Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου κατέγραψε σημαντική πτώτη της τάξης του 15.3%.
Πιο αναλυτικά, τον Σεπτέμβριο του 2024 ταξινομήθηκαν λιγότερα από 10.000 αυτοκίνητα (9.661), που υστέρησαν σημαντικά σε σχέση με τις 11.401 ταξινομήσεις του αντίστοιχου περσινού μήνα.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μειωθεί περαιτέρω το θετικό πρόσημο στο σύνολο του έτους που συνέπεσε με το κλείσιμο του τρίτου τριμήνου και με την αγορά συνολικά να παρουσιάζει αύξηση της τάξης του 3.4%, βαίνοντας όμως συνεχώς μειούμενη.
Ανησυχία στις εταιρείες
Η πλειοψηφία των εταιρειών και ειδικά εκείνων που βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα των πωλήσεων, καταγράφει μάλιστα σημαντικές μειώσεις, ενώ γενικά είναι έντονες οι διακυμάνσεις στις εταιρείες, είτε θετικές είτε αρνητικές.
Στην κορυφή, όπως είναι λογικό με βάση την μέχρι τώρα πορεία τους, δεν έχει αλλάξει κάτι, καθώς Toyota, Suzuki και Peugeot συνεχίζουν ακάθεκτες, με τη δεύτερη Suzuki μάλιστα να καταγράφει αξιοσημείωτη άνοδο στις πωλήσεις της τάξης του 73.1%. Η πρώτη Toyota εξακολουθεί την ξέφρενη πορεία της με 17.5% μερίδιο συνολικά και με το άθροισμα πωλήσεων των δύο επόμενων εταιρειών να μην είναι αρκετό…
Πλησιάζουν το 60% τα SUV
Όσον αφορά στις κατηγορίες, οι πωλήσεις των SUV αυξάνονται συνεχώς, διευρύνοντας το μερίδιο τους. Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως τον Σεπτέμβριο τα SUV όλων των κατηγοριών απέσπσαν 61.1% μερίδιο αγοράς, ενώ στο σύνολο των τριών τριμήνων το μερίδιο φτάνει το 58.5%
Ενδεικτικό της δημοφιλίας των SUV είναι πως η άλλοτε κραταιά κατηγορία C των μικρομεσαίων hatchback έχει μερίδιο μόλις 6.54%, χαμηλότερο ακόμα και από εκείνο των μικρών αυτοκινήτων πόλης της κατηγορίας Α.
Μένει να δούμε αν θα συνεχιστεί και τον τρέχοντα μήνα η αρνητική εικόνα της αγοράς ή αν είχε κάποια επίπτωση και η πρόσφατη έκθεση αυτοκινήτου της Αθήνας, που ίσως αναθέρμανε το ενδιαφέρον του κοινού για τα νέα μοντέλα.