Η ηλεκτροκίνηση πονοκεφαλιάζει, ενώ έρχονται και τα νέα όρια εκπομπών για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που θα ξεκινήσουν το 2025.
Και με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μην αυξάνονται, οι κατασκευαστές απευθύνονται στην Ευρώπη, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεχίζουν να μειώνονται στην Ευρώπη, με τον Αύγουστο να παρουσιάζεται πτώση 44% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2023.
Ηλεκτροκίνηση: Μια παρατεταμένη κρίση που επιβαρύνει τους λογαριασμούς των εταιριών
Οι οποίες από το 2025 θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τις νέες χαμηλότερες εκπομπές CO2.
Αυτό είναι ακριβώς το ζήτημα της ανοιχτής επιστολής που έγραψε η Acea (η ένωση Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων) στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ζητώντας να αναβληθεί η ημερομηνία για να αποφευχθεί περαιτέρω πλήγμα στα ταμεία των διαφόρων εμπορικών σημάτων.
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία υποστηρίζει τη Συμφωνία του Παρισιού και τους στόχους της ΕΕ για το μηδενικό αποτύπωνα άνθρακα στις μεταφορές το 2050 όπου έχει επενδύσει δισεκατομμύρια στην ηλεκτροκίνηση για να φέρει οχήματα στην αγορά.
Σήμερα, η τεχνολογία και η διαθεσιμότητά τους δεν αποτελούν σημεία συμφόρησης.
«Έχουμε το ρόλο μας σε αυτή τη μετάβαση, αλλά, δυστυχώς, τα άλλα στοιχεία που είναι απαραίτητα για αυτήν τη συστημική αλλαγή δεν υπάρχουν. Επιβαρυντικός παράγοντας είναι η ραγδαία διάβρωση της ανταγωνιστικότητας της ΕΕ, όπως επιβεβαιώνεται στην έκθεση Mario Draghi.
Έτσι ξεκινά η δήλωση της Acea, η οποία θέτει υπό αμφισβήτηση, πρωτίστως, τον κινεζικό ανταγωνισμό -στο επίκεντρο της συζήτησης- μαζί με το πρόβλημα των υποδομών και της υποστήριξης από την Ευρώπη.
Λείπουν κρίσιμες προϋποθέσεις για την επίτευξη της απαραίτητης δυναμικής στην παραγωγή και υιοθέτηση οχημάτων μηδενικών εκπομπών. Όπως υποδομές φόρτισης και ανεφοδιασμού υδρογόνου, καθώς και ανταγωνιστικό περιβάλλον παραγωγής, προσιτή πράσινη ενέργεια, φορολογικά και αγοραστικά κίνητρα και ασφαλής προμήθεια πρώτων υλών, υδρογόνου και μπαταριών
Ακριβώς υπό το φως μιας κατάστασης που δεν είναι καθόλου ευνοϊκή, ο Acea ζητά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναβάλει τα νέα όρια εκπομπών CO2 για το 2027, τα οποία από την 1η Ιανουαρίου θα μειωθούν στα 95 γρ./χλμ. (τώρα είναι 116), με κίνδυνος προστίμων δισεκατομμυρίων δολαρίων, ένα ευρώ για κάθε επιπλέον γρ./χλμ. πολλαπλασιαζόμενο με τα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν ανά εταιρία που ο υπολογισμός ζαλίζει και από την άλλη οι Κινέζοι ακάθεκτοι εφορμούν στην αγορά της Ευρώπης με ο,τι όχημα έρχεται στο μυαλό σας.
Ένα αίτημα που χαρακτηρίστηκε ως σουρεαλιστικό από τον Carlos Tavares, ο οποίος υπογράμμισε ότι αυτό το βήμα ήταν στην ημερήσια διάταξη εδώ και αρκετό καιρό.
«Είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε ένα πακέτο βραχυπρόθεσμων μέτρων στήριξης για τους στόχους CO2 του 2025 για αυτοκίνητα και φορτηγά, καθώς και μια ταχεία, ολοκληρωμένη και ισχυρή αναθεώρηση των κανονισμών CO2 τόσο για αυτοκίνητα όσο και για φορτηγά, καθώς και στοχευμένη παράγωγη νομοθεσία, για να ξεκινήσει αποφασιστικά τη μετάβαση προς τις μηδενικές εκπομπές και την εγγύηση του βιομηχανικού μέλλοντος της Ευρώπης» κάπως έτσι είναι η τελευταία επιστολή του Acea στην ΕΕ.
Το ζήτημα μόνο εύκολο δεν είναι, καθώς ξέφυγε και δεν αντιμετωπίσθηκε εν τη γένεσή του…