Ένας ζωντανός θρύλος των αγώνων, αυτό είναι ο Jurgen Barth, τον οποίο είχαμε τη χαρά και την τιμή να γνωρίσουμε από κοντά.
Ο Γερμανός πρώην οδηγός αγώνων βρίσκεται στη χώρα μας, καθώς συμμετέχει με Porsche 911 στο Διεθνές Ράλλυ ΦΙΛΠΑ στη Λευκάδα (26-29 Σεπτεμβρίου). Tον συναντήσαμε στα γραφεία της ΦΙΛΠΑ, στο πλαίσιο μια βραδιάς αφιερωμένη στην ένδοξη καριέρα του.
Γιος του οδηγού της Formula One και οδηγό αγώνων Edgar Barth (τον οποίο ανέφερε πολλές φορές κατά τη διάρκεια της ομιλίας του), ο Jurgen ξεκίνησε ως μηχανικός, αλλά εξελίχθηκε σε έναν από τους πιο επιτυχημένους οδηγούς αγώνων. Κέρδισε τον 24ωρο αγώνα Λε Μαν το 1977 με μια Porsche 936, μαζί με τους Jacky Ickx και Hurley Haywood, ενώ το 1980 κέρδισε τον αγώνα 1.000 χιλιομέτρων στο Nurburgring με τον Rolf Stommelen.
Ο Jurgen είναι ένας από τους συγγραφείς του βιβλίου για την αγωνιστική ιστορία της Porsche, Das große Buch der Porschetypen, και αργότερα συνέβαλε στη δημιουργία της σειράς αγώνων BPR Global GT Series. Όπως μας επισήμανε η αγωνιστική του καριέρα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την Porsche, ενώ με χαρά μας απάντησε σε κάθε ερώτηση, ενώ υπέγραφε διαρκώς αυτόγραφα σε όσους το ζητούσαν, πάντα χαμογελαστός και ευγενικός.
Εμείς θελήσαμε να μάθουμε κυρίως τις απόψεις του για τους σημερινούς οδηγούς και αγώνες, καθώς ο Jurgen είναι ένας από τους καταλληλότερους ανθρώπους για σύγκριση του παρελθόντος, με το παρόν του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Συνέντευξη με τον οδηγό Jurgen Barth
Το 2025 στην κατηγορία Hypercar θα προστεθεί η Aston Martin, έχοντας ισχυρούς αντιπάλους όπως Alpine, BMW, Cadillac, Ferrari, Isotta Fraschini, Lamborghini, Peugeot, Porsche και Toyota. Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος για τον οποίο μεγάλοι κατασκευαστές έχουν βρει ξανά ενδιαφέρον στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής;
O ανταγωνισμός μεταξύ τους είναι σίγουρα ο ένας λόγος και η ανάπτυξη τεχνογνωσίας, αν και πιστεύω ότι ο δεύτερος λόγος που προβάλουν, δεν ισχύει τόσο, κατά την άποψή μου πάντα. Το μάρκετινγκ παίζει μεγάλο ρόλο, καθώς είναι ένα αθλητικό γεγονός με τηλεοπτική κάλυψη και είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να προβληθούν σε μεγάλο κοινό. Μη ξεχνάτε ότι η Audi αποφάσισε να εισέλθει στην Formula 1 και ένας από τους λόγους είναι αυτός.
Η ηλεκτροκίνηση τα τελευταία χρόνια είναι το πιο πολυσυζητημένο θέμα στην αυτοκίνηση. Πώς βλέπετε την είσοδό της στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, κυρίως μέσω της Formula E;
Για εμένα η Formula E δεν έχει κανένα απολύτως ενδιαφέρον, είναι ένα ανόητο πράγμα, καθώς δεν εξελίσσεται καμία σχετική τεχνολογία εξαιτίας των κανονισμών. Δεν υπάρχει ελευθερία στους κατασκευαστές να δοκιμάσουν κάτι, διότι υποχρεούνται να χρησιμοποιούν όλοι τα ίδια ηλεκτρονικά μέρη.
Πόσο πιστεύετε έχει επηρεαστεί σήμερα η συμμετοχικότητα των οδηγών αγώνων από τη ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας;
Θα σου δώσω ένα παράδειγμα. Ένας κορυφαίος πρώην μηχανικός βρέθηκε πέρυσι στις 24 Ώρες του Λε Μαν και στο pit stop παρατήρησε ότι οι μπροστινοί τροχοί εμφανίζουν αυξημένη υποστροφή. Τότε απευθύνθηκε στον υπεύθυνο μηχανικό, ο οποίος του απάντησε ότι ο υπολογιστής δε δείχνει κάτι τέτοιο. Όταν τον ρώτησε αν πήραν και τη γνώμη του οδηγού, του απάντησε «όχι, δε χρειάζεται». Αυτή είναι η πραγματικότητα σήμερα. Αν ρωτήσεις ένα οδηγό να σου δείξει τα ενσωματωμένα κουμπιά στο τιμόνι του θα ξέρει να σου εξηγήσει μόνο το 80%. Μια φορά ρώτησα έναν οδηγό να μου δείξει πως ανάβουν τα φλας του και έψαχνε 5 λεπτά να τα βρει!
Πέρα από το μηχανοκίνητο αθλητισμό, πώς βλέπετε την ηλεκτροκίνηση ως τάση στη σύγχρονη αυτοκίνηση;
Στη Γερμανία βλέπουμε πράγματι περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πλέον στους δρόμους αλλά και υβριδικά, τα οποία εγώ προτιμώ. Γιατί να φορτίζω εγώ το αυτοκίνητο όταν μπορεί να το κάνει αυτόματα όπως π.χ το Toyota Yaris.