσματα, και ο τρόπος όπως σε όλες τις δουλειές είναι η έξοδος…) . «Έχουμε βελτιωθεί επίσης πολύ στο μέτωπο της ποιότητας, αλλά τώρα πρέπει να δουλέψουμε στο μάρκετινγκ. Υπάρχει έλλειψη προοπτικών και δυνητικών πελατών, πρέπει να προσεγγίσουμε πιθανούς πελάτες και να μεταφέρουμε το σωστό μήνυμα για τη σωστή τοποθέτηση».
Οι γραμμές παραγωγής στο Mirafiori για τα μοντέλα GranTurismo και GranCabrio λειτουργούν καλά. «Στην πραγματικότητα – λέει ο Tavares – όλες οι δραστηριότητες στο Mirafiori είναι υγιείς. Από την κυκλική οικονομία έως την παραγωγή κιβωτίων ταχυτήτων για υβριδικά συστήματα μετάδοσης κίνησης έως την ανανεωμένη μονάδα Pro One για επαγγελματικά οχήματα. Δεν ξέρουμε τι μας επιφυλάσσει το μέλλον Το μόνο πράγμα είναι να δουλέψουμε όσο το δυνατόν καλύτερα και να κάνουμε τις σωστές επιλογές για να υπερασπιστούμε της Stellantis και τους ανθρώπους που εργάζονται για τον Όμιλο»
Yπάρχει όμως και η άλλη φωνή, Signore Tavares, αυτή της Αμερικής, που λέει ότι έχετε υποβαθμίσει brands όπως Ram και Chrysler…
Τι είναι όμως το Pro One.
Η Stellantis Pro One γιόρτασε ένα σημαντικό ορόσημο, εγκαινιάζοντας το νέο παγκόσμιο κέντρο επαγγελματικών οχημάτων της στο Mirafiori Automotive Park 2030 στο Τορίνο της Ιταλίας.
Ο κόμβος συγκεντρώνει όλες τις λειτουργίες που ευθυγραμμίζουν τη στρατηγική και τις κατευθυντήριες γραμμές της επιχειρηματικής μονάδας για να αυξήσουν την αποτελεσματικότητα και την ταχύτητα στη λήψη αποφάσεων.
Ο νέος κόμβος, που αποτελείται από περισσότερους από 80 ειδικούς τμημάτων, ενσωματώνει πολλαπλές λειτουργίες cross-brand, όπως τεχνολογία, μάρκετινγκ, ανάπτυξη προϊόντων, πωλήσεις, logistics, επικοινωνία, χρηματοδότηση, ανθρώπινους πόρους, αγορές, οχήματα αναψυχής, κατασκευή και άλλες δραστηριότητες με επίκεντρο τον πελάτη.
Επίσης, θα λειτουργεί ως «κέντρο διεύθυνσης» για όλους τους υπαλλήλους που εμπλέκονται στην παγκόσμια επιχείρηση εμπορικών οχημάτων. Αυτές οι ομάδες θα συντονιστούν με κέντρα ικανοτήτων και εγκαταστάσεις παραγωγής σε όλο τον κόσμο, υποστηρίζοντας την αποστολή της Stellantis Pro One ώστε να ενισχύσει την παγκόσμια ηγεσία της στα επαγγελματικά οχήματα.
«Ο παγκόσμιος κόμβος επαγγελματικών οχημάτων Stellantis Pro One έχει να κάνει με το να αξιοποιήσουμε το καλύτερο από τις αφοσιωμένες ομάδες μας, που εδρεύουν σε όλες τις περιοχές μας, για να πετύχουμε τη φιλοδοξία μας σε ένα πολύ κερδοφόρο τμήμα που αντιπροσωπεύει το 1/3 των εσόδων μας», δήλωσε ο Carlos Tavares. «Η απόφαση να δημιουργηθεί αυτός ο κόμβος στο Mirafiori είναι άλλη μια απόδειξη της βαθιάς δέσμευσής μας στην Ιταλία».
Να θυμίσουμε τα brands που έχει κάτω από την ομπρέλα της η Stellantis είναι Αbarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Μaserati, Opel, Peugeot, Ram, και την Leapmotor εκτός Κίνας,.