Μισό αιώνα ζωής γιορτάζει πλέον το εμβληματικό Volvo 240, καθώς έκανε πρεμιέρα τον Αύγουστο του 1974.
Η Σειρά 200 της σουηδικής εταιρείας έχει αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα της όχι μόνο στη Volvo, αλλά και στην αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα. Βασίζονταν στη Σειρά 140 και στο πρωτότυπο Volvo Experimental Safety Car του 1972. Κόντρα στη σχεδιαστική τάση εκείνης της εποχής το 240 απαρνήθηκε τις καμπύλες, καθώς επέλεξε έντονες ακμές και χαρακτηριστικές επίπεδες επιφάνειες.
Volvo 240: Πρωτοποριακή ασφάλεια
Η αισθητική του δεν ήταν καθόλου τυχαία, καθώς εξυπηρετούσε το διαχρονικό στόχο της Volvo για μέγιστη ασφάλεια. Το μακρύ εμπρός και πίσω τμήμα του, δεν ωφελούσε μόνο την αποδοτικότερη παραγωγή του, αλλά επέτρεπε την ενσωμάτωση των καινοτόμων τότε ζωνών παραμόρφωσης.
Παράλληλα διέθετε μεγάλους προφυλακτήρες, ειδικά σχεδιασμένους να απορροφούν την κινητική ενέργεια των συγκρούσεων, ενώ προσέφερε στους επιβάτες ζώνες ασφαλείας τριών σημείων. Το σχήμα του 240 εξυπηρετούσε στη δημιουργία μια ευρύχωρης καμπίνας εξασφαλίζοντας άφθονο χώρο για τα πόδια του οδηγού και των επιβατών, ενώ σε συνδυασμό με το μεγάλο του πορτμπαγκάζ, έγινε αγαπημένο αυτοκίνητο των οικογενειών.
Το αμάξωμά του ήταν sedan με δυο ή τέσσερις πόρτες, ενώ την πρακτικότητα εκτόξευε ως station-wagon. Το 1979 το 240 GL έκανε την ανατροπή με το Lambda Sond που βελτιστοποιούσε το μείγμα αέρα-καυσίμου για καλύτερη κατανάλωση, ενίσχυε τις επιδόσεις, μείωνε τους ρύπους και συνέβαλε ώστε το 240 να ανακηρυχθεί το πιο «καθαρό» αυτοκίνητο στην Αμερική το 1978.
Στη γραμμή παραγωγής το 240 παρέμεινε για 19 ολόκληρα χρόνια, ενώ συνολικά κατασκευάστηκαν 2,8 εκατομμύρια μονάδες. Μέχρι και σήμερα παραμένει ιδιαίτερα αγαπητό και περιζήτητο για τους συλλέκτες.