Η Opel φέτος δε γιορτάζει μόνο την 125η επέτειό της ως κατασκευάστρια αυτοκινήτων, αλλά και τα 40α γενέθλια του Kadett E.
Η πρεμιέρα του Kadett E πραγματοποιήθηκε το φθινόπωρο του 1984, ωστόσο η εξέλιξή του είχε ξεκινήσει χρόνια πριν το 1979. Κατά τη διάρκεια αυτής της πενταετίας, η Opel επένδυσε 1,5 δισεκατομμύρια γερμανικά μάρκα για την ανάπτυξη του Kadett E.
Τα πρωτότυπα οχήματα που χρησιμοποιήθηκαν στη φάση της εξέλιξης διένυσαν συνολική απόσταση περίπου 6,5 εκατομμυρίων χιλιομέτρων σε κέντρα δοκιμών, καθώς και σε πίστες αγώνων, ενώ ανταπεξήλθαν σε ακραίες καιρικές συνθήκες στη Βόρεια Ευρώπη και σε ερήμους των Η.Π.Α.
Opel Kadett E: Για κάθε γούστο
Το Kadett E προσφέρονταν σε προσιτές τιμές με ποικιλία αμαξωμάτων, καθώς μπορούσε να έχει τρίθυρο/πεντάθυρο hatchback ή πρακτικότερο etate (με έως και 1.520 λίτρα πορτμπαγκάζ) αμάξωμα. Ακολούθησε το 1985 το sedan αμάξωμα και το 1987 το Kadett E Convertible με τη διάσημη υπογραφή του σχεδιαστή Nuccio Bertone. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το 1985 το Kadett E ανακηρύχτηκε «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στην Ευρώπη.
Το 1984 προηγήθηκε ένα άλλο επίτευγμα, καθώς μετά από 1.200 ώρες εξέλιξης στην αεροδυναμική σήραγγα πέτυχε εντυπωσιακό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,32. Μάλιστα το Kadett E GSi με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,30 και επιφάνεια αντίστασης αέρα 0,57 τετραγωνικά μέτρα ήταν το πιο αεροδυναμικό sedan εκείνη την εποχή.
Το Kadett Ε Combo «έκλεινε το μάτι» στους επαγγελματίες οδηγούς, καθώς διέθετε αποθηκευτικό χώρο 2,4 κυβικών μέτρων, ειδικά σχεδιασμένο πίσω άξονα, ανοιγόμενες πίσω πόρτες 180 μοιρών, ενώ μετέφερε έως και 635 κιλά ωφέλιμο φορτίο.
Η ισχυρότερη και πιο έκδοση του Kadett E ήταν η GSi με κινητήρα 1.8 λίτρων, απόδοσης 115 ίππων. Μάλιστα το Kadett E GSi μπήκε στην κατηγορία Group A των αυτοκινήτων τουρισμού, ρίχνοντας 170 ίππους στις πίστες και επιταχύνοντας από 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 7 δευτ. Το αγωνιστικό Kadett GSi 16V των 250 ίππων σημείωσε νικηφόρα πρεμιέρα του στην έναρξη του Διεθνούς Γερμανικού Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού το 1988.
Το 1989 η Opel προχώρησε σε ανανέωση του Kadett E. Η πέμπτη γενιά του Kadett σήμανε και το τέλος του ιστορικού αυτού ονόματος στη γκάμα της Opel, καθώς το διαδέχτηκε το εξίσου επιτυχημένο Astra το 1991.