Δημιουργεί άραγε δίκη του κατηγορία το MG4 XPower όπως έκαναν πριν από πολλές δεκαετίες τα roadster της MG; Μπορεί το σύγχρονο MG4 XPower να μην έχει καμία απολύτως σχέση με το παρελθόν, αλλά φέρει το DNA της MG όπως τη μάθαμε.
MG4 XPower: Με αμφίεση που ξεχωρίζει
Αρχικά από τις μεγάλες πορτοκαλί δαγκάνες των φρένων που ξεπροβάλουν πίσω από τις 18αρες ζάντες. Ο μυημένος πάντως θα αναγνωρίσει αμέσως στο δρόμο το MG4 XPower από τη χαρακτηριστική και αποκλειστική ματ πράσινη απόχρωση (Hunter Green) του αμαξώματος, ενώ διχρωμία σχηματίζει η μαύρη οροφή και τα ασορτί χαμηλότερα τμήματα με γυαλιστερό φινίρισμα.
Δυναμισμός εκπέμπεται επίσης από τη «διακεκομμένη» αεροτομή οροφής και από τον γκρι πίσω διαχύτη. Ανεξάρτητα όμως αν μιλάμε για την κορυφαία ή για οποιαδήποτε άλλη έκδοση του MG4, σε κάθε περίπτωση το ηλεκτρικό hatchback ξεχωρίζει με τις αιχμηρές γραμμές, το σφηνοειδές εμπρός τμήμα, τις κάθετες εισαγωγές αέρα, τα «τεντωμένα» εμπρός Led φωτιστικά σώματα και τα επίσης Led πίσω φώτα σε σχήμα “Y”, τα οποία δημιουργούν ένα φωτεινό μοτίβο στο πάνω τμήμα τους. Αμετάβλητες παραμένουν οι συμπαγείς αναλογίες του MG4 στην έκδοση XPower, με μήκος 4.287 χλστ., πλάτος 1.836 χλστ. και ύψος 1.516 χλστ.
MG4 XPower: Πινελιές στο εσωτερικό ντεκόρ
Ακόμα πιο διακριτική κάνει την παρουσία της η έκδοση XPower στο εσωτερικό του MG4. Με μια πιο προσεκτική ματιά όμως θα εντοπίσεις τα αλουμινένια πεντάλ, τη μαύρη επένδυση οροφής, τις κόκκινες ραφές, το συνδυασμό οικολογικού δέρματος και αλκαντάρας στα καθίσματα.
Το υπόλοιπο μινιμαλιστικό σκηνικό παραμένει οικείο με τιμόνι δυο ακτινών, «αιωρούμενη» βάση κεντρικής κονσόλας, η οποία φιλοξενεί το στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο για την κίνηση του οχήματος, λεπτή κεντρική οθόνη αφής 10,25 ιντσών και περιεκτικό ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 7 ιντσών.
Το μαλακό πλαστικό που έχει «στρωθεί» στο επάνω τμήμα του ταμπλό προσθέτει πόντους στη συνολική ποιότητα κατασκευής, ενώ ακόμα και τα χαμηλότερα σκληρά υλικά έχουν καλό φινίρισμα και ικανοποιητική συναρμογή. Οι πίσω πόρτες έχουν μεγάλη γωνία ανοίγματος που διευκολύνει την επιβίβαση-αποβίβαση των επιβατών, οι οποίοι θα εκτιμήσουν σίγουρα τον άφθονο χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.705 χλστ.), το επίπεδο κεντρικό δάπεδο και την απόσταση ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή. Προσφέροντας 363 λίτρα, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ κρίνεται επαρκής για τα δεδομένα.
MG4 XPower: Καλπάζει με 435 ίππους
Πηγή αστείρευτης δύναμης για το MG4 XPower αποτελεί το ζεύγος των ηλεκτροκινητήρων του, με τον μπροστά τοποθετημένο να αποδίδει 204 ίππους και 250 Nm ροπής, ενώ ο πίσω τοποθετημένος 231 ίππους και 350 Nm ροπής. Η διάταξη αυτή εξασφαλίζει στο MG4 XPower, εκτός από τετρακίνηση, τα οφέλη της οποία θα δούμε παρακάτω, εκρηκτική συνδυαστική ισχύς 435 ίππων και ροπή 600 Nm, με τους αριθμούς όχι απλά παραπέμπουν σε κάποια ηλεκτρικά supercars, αλλά να κάνουν και ορισμένα από αυτά να ζηλεύουν.
Στα «κόκκινα» και ο πίνακας των επιδόσεων για το βάρους 1.800 κιλών MG4 XPower, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,8 δευτ. κάνοντας χρήση του Launch Control και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα, η οποία θα έμοιαζε χαμηλή αν μιλούσε για κάποιο μοντέλο με θερμικό κινητήρα, όμως στα ηλεκτρικά πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για εξοικονόμηση ενέργειας, ακόμα και με «τέρμα» το γκάζι.
MG4 XPower: Σε παρασέρνει στο ρυθμό του
Θα περίμενε κανείς ότι η κορυφαία έκδοση XPower θα έπαιρνε από το «ράφι» τη μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας 77 kWh που διαθέτει στη γκάμα του το MG4, ωστόσο επέλεξε (μάλλον για εξοικονόμηση βάρους) την ενδιάμεση των 64 kWh, η οποία υπόσχεται αυτονομία 400 χλμ. (μέτρηση WLTP). Μετά από μια πλήρη φόρτιση και με αυστηρά επιλεγμένο το πρόγραμμα οδήγησης Eco είδαμε 377 χλμ. αυτονομίας., ενώ με χαλαρούς ρυθμούς καταγράψαμε 16,2 kWh/100 χλμ. κατανάλωση ενέργειας και κοντά στις 21 kWh/100 χλμ. όταν παρασυρμένοι δε δείχναμε οίκτο στο γκάζι και λογική πτώση της αυτονομίας κοντά στα 300 χλμ.
Όπως προαναφέραμε είναι εύκολο να παρασυρθείς, καθώς η αθόρυβη λειτουργία δε συμβαδίζει με το βαθύτερο πάτημα του δεξιού πεντάλ, έτσι θα πρέπει να έχεις το βλέμμα σου και στο ταχύμετρο για να μη βρεθείς ξαφνικά αντιμέτωπος με απρόσμενες καταστάσεις που δεν είχαν γίνει νωρίτερα αντιληπτές μέσω της ακοής.
Το σώμα σου πάντως θα «μιλήσει» όταν κολλήσει στην πλάτη του καθίσματος στην εκκίνηση από στάση που θυμίζει «σφεντόνα», ενώ προσοχή χρειάζεται και ο αυχένας στις ρεπρίζ που μοιάζουν με τίναγμα φελλού από σαμπάνια. Παρόλα αυτά το MG4 XPower δεν είναι ανήμερο θηρίο στο δρόμο και μπορείς να το δαμάσεις, χωρίς να αποδεικνύεται «ενοχλητικό» στις απλές καθημερινές διαδρομές, ειδικά με τη λειτουργία one pedal.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ανάρτηση (ΜακΦέρσον μπροστά-πολλαπλών συνδέσμων πίσω), η οποία παρότι είναι 25% πιο σφιχτή σύμφωνα με την MG, δε «θρυμματίζει» την άνεση, επιτρέποντας, σε λογικό πάντα επίπεδο, στο αμάξωμα να εμφανίζει μικρή κλίση στις στροφές. Τότε όμως αντιλαμβάνεσαι τη συνεισφορά της τετρακίνησης και του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου μπλοκέ διαφορικού.
Στις ευθείες το MG4 XPower κινείται με σταθερότητα «βολίδας» που απελευθερώθηκε από μαχητικό αεροσκάφος μετά το «κλείδωμα» του στόχου. Αποτελεσματικά, με γραμμική λειτουργία, χωρίς «κενά»διαστήματα τα φρένα, χάρη στους αεριζόμενους δίσκους 345 χλστ. σε όλους τους τροχούς. Το τιμόνι αν και βαραίνει στο πρόγραμμα Sport, δεν έχει το τόσο σπορ προσανατολισμό όσο θα περίμενες.
Συμπέρασμα
Επειδή τα πολλά λόγια είναι περιττά και μάλλον φλυαρήσαμε, το MG4 XPower αποδεικνύει ότι η οδηγική ευχαρίστηση περνάει (και) από την πρίζα.
Με τιμή 35.700 ευρώ (συμπεριλαμβάνεται όφελος κρατικής επιδότησης “Κινούμαι Ηλεκτρικά”) αναζητά αντάξιο αντίπαλο στα λεφτά αυτά.
Περισσότερες φωτογραφίες: