Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes, Ola Kallenius, επιδιώκει στρατηγικές συνεργασίες με εταιρείες υψηλής τεχνολογίας στην Κίνα, καθώς οι πωλήσεις σημειώνουν πτώση.
Ο στόχος είναι η Mercedes-Benz να προσελκύσει περισσότερους τεχνολογικά καταρτισμένους καταναλωτές στην κινεζική αγορά, ειδικά όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματά της.
Σύμφωνα με τα διεθνή πρακτορεία ειδήσεων ο Ola Kallenius, βρίσκεται στην Κίνα αυτή την περίοδο με αποστολή να ενισχύσει τις τοπικές συνεργασίες στον τομέα της τεχνολογίας, οι οποίες θα μπορούσαν να συνδράμουν στην ανατροπή της πτωτικής πορείας των πωλήσεών της στην περιοχή.
Ο Kallenius, ο οποίος έχει πραγματοποιήσει πολλαπλά ταξίδια στην Κίνα φέτος, συνοδεύεται από αξιωματούχους της εταιρείας και μέλη του εποπτικού συμβουλίου, σύμφωνα με πληροφορίες.
Εκπρόσωπος της Mercedes στην Κίνα επιβεβαίωσε την επικείμενη επίσκεψη των στελεχών, χωρίς όμως να παρέχει περαιτέρω σχόλια και διευκρινήσεις.
Ο στόχος είναι να ενισχυθεί η ελκυστικότητα των νέων ηλεκτρικών οχημάτων της Mercedes στους Κινέζους καταναλωτές.
Οι πηγές, οι οποίες επιθυμούν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους λόγω της εμπιστευτικότητας των συζητήσεων, αναφέρουν πως οι συνεργασίες αυτές θα συμβάλουν στην ανάπτυξη της επόμενης γενιάς αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί το 2025.
Αυτή η κίνηση θεωρείται κρίσιμη για την ανάκτηση μεριδίου αγοράς που η εταιρεία έχει χάσει από τους τοπικούς ανταγωνιστές.
Μια βασική στρατηγική είναι η συνεργασία με τοπικές επιχειρήσεις που εξειδικεύονται στην ανάπτυξη λογισμικών και συστημάτων ψυχαγωγίας για αυτοκίνητα.
Αυτό αποσκοπεί στο να καταστήσει το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο CLA, το οποίο θα είναι το πρώτο που θα βασίζεται στη νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική της Mercedes, πιο ανταγωνιστικό στην κινεζική αγορά.
Μερικές ημέρες πριν, η Mercedes ακολούθησε τη στρατηγική της BMW, αναθεωρώντας προς τα κάτω τις προβλέψεις της για την κερδοφορία του έτους, λόγω της υποτονικής ζήτησης για πολυτελή αυτοκίνητα σε μια κινεζική οικονομία που παρουσιάζει σημάδια στασιμότητας.
Με τον ανταγωνισμό από τοπικές εταιρείες να εντείνεται, η Mercedes και άλλες κορυφαίες εταιρείες του κλάδου βλέπουν τις άλλοτε σταθερές πηγές εσόδων να μειώνονται.
Mercedes: Επίθεση με νέα μοντέλα
Στο πλαίσιο αυτό, ο Kallenius δήλωσε στα διεθνή πρακτορεία ειδήσεων και σε αναλυτές της αγοράς, ότι η απάντηση της εταιρείας είναι η επίθεση στην αγορά με νέα προϊόντα.
Τον περασμένο μήνα, η Mercedes ανακοίνωσε μια τοπική συνεργασία με την ByteDance, ιδιοκτήτρια της δημοφιλούς πλατφόρμας βίντεο TikTok, με στόχο την ενσωμάτωση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης στα συστήματα ψυχαγωγίας των οχημάτων στην Κίνα.
Υπάρχουν επίσης πληροφορίες ότι ο Kallenius μπορεί να συναντηθεί με τον μεγαλύτερο μέτοχο και ιδρυτή της Geely πρόεδρο Li Shufu, κατά την επίσκεψή του στην Κίνα, που όμως εκπρόσωπος της Geely αρνήθηκε να σχολιάσει.
Στο προηγούμενο ταξίδι του Kallenius στην Κίνα, η Mercedes ανακοίνωσε μια κοινή επένδυση ύψους 14 δισ. γιουάν (1,99 δισ. δολάρια) με τοπικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένου του μακροχρόνιου συνεργάτη της, της BAIC, για την παραγωγή επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων προσαρμοσμένων στις ανάγκες της κινεζικής αγοράς.
Η συνεργασία αυτή περιλαμβάνει το ηλεκτρικό μοντέλο CLA με μακρύτερο μεταξόνιο, το SUV GLE και ένα νέο πολυτελές ηλεκτρικό πολυχρηστικό όχημα.