Για τη Ford, αλλά γενικά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, είναι άλλη η αγορά των ΗΠΑ και άλλη αυτή της Ευρώπης, ασχέτως εάν η αγορά της Γηραιάς Ηπείρου, είναι αυτή που προσθέτει σε αξία το κάθε brand.
Eξάλλου μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός, ότι οι Κινέζοι έχουν βάλει σαν στόχο να κατακτήσουν την αγορά της Ευρώπης. Εύκολο δεν είναι, αλλά αυτό θα το δείξουν οι πωλήσεις και τα χρόνια.
Η Ford λοιπόν δείχνει την «αγάπη» της για την αμερικάνικη αγορά με τον Jim Farley, διευθύνων σύμβουλος, να αναφέρει σε διεθνή ΜΜΕ ότι αξίζει να επενδύσεις και να επικεντρωθείς καλύτερα σε μοντέλα όπως τα Bronco, Mustang και Raptor. Όμως αυτά τα αυτοκίνητα είναι μεγάλα και ειδικά, που δεν είναι για τον μέσο Ευρωπαίο αγοραστή, η κατηγορία δηλαδή που «κάνει» τις πωλήσεις και φέρνει χρήμα στο ταμείο.
Να θυμίσουμε ότι όταν η Ford αποφάσισε να σταματήσει την παραγωγή των Fiesta, Focus, Fusion και Taurus πριν από μερικά χρόνια, τα νέα προκάλεσαν πολλές συζητήσεις στις ΗΠΑ. Το ίδιο συνέβη και στην Ευρώπη, όπου τα Fiesta και Mondeo καταργήθηκαν σταδιακά, ενώ το Focus θα αποσυρθεί το 2025. Και μιλάμε για δύο μοντέλα, Fiesta και Focus, που έχουν γνωρίσει τρομερή επιτυχία στο δύσκολο ράλι των πωλήσεων στην Ευρώπη, με τόσο δυνατούς αντιπάλους από όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες -Ευρώπης-Ιαπωνίας-Κορέας, και όπως δήλωσε ο Jim Farley παραδέχτηκε ότι αυτά τα αυτοκίνητα «αγαπήθηκαν από πολλούς πελάτες».
Γιατί τώρα η Ford θέλει να σταματήσει να φτιάχνει αυτοκίνητα που δε συγκινούν τους αγοραστές, όπως δήλωσε ο CEO της εταιρίας Jim Farley, που όμως δεν ισχύει κάτι τέτοιο, τονίζοντας στο πλαίσιο της ηλεκτροκίνησης ότι δεν αξίζει να γίνουν επενδύσεις σε αυτοκίνητα όπως το Fiesta, το Focus και το Mondeo, ενώ απεναντίας αξίζει σε επαγγελματικά οχήματα.
Ford: Ετοιμάζει δύο νέα ηλεκτρικά οχήματα της κατηγορίας SUV
Επιπλέον δεν υπάρχουν άμεσα αντικαταστάτες των μοντέλων αυτών, ενώ αντίθετα η Ford σκέφτεται ένα νέο ζευγάρι ηλεκτρικών SUV βασισμένα στην πλατφόρμα MEB της Volkswagen (εδώ να θυμίσουμε ότι το Explorer και το Capri συνδέονται στενά με τα ID.4 και ID.5,) όπου ένα από αυτά αναμένεται να είναι το Puma EV.
Όσο για τα «εμβληματικά» οχήματα που επικαλείται ο Jim Farley, η αναφορά είναι για τα Bronco, Mustang και Raptor. Eιδικά το Mustang που δίνει στη Ford τη βεβαιότητα ότι «μπορεί να αμφισβητήσει την Porsche» και για να το κάνει αυτό σκοπεύει να επενδύσει περισσότερα στο μέλλον, παρουσιάζοντας εκδόσεις πιο κοντά σε ευρωπαίους αγοραστές.
Υπάρχει όμως και κάτι άλλο για τη Ford, που πρέπει να βάλουμε στην εξίσωση. Ο περιορισμός της εμβέλειας σε ο,τι αφορά τα μοντέλα είναι μια ριψοκίνδυνη επιλογή και μόνο τα αποτελέσματα στο εγγύς μέλλον θα μπορούν να μας «πουν» εάν ήταν μια σοφή απόφαση αυτή ή όχι.
Διότι τα «βαρετά» Ford, σύμφωνα με τον Jim Farley, που μόνο βαρετά δεν είναι (το Fiesta ειδικά από τα καλύτερα, εάν όχι το καλύτερο τιμόνι της κατηγορίας) φεύγοντας από τη σκηνή βάζουν σε πλεονεκτική θέση τον όμιλο Stellantis (Citroen, Peugeot, Fiat, Opel, Lancia, Alfa Romeo, Jeep, DS) το Volkswagen Group (Audi, Skoda, Seat, Cupra, Volkswagen), την Toyota, τα Kia/Hyundai, τα Renault/Dacia, να προσθέσουμε και την MG που έχει αυτοκίνητα και με θερμικούς κινητήρες, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες που προαναφέραμε να συνεχίζουν την παραγωγή σε μοντέλα των κατηγοριών που η Ford όλο και μειώνει την παρουσία της, κάτι το οποίο έχει οδηγήσει σε μείωση των πωλήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Πάντως δεδομένης της χαμηλής ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα στη Γηραιά Ήπειρο, η Ford Ευρώπης εγκατέλειψε πρόσφατα το σχέδιό της να είναι αποκλειστικά ηλεκτρική από το 2030.