H Renault έχει βάλει στόχο να κλέψει τις εντυπώσεις στην επερχόμενη έκθεση του Παρισιού, με το νέο, πρωτότυπο Emblem.
Τι το επαναστατικό φέρνει όμως το νέο πρωτότυπο μοντέλο; Διαθέτει υβριδικό μεν κινητήρα, αλλά όχι με την κλασική έννοια. Είναι κατά βάση ηλεκτρικό, αλλά παράλληλα διαθέτει και κυψέλες καυσίμου, με υδρογόνο που διευρύνουν την αυτονομία του κατά τουλάχιστον 350 χλμ., επιπλέον της ηλεκτρικής.
Παράλληλα είναι και ιδιαίτερα οικολογικό, αφού ακόμα και με τη χρήση υδρογόνου, οι εκπομπές ρύπων είναι… υδρατμοί.
Renault Emblem: Πάνω από 1.000 χλμ αυτονομία
Η μπαταρία του Emblem είναι τύπου NMC (Νικελίου-Μαγγανίου-Κοβαλτίου), χωρητικότητας 40 kWh και συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 218 ίππους, που δεν έχει υλικά από σπάνιες γαίες. Ο συνδυασμός αυτός έχει θετική επίπτωση και στο βάρος του πρωτότυπου, που δεν ξεπερνά τα 1.750 κιλά, τιμή αν μη τι άλλο εντυπωσιακή, αν υπολογιστούν οι διαστάσεις του Emblem, με το μήκος του να φτάνει τα 4.8 μέτρα, δηλαδή όσο ένα μεγάλο οικογενειακό μοντέλο. Είναι δε σημαντικά πιο ελαφρύ από ένα αντίστοιχων διαστάσεων αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο.
Ο ηλεκτροκινητήρας συνδυάζεται με μία συστοιχία κυψελών καυσίμου, ισχύος 41 ίππων, που τροφοδοτείται από μία δεξαμενή υδρογόνου βάρους 2.8 κιλών. Η γαλλική εταιρεία ισχυρίζεται πως το Emblem μπορεί να διανύσει πάνω από 1.000 χλμ με μόλις δύο στάσεις για ανεφοσιασμό σε υδρογόνο, που διαρκούν όσο και ένας τυπικός ανεφοδιασμός συμβατικού καυσίμου.
Για παράδειγμα, σε ένα τυπικό ταξίδι Παρίσι-Μασαλία, το 75% της ηλεκτρικής ενέργειας που θα απαιτηθεί, θα παραχθεί από το υδρογόνο, με συντελεστή απόδοσης 60% και ουσιαστικά μηδενικό αποτύπωμα σε άνθρακα.
Η Renault εκτιμά πως το Emblem σε όλη τη διάρκεια της ζωής του, με όριο τα 200.000 χλμ, θα έχει επιτύχει συνολικά μειωμένες εκπομπέςCO2 κατά 90% σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο που κατασκευάζεται σήμερα.
To Renault Emblem θα αποκαλυφθεί στην επερχόμενη έκθεση του Παρισιού, ενώ περισσότερα στοιχεία θα είναι διαθέσιμα στο τέλος του μήνα