Ενδιαφέρουσες δηλώσεις από το Νούμερο Ένα του Ομίλου Stellantis, Carlos Tavares, ο οποίος δήλωσε ότι «Για να ανταγωνιστούμε στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρέπει να είμαστε σαν τους Κινέζους», αφήνοντας να εννοηθεί ότι ο Όμιλος πρέπει να υιοθετήσει την τυπική νοοτροπία χαμηλού κόστους των κινεζικών εταιρειών.
Ψυχραιμία όμως γιατί για φτηνά κινεζικά αυτοκίνητα γίνεται ο λόγος και φτηνά με την πραγματική έννοια αυτοκίνητα δε βλέπουμε…
Carlos Tavares: Να εμπνέεσαι από τη νοοτροπία των Κινέζων
Ο Πορτογάλος διευθύνων σύμβουλος επανέλαβε ότι ο καλύτερος τρόπος για να ανταγωνιστείς τους Κινέζους είναι να εμπνέεσαι από τη νοοτροπία τους τονίζοντας ότι η υπόθεση των δασμών στα κινεζικά οχήματα που εισάγονται στην ΕΕ είναι παγίδα.
Ο Tavares ανάφερε επίσης ότι αυτή η νέα προσέγγιση αντικατοπτρίζεται ξεκάθαρα στο μερίδιο 21% της Stellantis στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Leapmotor, καθώς η συμφωνία, που υπογράφηκε τον περασμένο Οκτώβριο, δίνει στον ευρωπαϊκό Όμιλο πρόσβαση στην τεχνολογία της Leapmotor και αποκλειστικά δικαιώματα παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων εκτός Κίνας.
Η παραγωγή έχει ήδη ξεκινήσει στο εργοστάσιο της Stellantis στο Tychy στην Πολωνία και σύμφωνα με τον Tavares, η Stellantis μπορεί να κατασκευάζει ακόμη και ηλεκτρικά οχήματα της Leapmotor στη Βόρεια Αμερική.
Η Stellantis πάντως παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κλάδος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, διατηρεί τα αρχικά σχέδιά της.
Δηλαδή μέχρι το 2030, σχεδιάζει να πουλά αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη και αναμένει ότι το 50% των πωλήσεων στις ΗΠΑ θα είναι ηλεκτρικά οχήματα. (Αυτά λέγανε και άλλες εταιρίες και άλλαξαν άρδην τα πλάνα τους)
O Τavares πιστεύει ότι τα μοντέλα χαμηλού κόστους και τιμής για τους καταναλωτές, όπως το Citroen e-C3 και αυτά που παράγονται με τη Leapmotor, θα είναι το κλειδί για την επίτευξη αυτών των στόχων.
Όλα αυτά θα φανούν στις πωλήσεις…
Να αναφέρουμε επίσης ότι πολλά ακούγονται για την «αντικατάσταση» του Carlos Tavares, το συμβόλαιο του οποίου λήγει αρχές του 2016.
Υπάρχει και ένα αρνητικό κλίμα από την αντίπερα πλευρά του ατλαντικού, όπου η μείωση των πωλήσεων στη Βόρεια Αμερική και η υποβάθμιση των brands Ram και Dodge, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι πληροφορίες, επηρέασε κυρίως τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη τα οποία μειώθηκαν κατά 5.7 δις σε σύγκριση με το πρώτο 6μηνο του περασμένου χρόνου.
Πάντως δεν υπάρχει περίπτωση ο πανέξυπνος Carlos Tavares να μην έχει «φτιάξει» τέτοιο συμβόλαιο, που ακόμα και για τον αντικαταστάτη του θα πρέπει να αποφασίσει ο ίδιος…
Τα «παιχνίδια» σε αυτές τις θέσεις είναι σε άλλες παραμέτρους…