Ένα σημαντικό ορόσημο κατέγραψε η Volvo στην εμπορική πορεία του νέου EX30 στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με τη σουηδική εταιρεία, στις 30 Σεπτεμβρίου η παραγωγή του EX30 έφτασε τις 100.000 μονάδες. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει τη δυναμική του EX30, καθώς το λανσάρισμά του στη Γηραιά Ήπειρο ξεκίνησε το Δεκέμβριο, επομένως δεν έχει συμπληρώσει ούτε ένα ολόκληρο έτος στις αγορές.
Αξίζει να αναφέρουμε ακόμα ότι το ΕΧ30 βρίσκεται στην τέταρτη θέση με τις περισσότερες πωλήσεις το 2024 στη γκάμα της Volvo. Συγκεκριμένα, το Σεπτέμβριο πρώτο ήταν το XC60 με 18.096 πωλήσεις, ενώ ακολουθούν τα XC40/EX40 με συνολικά 13.930 πωλήσεις και έπειτα το EX30 με 9.610 πωλήσεις.
Επίσης τον περασμένο Αύγουστο, αν και τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη σημείωσαν σημαντική πτώση -36%, το EX30 κατάφερε να σκαρφαλώσει στη δεύτερη θέση του σχετικού πίνακα με 6.698 πωλήσεις, ενώ με μεγάλη διαφορά στην πρώτη θέση ήταν το Tesla Model Y με 13.410 πωλήσεις.
Νέα ώθηση στο EX30 αναμένεται να δώσει η άφιξή του στην Αμερική το 2025. Παράλληλα η Volvo σκοπεύει να μεταφέρει την παραγωγή του EX30 στη Γάνδη του Βελγίου, ώστε να μπορέσει να αποφύγει τους δασμούς της Ε.Ε στα οχήματα που φτάνουν από την Κίνα.
Υπενθυμίζουμε ότι το ΕΧ30 είναι το μικρότερο SUV της Volvo, ενώ οι αναλογίες του σε μήκος, πλάτος και ύψος βρίσκονται στα 4.233 χλστ., 1.836 χλστ. και 1.549 χλστ. αντίστοιχα.
Volvo EX30: Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ο τοποθετημένος στον πίσω άξονα ηλεκτροκινητήρας του EX30 παράγει 272 ίππους και 343 Nm ροπής (Single Motor), ενώ επιτρέπει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 5,7 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Συνδυάζεται με μπαταρία LFP (φωσφορικού σιδήρου λιθίου), ονομαστικής χωρητικότητας 51 kWh, προσφέροντας αυτονομία έως και 344 χλμ.
Για όσους τώρα θέλουν να φτάνουν ακόμα πιο μακριά με το νέο EX30, διατίθεται και μεγαλύτερη μπαταρία NMC (λίθιο, νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο), χωρητικότητας 69 kWh (Single Motor Extended Range), ανεβάζοντας την αυτονομία στα 476 χλμ., ενώ στα τεχνικά χαρακτηριστικά μεταβάλλεται μόνο η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα στα 5,4 δευτ.
Η κορυφαία έκδοση του ΕΧ30 είναι η τετρακίνητη (Twin Motor Performance), με την προσθήκη ενός δεύτερου, μπροστά τοποθετημένου, ηλεκτροκινητήρα που αυξάνει την ισχύ στους 428 ίππους και τη ροπή στα 543 Nm. Χρησιμοποιεί τη μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας με την αυτονομία να ορίζεται στα 450 χλμ. Τα μόλις 3,6 δευτ. που χρειάζονται για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα καθιστούν το τετρακίνητο EX30 το ταχύτερο Volvo στη συγκεκριμένη επίδοση, ενώ η μέγιστη ταχύτητα παραμένει σταθερή στα 180 χλμ./ώρα.
Στην Ελλάδα η τιμή του ΕΧ30 διαμορφώνεται στα 30.171 ευρώ με το όφελος της κρατική επιδότησης.